Η απεργία των επαγγελματιών του κλάδου αναμένεται να προκαλέσει τεράστια προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα της αγοράς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν φόβοι για ελλείψεις σε τρόφιμα, καύσιμα και πρώτες ύλες, «απειλώντας» με αυτό τον τρόπο και τα χριστουγεννιάτικα ψώνια των καταναλωτών.
Πρόβλημα στην τροφοδοσία εάν η απεργία συνεχιστεί για μέρες
«Τα φορτηγά θα βγουν στους δρόμους δεξιά και αριστερά, δηλαδή δεν πρόκειται να κλείσουμε τους δρόμους, αλλά με αυτό τον τρόπο θα δημιουργηθεί σίγουρα τεράστιο πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Τα δημοσίας χρήσεων φτάνουν τις 40.000, οπότε θεωρώ ότι θα υπάρξει μαζική συμμετοχή» τόνισε στο ET Magazine του EleftherosTypos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.
Στόχος των αυτοκινητιστών των Δημοσίας Χρήσης Φορτηγών είναι να αναδείξουν με αυτό τον τρόπο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ ταυτόχρονα, στέλνουν το μήνυμα στην Κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι εάν χαθεί η ελληνική μεταφορά, οι επιπτώσεις για την ελληνική οικονομία θα είναι τεράστιες και θα χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
«Τα προβλήματα που έχουμε μπορούν να λυθούν άμεσα με απλές υπουργικές αποφάσεις, χωρίς κόστος. Όσον αφορά το πόσες μέρες θα κρατήσουν οι κινητοποιήσεις, θεωρώ ότι δεν θα κρατήσουν για πολλές ημέρες, διότι η αγορά θα αδειάσει, με αποτέλεσμα στο τέλος να μην τροφοδοτείται τίποτα στη χώρα, εκτός από τα Νοσοκομεία μας» συμπλήρωσε ο κ. Κενανίδης.
Φορτηγά vs Τρακτέρ
Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας υπογράμμισε ότι με τα μπλόκα των αγροτών αυτή την περίοδο από εκεί που έκαναν περίπου 24 ώρες για να ολοκληρώσουν τη μεταφορά ενός φορτίου, από τότε που ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα κάνουν τουλάχιστον 36 ώρες, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από εκεί που την πραγματοποιούσαν σε 6 ώρες, διασχίζεται πια σε 8 ώρες.
«Επειδή υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις, μειώνονται και τα δρομολόγια που κάνουμε, δηλαδή κάθε εβδομάδα κάναμε περίπου 2,5 δρομολόγια και τώρα κάνουμε 1,5, με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερα έσοδα, τα οποία αφορούν κατά βάση τον ιδιοκτήτη του φορτηγού, διότι ο οδηγός θα πάρει κανονικά τον μισθό του ότι και να συμβεί. Όσον αφορά τα μπλόκα, δρόμοι υπάρχουν, όπως η παλιά Εθνική Οδός, αλλά τα εμπορεύματα πηγαίνουν με χρονοκαθυστέρηση, οπότε υπάρχει πρόβλημα στην τροφοδοσία» σημείωσε στο ET Magazine του EleftherosTypos.gr ο Απόστολος Κενανίδης.

Τα προβλήματα που αφορούν τον κλάδο
Αρχικά, ένα από τα ζητήματα που απασχολεί τον κλάδο είναι η παλαιότητα του στόλου των φορτηγών στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας η χώρα διαθέτει τον παλαιότερο στόλο στην Ευρώπη με μέσο όρο τα 23,5 χρόνια, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης κυμαίνεται γύρω στα 13,5 έτη. Παράλληλα, υπάρχει εντολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι μέχρι το 2030 πρέπει να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα στο 55%, ωστόσο φαίνεται πως κάτι τέτοιο πολύ δύσκολα να συμβεί.
«Για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να αγοράσουμε νέας τεχνολογίας φορτηγά, κάτι που δεν είναι εφικτό. Χρειαζόμαστε τη στήριξη της Πολιτείας, όπως μία χρηματοδότηση με χαμηλό επιτόκιο και μία επιδότηση, αλλά η μοναδική χώρα που δεν γίνεται αυτό στην Ευρώπη είναι η δική μας. Δεν μας χρηματοδοτούν ούτε οι τράπεζες, διότι ζητούν κεφάλαιο 150.000 ευρώ τουλάχιστον και αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Με τον κ. Κυρανάκη είχαμε μία επικοινωνία, βάλαμε και εταιρεία που ασχολείται με τα ευρωπαϊκά προγράμματα να δημιουργήσει μία πρόταση για το Υπουργείο. Την καταθέσαμε, μας ζητήθηκαν κάποιες διευκρινήσεις, τις δώσαμε και παρά τη συνάντηση και με εμάς και με την εταιρεία, δεν επικοινώνησε κανείς, ενώ ο κ. Κυρανάκης είναι και αντιπρόεδρος στην Επιτροπή της Εφοδιαστικής Αλυσίδας» πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ.
