Το βίντεο έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, συγκεντρώνοντας πάνω από 16 δισεκατομμύρια προβολές — το πιο πολυπαιγμένο βίντεο στην ιστορία του YouTube.
Το τραγούδι αυτό ήταν το εξαιρετικά εθιστικό Baby Shark.
Όχι μόνο κέρδισε την προσοχή των νήπιων και «τρόμαξε» τους ενήλικες σε όλο τον κόσμο, αλλά δημιούργησε και τη βάση για το Pinkfong να εξελιχθεί σε μια επιχείρηση μέσων αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
«Δεν περιμέναμε να ξεχωρίσει από το υπόλοιπο περιεχόμενό μας», δήλωσε ο κ. Kim, διευθύνων σύμβουλος του Pinkfong, στο BBC από την έδρα της εταιρείας στη Σεούλ.
«Αλλά, εκ των υστέρων, έγινε ένα μεγάλο ορόσημο που καθόρισε την πορεία μας στον κόσμο.»
Την Τρίτη, αυτή η πορεία οδήγησε το Pinkfong στο χρηματιστήριο της Νότιας Κορέας, όπου οι μετοχές του αυξήθηκαν πάνω από 9% κατά την πρώτη ημέρα, αποτιμώντας την εταιρεία σε πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια.
Από τα πρώτα βήματα στην εταιρεία
Η εταιρεία ιδρύθηξε το 2010 ως SmartStudy και παρήγαγε ψηφιακό περιεχόμενο για παιδιά έως 12 ετών.
Η εταιρεία ξεκίνησε με μόλις τρεις υπαλλήλους, ανάμεσά τους τον κ. Kim και τον CTO Dongwoo Son.
«Το γραφείο ήταν μικρό — ακόμη μικρότερο από αυτό», θυμάται ο κ. Kim, δείχνοντας το χώρο από τον οποίο μιλούσε.
«Ήταν τόσο μικρό που δεν περιμέναμε καν μισθό εκείνη την εποχή», πρόσθεσε.
Το Pinkfong άλλαξε στρατηγική, επικεντρώθηκε στα νήπια και ανέπτυξε απλούστερα, εκπαιδευτικά παιχνίδια και περιεχόμενο. «Και τότε εμφανίστηκε το Baby Shark», είπε ο Kim.
Το 2022, η εταιρεία μετονομάστηκε σε The Pinkfong Company, εμπνευσμένη από έναν χαρούμενο και περίεργο χαρακτήρα αλεπούς που υπήρχε σε ένα από τα πρώιμα κινούμενα σχέδιά της. Σήμερα έχει περίπου 340 υπαλλήλους με γραφεία σε Τόκιο, Σαγκάη και Λος Άντζελες.
Το φαινόμενο Baby Shark
Το Baby Shark πιστεύεται ότι πρωτοεμφανίστηκε στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970 και συχνά τραγουδιόταν σε παιδικά καλοκαιρινά κάμπινγκ.
Το τραγούδι, που επαναλαμβάνει τη φράση «Baby shark, doo, doo, doo, doo, doo, doo», είναι «ελκυστικό για τα παιδιά, αλλά πιθανώς εκνευριστικό για τους ενήλικες», σύμφωνα με τον αναλυτή μέσων Kevin Chew.
Ο κ. Kim γνωρίζει καλά πόσο εθιστικό είναι.
«Είναι σαν ένα τραγούδι K-pop. Είναι γρήγορο, ρυθμικό και εθιστικό», είπε, προσθέτοντας ότι έχει ένα «μαντραδικό» εφέ που βοηθά τα παιδιά να το θυμούνται.
Το τραγούδι έγινε αμέσως επιτυχία, ειδικά όταν η χορογραφία του εμφανίστηκε σε παιδικά events στη Νοτιοανατολική Ασία. Βίντεο παιδιών και ενηλίκων που χόρευαν το τραγούδι άρχισαν να κυκλοφορούν διαδικτυακά και το κλιπ έγινε viral.
Το Νοέμβριο του 2020, το Baby Shark αναδείχθηκε ως το πιο πολυπροβλημένο βίντεο στο YouTube.
Παρήγαγε περίπου το μισό των εσόδων της εταιρείας τα πρώτα χρόνια μετά την κυκλοφορία και αποτέλεσε βάση για νέο περιεχόμενο και εμπορεύματα.
Νομικές προκλήσεις και επέκταση
Το 2019, το Pinkfong αντιμετώπισε νομική πρόκληση για πιθανή λογοκλοπή αμερικανού συνθέτη. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας απέρριψε την υπόθεση, καθώς η εταιρεία απέδειξε ότι η εκδοχή της προέρχεται από παραδοσιακό τραγούδι δημόσιας χρήσης.
Το δικαστικό «ναι» βοήθησε την εταιρεία καθώς οι μετοχές της βγήκαν στο χρηματιστήριο, με την αίτηση να έχει υποβληθεί πριν την ανακοίνωση της απόφασης.
Μέλλον πέρα από το Baby Shark
Άλλες σειρές της εταιρείας, όπως Bebefinn και Sealook, αναπτύσσονται γρήγορα. Το Baby Shark αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των εσόδων του Pinkfong, ενώ το Bebefinn φτάνει το 40%.
Γονείς εκτιμούν την εκπαιδευτική αξία των βίντεο, αλλά παρατηρούν ότι το Baby Shark μπορεί να είναι υπερβολικά διεγερτικό για τα παιδιά. Παρ’ όλα αυτά, το βίντεο παραμένει παντού και αδύνατο να αποφευχθεί — για παράδειγμα, η κόρη ενός γονέα που πλησιάζει τα τρία, θα έχει πάρτι γενεθλίων Baby Shark.
Η εταιρεία συγκέντρωσε σχεδόν 52 εκατ. δολάρια κατά την είσοδό της στο χρηματιστήριο και σκοπεύει να τα χρησιμοποιήσει για νέες ταινίες και χαρακτήρες, καθώς και για να γίνει μια «τεχνολογικά καθοδηγούμενη» δημιουργός περιεχομένου, χρησιμοποιώντας δεδομένα θέασης για να σχεδιάζει τα νέα της projects.
Ο κ. Kim δηλώνει: «Έχουμε πετύχει ήδη αυτό που πολλοί δημιουργοί ονειρεύονται. Τώρα πρέπει να δείξουμε στους επενδυτές ότι δεν είμαστε μόνο μια εταιρεία με ένα μόνο hit».
Ειδήσεις Σήμερα
- Νέος Κόσμος: Ήξερε πολεμικές τέχνες ο 29χρονος – Είχε χτυπήσει με κοπίδι τρία άτομα πριν από έναν μήνα
- Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο έπεσε σε κολόνα και τυλίχθηκε στις φλόγες – Σώθηκε η οδηγός
- Politico: Κορυφαίοι αξιωματούχοι του στρατού επισκέπτονται το Κίεβο σε αποστολή ειρήνης και ανταλλαγή τεχνολογίας
- Φοινικούντα: Ο 68χρονος είχε ζητήσει όπλο γιατί φοβόταν για τη ζωή του
- Η σπαρακτική τελευταία επιθυμία των διδύμων Kessler που πέθαναν από υποβοηθούμενη αυτοκτονία την ίδια μέρα