Οι πτήσεις μεταξύ ευρωπαϊκών προορισμών παραμένουν φθηνότερες από τις διαδρομές με τρένο, σε περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις, σύμφωνα με μία νέα μελέτη της Greenpeace που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.
Το Βέλγιο συγκαταλέγεται στις χειρότερες επιδόσεις, με το 60% των δρομολογίων που εξετάστηκαν να είναι φθηνότερα με το αεροπλάνο σε σχέση με το τρένο. Παράλληλα, το ταξίδι με το τρένο σε σύγκριση με το αεροπλάνο κατά μήκος της Ευρώπης είναι ακριβότερο στο 54% των περιπτώσεων, σύμφωνα με τη μελέτη της Greenpeace.
Η μη κυβερνητική οργάνωση ανέλυσε 109 διασυνοριακά ταξίδια σε 31 ευρωπαϊκές πόλεις. Στις εγχώριες διαδρομές, τα τρένα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικά: στο 70% των 33 διαδρομών που μελετήθηκαν, το τρένο ήταν η φθηνότερη επιλογή.
Πάντως, η πιο κραυγαλέα περίπτωση είναι η διαδρομή Βαρκελώνη – Λονδίνο, καθώς ένα εισιτήριο τρένου κοστίζει 26 φορές περισσότερο από ένα αεροπορικό εισιτήριο! Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως για εισιτήριο που έχει κλειστεί ένα μήνα πριν, το κόστος είναι 389 ευρώ για το τρένο έναντι 14,99 ευρώ για το αεροσκάφος!
Η Greenpeace θέτει στο επίκεντρο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, σημειώνοντας πως τα νυχτερινά τρένα συνιστούν την καλύτερη επιλογή για τις διαδρομές μεγάλης απόστασης που σέβονται το κλίμα, ακόμα κι αν είναι, σε γενικές γραμμές, ακριβότερες από τις πτήσεις χαμηλού κόστους.
Η μη κυβερνητική οργάνωση καταγγέλλει το γεγονός ότι η κηροζίνη δεν φορολογείται, την ώρα που οι σιδηροδρομικές εταιρίες υπόκεινται σε φόρους για την ενέργεια, σε ΦΠΑ και σε υψηλά τέλη πρόσβασης σε πολλές χώρες. Αλλωστε, το τρένο είναι ένα από τα μέσα μαζικής μεταφοράς με τις λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη-χιλιόμετρο, σε αντίθεση με το αεροπλάνο που είναι πιο ρυπογόνο.
Σημάδια προόδου
Η εικόνα, πάντως, είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2023, αφού ο αριθμός των δρομολογίων όπου τα τρένα είναι τα φθηνότερα αυξήθηκε κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες, χάρη στις λιγότερες εξαιρετικά φθηνές αεροπορικές συνδέσεις και τη βραδύτερη αύξηση των τιμών των σιδηροδρομικών εισιτηρίων.
Η Greenpeace καλεί την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις εθνικές κυβερνήσεις να τερματίσουν τις επιδοτήσεις των αερομεταφορών, να απλοποιήσουν τα διεθνή εισιτήρια των τρένων και να αυξήσουν τις επενδύσεις στις δημόσιες μεταφορές. Παράλληλα, η μη κυβερνητική οργάνωση ζητά την καθιέρωση «κλιματικών εισιτηρίων», προσιτών, απλών καρτών που ισχύουν για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε μία χώρα ή περιοχή.
ΤΟΡ-5 ΑΚΡΙΒΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
1 Γαλλία
2 Ισπανία
3 Μ. Βρετανία
4 Ιταλία
5 Ουγγαρία
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στην έκθεσή της, η Greenpeace αναφέρεται και στην Ελλάδα, σημειώνοντας πως εξετάστηκε η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς δεν υπάρχει διασυνοριακή διασύνδεση. Η μη κυβερνητική οργάνωση τονίζει πως στη χώρα μας απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές για το μέλλον. Οπως αναφέρει η έρευνα, στην Ελλάδα οι διαδρομές με τρένο είναι φθηνότερες από τις πτήσεις με αεροπλάνο, ωστόσο οι εναλλακτικές λύσεις είναι πολύ λίγες.
Ειδήσεις Σήμερα
- Τραγωδία στις ΗΠΑ: Πέντε νεκροί από την ανατροπή τουριστικού λεωφορείου
- Τα τρία στοιχήματα για την ανάπτυξη
- Καιρός: Υποχωρεί η ζέστη – Που θα έχουμε βροχές;
- Γεωργιάδης: Ποτέ στο ΕΣΥ δεν έχουμε κάνει διάκριση στη φροντίδα
- Γυναικοκτονία στον Βόλο: Σε εξέλιξη το ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψη του φονιά της 36ρονης
- «Μαύρο Φεγγάρι»: Σήμερα η σπάνια νύχτα του απόλυτου σκοταδιού
- Ρωσία – Ουκρανία: Μικρά κέρδη, μεγάλα αδιέξοδα
- Σχολικά είδη: Μεγάλη η ψαλίδα τιμών για ελληνικά και εισαγόμενα [πίνακες με τιμές]

