Ο Ζαπριάνοφ επισήμανε ότι ενώ πριν από έναν αιώνα το τελευταίο νέο πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Γαλλία, το Hrabri κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από τη βουλγαρική ναυπηγική εταιρεία MTG Delfin. Σύμφωνα με τον ίδιο, η υλοποίηση του έργου αποδεικνύει ικανότητα εγχώριας ναυπήγησης και έχει ήδη προκαλέσει ενδιαφέρον από συμμαχικές χώρες που ενδέχεται να ζητήσουν παρόμοια πλοία.
Στην ομιλία του ο υπουργός τόνισε ότι το πλοίο είναι πλήρως λειτουργικό, έχει περάσει με επιτυχία τις σχετικές δοκιμές και έχει ήδη ενταχθεί στις δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού. Η υλοποίηση έργων εκσυγχρονισμού στον τομέα της άμυνας θα συνεχιστεί, είπε, και οι εργασίες για το δεύτερο νέο περιπολικό πλοίο πολλαπλών ρόλων για τον στόλο «σίγουρα θα συνεχιστούν επίσης».
Παρόλα αυτά ο Ζαπριάνοφ παραδέχθηκε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν παρασχεθεί οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι για την εμβάθυνση της ναυτικής βάσης στη Βάρνα και ότι ορισμένα από τα έργα που υλοποιούνται με εθνικούς πόρους πιθανότατα θα αποτελέσουν αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης. Εξίσου σημαντική είναι η ενημέρωση ότι σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις με το Βέλγιο και την Ολλανδία για την απόκτηση επτά μεταχειρισμένων ναρκοθηρευτικών, κίνηση που σύμφωνα με το υπουργείο στοχεύει στην ταχύτερη ενίσχυση των δυνατοτήτων ανθυποβρυχιακού αγώνα και αποναρκοθέτησης. Δεν δόθηκαν χρονοδιαγράμματα για το πότε θα ολοκληρωθούν οι σχετικές συμφωνίες. Το υπουργείο και οι συναρμόδιοι φορείς, κατά την παρουσίαση, αναμένεται να οριστικοποιήσουν προτεραιότητες, χρονοδιαγράμματα και προϋπολογισμούς το επόμενο διάστημα, ενώ το εγχώριο ναυπηγικό πρόγραμμα προβάλλεται ως στοιχείο ενίσχυσης της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας.
Ο αντιναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού Μελί Εφτίμοφ δήλωσε: «Η σημερινή μέρα είναι γεμάτη συναισθήματα, αλλά από αύριο έρχεται η τεράστια ευθύνη του πληρώματος, το οποίο πρέπει να συμμετάσχει ενεργά στον εξοπλισμό του Hrabri και στην τελειοποίηση των νέων συστημάτων». Ο Εφτίμοφ σημείωσε ότι το νέο πλοίο αυξάνει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στόλου, αλλά και τις ευθύνες που συνοδεύουν αυτές τις δυνατότητες.
Ο υποναύαρχος Κίριλ Μιχαήλοφ ανέφερε συγκεκριμένα ότι το Hrabri διαθέτει ικανότητα μεταφοράς ενός ελικοπτέρου ή μη επανδρωμένων αεροσκαφών, στοιχείο που προσθέτει ευελιξία στις αποστολές επιτήρησης, αναζήτησης και διάσωσης αλλά και στη συλλογή πληροφοριών. «Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα για τους ναύτες του Πολεμικού Ναυτικού και θέτει νέα καθήκοντα γι’ αυτούς», είπε, προσθέτοντας ότι οι πιλότοι πρέπει να εκπαιδευτούν στην προσγείωση στο κατάστρωμα και στη χρήση των μαχητικών δυνατοτήτων του πλοίου και των ελικοπτέρων ως ενιαίου συστήματος.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ναυτικές αρχές αναμένεται να σχεδιάσουν προγράμματα εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών, ενώ ταυτόχρονα θα αξιολογηθούν οι επιχειρησιακές διαδικασίες για την πλήρη ανάληψη αποστολών. Η ενσωμάτωση των νέων συστημάτων θα απαιτήσει αναθεώρηση των διαδικασιών συντήρησης, προμηθειών και υποστήριξης, ενώ το πλήρωμα θα ακολουθήσει ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης για τη διαχείριση οπλικών συστημάτων, ηλεκτρονικών και επικοινωνιών. Οι αρχές αναφέρουν ότι θα υπάρξει συνεργασία με εκπαιδευτικά κέντρα και πιθανή ανταλλαγή εμπειρογνωμόνων με συμμαχικές ναυτικές δυνάμεις.