Ακόμη, οι αυτοκινητιστές των Δ.Χ. φορτηγών ζητούν την επιστροφή των μεικτών κλιμακίων ελέγχου, προκειμένου να διασταυρώνονται τα εμπορεύματα και στη συνέχεια να σταματήσει το φαινόμενο με τους αλλοδαπούς, οι οποίοι «αξιοποιούνται» από ελληνικές εταιρείες γιατί πληρώνονται ακριβότερα για ένα δρομολόγιο, αλλά τελικά πρόκειται για χρήματα που δεν «φαίνονται» πουθενά.
Παράλληλα, οι επαγγελματίες έχουν πολλαπλά παράπονα και για τις νέες διατάξεις του Κ.Ο.Κ., με το όριο ταχύτητας να πηγαίνει στα 80 χιλιόμετρα, ενώ σε όλη την Ευρώπη είναι ακόμα στα 90 χιλιόμετρα, όσο και ο «κόφτης» που έχουν τα φορτηγά.
«Εάν πιάσουν έναν να πηγαίνει με 81 χιλιόμετρα ο οδηγός θα πληρώσει 150 ευρώ την κλήση και θα του αφαιρεθεί για 20 ημέρες το δίπλωμα που είναι απαραίτητο για την επιβίωση του. Το συγκεκριμένο γεγονός έχει λάβει χώρα αρκετές φορές με θύματα δεκάδες συναδέλφους. Δεν αντιλαμβάνονται το κακό που κάνουν, διότι εγώ για απόσταση 750 χιλιομέτρων στον πιο κεντρικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, μου απαγορεύουν να σταθμεύσω, εκτός από ένα σημείο στο Κλειδί, με το πρόστιμο να είναι στα 1.000 ευρώ για τον οδηγό και 1.000 για τον ιδιοκτήτη μαζί με αφαίρεση της άδειας. Από τη στιγμή που σε απόσταση 750 χιλιομέτρων δεν υπάρχει ένα σημείο να σταθμεύσει ο οδηγός για να ξεκουραστεί ή οτιδήποτε άλλο θελήσει… πώς θα καταφέρουμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας» είπε στο ET Magazine του EleftherosTypos.gr γεμάτος αγανάκτηση ο κ. Κενανίδης.
Επιπροσθέτως, ο ίδιος αναφέρθηκε και στη διαφορά που έχουν οι υποδομές στην Ευρώπη και την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα, καταλήγοντας πως εάν δεν δημιουργηθούν νέες υποδομές για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι ελληνικές μεταφορές δεν θα μπορέσουν ποτέ να «χτυπήσουν» τις υπόλοιπες χώρες και να κατακτήσουν ένα κομμάτι της πίτας. «Για να υπάρχει σωστός ανταγωνισμός και δυνατή ελληνική μεταφορά, πρέπει να υπάρχει η συμβολή της Πολιτείας».
Τι απαντάει στα αιτήματα των αυτοκινητιστών ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Το ΕleftherosTypos.gr επικοινώνησε με το αρμόδιο Υπουργό, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο οποίος τόνισε ότι την προηγούμενη εβδομάδα συναντήθηκε με αρκετές Ομοσπονδίες συζητώντας τα προβλήματά τους, ενώ και το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν νέες.
Όσον αφορά τα αιτήματα των αυτοκινητιστών των Δημοσίας Χρήσης Φορτηγών, ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι υπάρχει βάση διαλόγου ως προς του ελέγχους και τις επιδοτήσεις, αλλά και διάθεση από την Πολιτεία να επιλύσει τα ζητήματα των επαγγελματιών.
«Υπάρχει βάση διαλόγου και ως προς τους ελέγχους και τις επιδοτήσεις. Έχουμε ζητήσει πρόταση για το ύψος της επιδότησης σε σχέση με παραδείγματα άλλων ανταγωνιστικών κρατών της Ευρώπης και με σχετική τεκμηρίωση. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε την έχουμε λάβει» πρόσθεσε στο ET Magazine του EleftherosTypos.gr ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Όσον αφορά τον νέο ΚΟΚ και τα προβλήματα που αναφέρουν οι οδηγοί των φορτηγών, ο αναπληρωτής Υπουργός απαντάει αφοπλιστικά: «Ο νέος αυστηρότερος ΚΟΚ έχει σώσει ζωές και βλέπουμε στην πράξη τη μεγάλη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων. Η Ελλάδα έχει δυσανάλογα περισσότερα τροχαία από φορτηγά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Προτιμώ μια παράβαση να πληρώνεται με πρόστιμο, παρά με τη ζωή ενός θύματος τροχαίου».
Τέλος, ο κ. Κυρανάκης απάντησε και για την παλαιότητα του στόλου που έχει η χώρα σε σχέση με την Ευρώπη: «Σε σχέση με την παλαιότητα του στόλου, είμαστε αντίθετοι σε όσους ζητούν κι άλλες παρατάσεις για φορτηγά που θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί. Τα περισσότερα τροχαία δημιουργούνται από παλιά και ασυντήρητα φορτηγά» συμπλήρωσε στo ΕΤ Μagazine του EleftherosTypos.gr ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
![Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά: Οι top προορισμοί για γιορτές στην Ευρώπη και την Ελλάδα [τιμές]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2025/12/2025-11-19t000000z-884423921-mt1imgost000gjdsqv-rtrmadp-3-imago-images-150x150-jpg.webp)
