Η Starbucks προχωρά στην πώληση έως και 60% των επιχειρήσεών της στην Κίνα στην επενδυτική εταιρεία Boyu Capital, σε συμφωνία αξίας άνω των 4 δισ. δολαρίων.
Η αμερικανική αλυσίδα, που εισήλθε στην κινεζική αγορά το 1999 και σήμερα διαθέτει σχεδόν 8.000 καταστήματα, θα συνεχίσει να λειτουργεί υπό το δικό της όνομα, αλλά θα παραχωρήσει άδεια χρήσης του brand και της τεχνογνωσίας της στη νέα κοινοπραξία.
Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η αγορά της Starbucks στην Κίνα κατέρρευσε στο 14% το 2024, από 34% το 2019, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού από εγχώριες αλυσίδες όπως οι Luckin Coffee και Cotti Coffee, που προσφέρουν φθηνότερα προϊόντα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Brian Niccol, δήλωσε ότι η συνεργασία με την Boyu θα συνδυάσει «τη δύναμη του brand Starbucks με τη βαθιά γνώση της κινεζικής αγοράς που διαθέτει η Boyu».
Η αξία των δραστηριοτήτων της Starbucks στην Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει τα 13 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη δεκαετία, συνυπολογίζοντας τα έσοδα από την πώληση και τις άδειες εκμετάλλευσης.
Η Boyu Capital, που ιδρύθηκε από τον εγγονό του πρώην προέδρου της Κίνας Τζιάνγκ Ζεμίν, δραστηριοποιείται στους τομείς της λιανικής, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, της υγείας και της τεχνολογίας.
Παρά την πτώση των πωλήσεων και την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, η Starbucks προσπαθεί να προσαρμοστεί μειώνοντας τιμές σε ορισμένα ροφήματα και λανσάροντας προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για τοπικά γούστα.
Αναλυτές ωστόσο επισημαίνουν ότι η εταιρεία δεν πρέπει να μπει σε «πόλεμο τιμών», αλλά να ενισχύσει τη μοναδική της ταυτότητα ως «το μέρος όπου οι άνθρωποι θέλουν να συναντιούνται και να περνούν χρόνο».
Ειδήσεις Σήμερα
- Τηλεθέαση 3/11: Τα νούμερα της Δευτέρας – Τι έκαναν στην πρεμιέρα τους Real View και Ράδιο Αρβύλα
- Θεσσαλονίκη: Οδηγούσε ταξί χωρίς δίπλωμα οδήγησης
- Κοντογεώργης: Δημιουργούμε ένα διαφανές σύστημα αγροτικών επιδοτήσεων
- Πριγκίπισσα Νταϊάνα-Πρίγκιπας Κάρολος: Πώς έδειξαν πως ο γάμος τους ήταν μια απάτη – Αποκάλυψη το «τρομερό» ταξίδι τους στη Σεούλ το 1992
- OpenAI: Συμφωνία 38 δισ. δολαρίων με την Amazon για υπολογιστική υποδομή cloud – Στόχος η λειτουργία προϊόντων τεχνητής νοημοσύνης

