Το έργο της προμήθειας, εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης 2.500 καμερών καταγραφής παραβάσεων, που θα παρέχει τα απαραίτητα προς επεξεργασία δεδομένα στο «Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Ψηφιακής Καταγραφής & Διαχείρισης Ελέγχων & Προστίμων Τροχαίας – Ελληνικής Αστυνομίας», αναρτήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση από την Κοινωνία της Πληροφορικής. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ανέρχεται σε 116.339.590 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ προβλέπεται και η δεκαετής λειτουργία και συντήρηση του δικτύου από τον ανάδοχο. Μεταξύ των παραβάσεων που θα καταγράφουν οι κάμερες είναι το κόκκινο φανάρι και η μη χρήση ζώνης ή κράνους, ενώ μάλιστα θα μπορούν να «δουν» αν ο οδηγός ασχολείται με κινητό του – παραβάσεις δηλαδή που καταλήγουν σε πολλές των περιπτώσεων σε τροχαία ατυχήματα.
Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, από το σύνολο των καμερών, οι 2.000 θα είναι σταθερές επιβλέποντας από 2 έως και 4 λωρίδες κυκλοφορίας, ανιχνεύοντας παραβιάσεις και καταγράφοντας αριθμούς πινακίδων κυκλοφορίας, ενώ 500 θα είναι κινητές και αναμένεται να εγκατασταθούν εντός των λεωφορείων. Η επιλογή των σημείων εγκατάστασης των 2.000 σταθερών καμερών θα πραγματοποιηθεί κατόπιν συνεννόησης με την Τροχαία, βάσει ειδικής μελέτης εφαρμογής την οποία πρόκειται να εκπονήσει ο ανάδοχος του έργου. Να σημειωθεί πως οι 388 κάμερες πρόκειται να τοποθετηθούν σε φανάρια 41 κομβικών αξόνων της πρωτεύουσας με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής, ανεβάζοντας δηλαδή τον συνολικό αριθμό των καμερών στις 2.888 μέχρι τα τέλη του 2026.
ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ
Μέσα από το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, θα γίνεται καταγραφή κάθε παράβασης του ΚΟΚ με φωτογραφίες και βίντεο. Ετσι, θα ψηφιοποιηθούν όλες οι διαδικασίες που μέχρι τώρα γίνονται αναλογικά, ενώ οι οδηγοί θα ενημερώνονται άμεσα για τα βεβαιωθέντα πρόστιμα. Θα μπορούν να υποβάλλουν ένσταση ηλεκτρονικά και να ζητήσουν ακρόαση μέσω βιντεοκλήσης για να καταθέσουν τις αντιρρήσεις τους, αλλά και να πληρώσουν το πρόστιμο μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνδεδεμένης με την ΑΑΔΕ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ AI
Οι κάμερες θα είναι πλήρως αυτόνομες, με ενσωματωμένες λειτουργίες Τεχνητής Νοημοσύνης για την ανάλυση των εικόνων και την ανίχνευση παραβάσεων, χωρίς την ανάγκη για παρεμβάσεις από τον χειριστή. Ο σχεδιασμός τους θα βασίζεται στην ευχρηστία, στην ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη λειτουργία υπό όλες τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Το έργο χρηματοδοτείται από τα πρόστιμα που θα εισπράττονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ.
ΖΩΝΗ ΜΟΝΟ 54%
Παρότι υπάρχει πια νέο και πιο αυστηρό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οδηγοί συνεχίζουν να μην προσέχουν στους δρόμους. Οπως προκύπτει από μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, στο πλαίσιο του προγράμματος «Driving Change: Towards Safe and Sustainable Mobility», η συνολική χρήση ζώνης ασφαλείας στην Ελλάδα φτάνει μόλις στο 54%, ενώ στα πίσω καθίσματα περιορίζεται στο 21%.
ΚΡΑΝΟΣ 75%
Από την άλλη, η χρήση κράνους από τους οδηγούς δικύκλων ανέρχεται στο 75%, αλλά μόνο το 46% των συνεπιβατών φοράει κράνος. Παράλληλα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση φτάνει το 13% και αυξάνεται ιδιαίτερα μεταξύ οδηγών που ταξιδεύουν μόνοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν η πρώτη αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών και μία από τις κυριότερες αιτίες πρόωρου θανάτου στη χώρα μας.
Ειδήσεις Σήμερα
- Μαντλίν ΜακΚάν: Σοκαριστική εξέλιξη – Εντοπίστηκε μυστηριώδης γυναίκα που ερευνάται για το σενάριο του τροχαίου με εγκατάλειψη
- Η Ντόρα Μακρυγιάννη στο ΤΥΠΟΣ TV: «Οι κρίσεις πανικού μου άνοιξαν τα μάτια για πάρα πολλά πράγματα»
- Εφορία: Αυτοί είναι οι νέοι συντελεστές φορολογίας εισοδήματος – Πόσο κερδίζουν οικογένειες με παιδιά [πίνακες και παραδείγματα]

