Οι τρεις νόμιμες Μουφτείες της Θράκης, μέσα από κοινή ανακοίνωσή τους, επισημαίνουν ότι η ισλαμική πίστη δεν επιτρέπει την προσβολή, τη βία και τη διάσπαση της ενότητας των πιστών, συνδέοντας ευθέως τα γεγονότα του τεμένους με συμπεριφορές που βρίσκονται εκτός των αρχών του Ισλάμ. Επικαλούμενες θρησκευτικά κείμενα και παραδόσεις, υπενθυμίζουν ότι «πιστός δεν είναι αυτός που προσβάλλει, ούτε αυτός που καταριέται, ούτε αυτός που είναι χυδαίος ή απρεπής», ενώ τονίζουν ότι «η ισλαμική πίστη προστατεύει απόλυτα την τιμή και την αξιοπρέπεια κάθε ανθρώπου». Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα γεγονότα του Οκτωβρίου του 2024, όταν ομάδα προσώπων που συνδέονται με την ψευτομουφτεία Ξάνθης και το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής επιτέθηκε λεκτικά και παρεμπόδισε τον τότε τοποτηρητή Μουφτή Κομοτηνής, Δρ. Τζιχάτ Χαλήλ, και άλλους νόμιμους θρησκευτικούς λειτουργούς να προσευχηθούν στο τέμενος Πλάτανου.
Οι τρεις Μουφτείες χαρακτηρίζουν την ενέργεια ως «Φίτνα» (διάσπαση της ενότητας των πιστών), υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για συμπεριφορά η οποία «καταδικάζεται απερίφραστα στο Κοράνιο», καθώς «η διχόνοια και η αναστάτωση είναι βαρύτερο αμάρτημα και από τη βία».
Παράλληλα, αποδίδουν σημασία στην πρόσφατη απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης, σημειώνοντας ότι «η ελληνική Δικαιοσύνη με την απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ξάνθης επιβεβαίωσε ότι οι θρησκευτικές ελευθερίες των Ελλήνων μουσουλμάνων πολιτών και το δικαίωμα στην ελεύθερη πρόσβαση στους δημόσιους χώρους λατρείας προστατεύονται πλήρως από την ελληνική πολιτεία».
Υπενθυμίζεται ότι το δικαστήριο, ύστερα από πολύωρη ακροαματική διαδικασία, έκρινε ενόχους τους Χουσεΐν Μπαλτατζή, Οζάν Αχμέτογλου, Μπαχρή Μπέλτσο και Μουράτ Κιοσέ για διατάραξη θρησκευτικών συναθροίσεων και χρήση βίας σε βάρος θρησκευτικών λειτουργών, επιβάλλοντάς τους ποινή φυλάκισης 17 μηνών με τριετή αναστολή. Κατά την ίδια διαδικασία, το δικαστήριο διαβίβασε κατηγορία για ψευδορκία σε βάρος του πρώην τοποτηρητή της Μουφτείας Διδυμοτείχου, Οσμάν Χαμζά.
Οι τρεις Μουφτείες στέκονται επίσης στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας, εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες τους προς όλους τους κατοίκους της Θράκης. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε τις ειλικρινείς μας ευχαριστίες προς τον λαό της Θράκης — μουσουλμάνους και χριστιανούς — που με την ψύχραιμη συμπαράστασή τους απέρριψαν έμπρακτα την ασέβεια και τις βίαιες συμπεριφορές», προσθέτοντας ότι η στάση αυτή αποδεικνύει πως η περιοχή «παραμένει πρότυπο ειρηνικής συνύπαρξης».
Κλείνοντας την παρέμβασή τους, οι Μουφτείες Κομοτηνής, Ξάνθης και Διδυμοτείχου διαμηνύουν ότι θα συνεχίσουν να υπηρετούν τους μουσουλμάνους πολίτες της Θράκης με αίσθημα ευθύνης, προασπίζοντας τους νόμιμους θρησκευτικούς θεσμούς και τις αυθεντικές αρχές του Ισλάμ. «Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με υψηλό αίσθημα ευθύνης και προσήλωσης στις αυθεντικές και ειρηνικές αξίες του Ισλάμ, προασπίζοντας το κύρος των νομίμων μουσουλμανικών θεσμών», τονίζουν, στέλνοντας μήνυμα ενότητας, θεσμικής σταθερότητας και σεβασμού στη νομιμότητα μετά από μία υπόθεση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στη Θράκη και επανέφερε στο προσκήνιο το ζήτημα των παρεμβάσεων στους θρησκευτικούς θεσμούς της μουσουλμανικής μειονότητας.

