Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι αφαίρεσε μια χριστουγεννιάτικη διαφήμιση που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη στην Ολλανδία, μετά από επικρίσεις στο διαδίκτυο.
Η διαφήμιση, με τίτλο «η πιο τρομερή εποχή του χρόνου», δείχνει σκηνές χριστουγεννιάτικου χάους, με τον Άι-Βασίλη κολλημένο σε μποτιλιάρισμα και έναν Ολλανδό ποδηλάτη φορτωμένο με δώρα να γλιστρά στο χιόνι. Το μήνυμα; Να «κρυφτείς» σε ένα McDonald’s μέχρι τον Ιανουάριο για να αντέξεις την εορταστική περίοδο.
Όμως η διαφήμιση, που δημιουργήθηκε με γενετική AI από το ολλανδικό τμήμα της εταιρείας, προκάλεσε κύμα επικρίσεων στα κοινωνικά δίκτυα.
«Αυτή η διαφήμιση κατέστρεψε μόνη της το χριστουγεννιάτικο πνεύμα μου», έγραψε ένας χρήστης. «Καλώς ξεφορτωθήκαμε αυτό το AI slop», είπε ένας άλλος.
Η McDonald’s Ολλανδίας δήλωσε την Τετάρτη:
«Η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση είχε στόχο να δείξει τις αγχωτικές στιγμές των γιορτών στην Ολλανδία. Ωστόσο, παρατηρούμε – βάσει των σχολίων στα social media και της διεθνούς κάλυψης – ότι για πολλούς επισκέπτες αυτή η περίοδος είναι ‘η πιο υπέροχη εποχή του χρόνου’.»
Η Melanie Bridge, διευθύνουσα σύμβουλος της Sweetshop Films, της εταιρείας που δημιούργησε τη διαφήμιση, υπερασπίστηκε τη χρήση AI σε ανάρτηση στο LinkedIn.
«Δεν αφορά ποτέ την αντικατάσταση της τέχνης· αφορά την επέκταση των εργαλείων. Το όραμα, το γούστο, η ηγεσία… αυτά θα είναι πάντα ανθρώπινα», είπε.
«Και κάτι που ο κόσμος δεν βλέπει: οι ώρες εργασίας που απαιτήθηκαν ξεπέρασαν κατά πολύ ένα παραδοσιακό γύρισμα. Δέκα άτομα, πέντε εβδομάδες, πλήρης απασχόληση.»
Αλλά και αυτό προκάλεσε συζήτηση στο διαδίκτυο.
Ο Emlyn Davies από την ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής Bomper Studio απάντησε στο LinkedIn:
«Τι γίνεται με τους ανθρώπους που θα συμμετείχαν; Τους ηθοποιούς, τη χορωδία; Δέκα άτομα σε μια τέτοια παραγωγή είναι ελάχιστα σε σχέση με ένα παραδοσιακό live-action γύρισμα.»
Η Coca-Cola κυκλοφόρησε πρόσφατα τη δική της χριστουγεννιάτικη διαφήμιση που δημιουργήθηκε με AI, παρά τις αντιδράσεις που είχε δεχτεί όταν έκανε το ίδιο πέρυσι.
Η νέα της διαφήμιση αποφεύγει τα κοντινά πλάνα ανθρώπων και παρουσιάζει κυρίως AI δημιουργημένες εικόνες με χαριτωμένα ζώα σε χειμωνιάτικο τοπίο.

