Από την κατασκευή του Flyover και την επέκταση του Μετρό, μέχρι την ανέγερση βιοκλιματικών σχολείων και την αναβάθμιση του λιμανιού, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο ενός πρωτοφανούς κατασκευαστικού κύκλου.
Μιλώντας με αριθμούς, ο Παναγιώτης Μπαλωμένος Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑΟΣΕ είπε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται 100.000 στρέμματα και 5.000 ακίνητα σε όλη τη χώρα που η έκταση τους ξεπερνά τα 600 χιλ. τ.μ. δομήσιμης επιφάνειας. Όπως είπε, στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 75 ενεργές συμβάσεις αυτή τη στιγμή, ξεχωρίζοντας το Στρατόπεδο του Γκόνου και τη μετατροπή του σε εμπορευματικό κέντρο logistics, έργο για το οποίο μέχρι τέλος του έτους αναμένονται οι οικονομικές προσφορές. Η ΓΑΙΑΟΣΕ εξάλλου εμπλέκεται σε έργα logistics. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από το Στρατόπεδο του Γκόνου, μεγάλης σημασίας έργα αποτελούν το Θριάσιο και το έργο logistics στη Λάρισα.
Ο Αθανάσιος Ψαθάς Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ μίλησε για τα σύγχρονα επιχειρηματικά πάρκα, κάνοντας ειδική αναφορά στο μεγαλύτερο Βιομηχανικό Πάρκο του χαρτοφυλακίου της, που βρίσκεται στη Σίνδο, συνολικής έκτασης 12,5 χιλ. στρεμμάτων. Εκεί γίνεται και η μεγαλύτερη επένδυση που θα ξεπεράσει τα 15,5 εκατ. ευρώ και αφορά μεταξύ άλλων στην αντικατάσταση όλου του δικτύου ύδρευσης, με την τοποθέτηση ηλεκτρονικών υδρόμετρων και ηλεκτρονικών παροχόμετρων. Επιπλέον, αυξάνονται τα μέτρα ασφαλείας, ενώ προς τέλος του χρόνου θα γίνει και η ασφαλτόστρωση της ΒΙΠΕ.
Ο Ντίνος Μπενρουμπή Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, μίλησε για τον ενεργό ρόλο της εταιρείας στα μεγάλα και σοβαρά έργα της Θεσσαλονίκης, κάνοντας ειδική αναφορά στα 17 βιοκλιματικά σχολεία, που κατασκευάζονται με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα (ΣΔΙΤ) σε 9 δήμους της πόλης, μία επένδυση ύψους 123 εκατ. ευρώ. “Η ΜΕΤΚΑ είναι ιδιαίτερα περήφανη για την κατασκευή, αλλά και την ευθύνη λειτουργίας καi ορθής συντήρησης των νέων σχολείων για 25 χρόνια αφότου ολοκληρωθεί η κατασκευή τους” σημείωσε.
Ο Γιώργος Τσαπρούνης Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας ομίλου ΑΚΤΩΡ ξεκίνησε την ομιλία του με δύο ευχάριστες ειδήσεις: Την ολοκλήρωση ρευματοδότησης της νέας γραμμής του Μετρό προς την Καλαμαριά και τις επιτυχείς πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές του συρμού που έγιναν ήδη, με προοπτική να συνεχιστούν και το προσεχές διάστημα. Ο ίδιος προανήγγειλε ότι προς το τέλος του πρώτου τριμήνου 2026 θα έχουν παραδοθεί 5 νέοι σταθμοί στο μετρό Θεσσαλονίκης Μιλώντας με υπερηφάνεια για το σημαντικό αυτό έργο της Θεσσαλονίκης είπε ότι, το μετρό της πόλης είναι το πιο όμορφο του κόσμου, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα “ζωντανό μουσείο” και ένα από τα λίγα “έξυπνα” στον κόσμο που λειτουργούν χωρίς οδηγό, όπως συμβαίνει σε ελάχιστες πόλεις, ανάμεσά τους στο Βανκούβερ, το Ντουμπάι και την Ντόχα, όπου ο Άκτωρ λειτουργεί επίσης τη μεγαλύτερη γραμμή μετρό.
Απαριθμώντας τα οφέλη που προέκυψαν από το μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Τσαπρούνης είπε ότι από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε την λειτουργία του, περίπου 12.000 αυτοκίνητα σταμάτησαν να μπαίνουν στην πόλη. Σήμερα ο αριθμός έχει αυξηθεί στα 15.000 αυτοκίνητα, με προοπτική να ανέβει στις 25.000 οχήματα με την επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά και τη μελλοντική προς τις ΒΔ συνοικίες, όπου παρατηρείται μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού.
Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Έλσα Ποιμενίδου.
