Breaking News

ΥΓΕΙΑ #Tags:

Ο δεκάλογος της γονιμότητας: Τι πρέπει να αποφύγετε για να έρθει ο… πελαργός!

Επίδομα γέννησης: Ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας - Τι πρέπει να κάνετε

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΛΛΙΔΩΝΗΣ

Η γονιμότητα δεν είναι κάτι τόσο απλό όσο το «κάνω σεξ, μένω έγκυος».

Στην πραγματικότητα, ακόμα και φαινομενικά αθώοι παράγοντες μπορεί να αποδιοργανώσουν τον οργανισμό και τη γονιμότητα των γυναικών, αλλά και των ανδρών.

  1. Φτωχή διατροφή. Βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας περιλαμβάνει αρκετές πρωτεΐνες, σίδηρο, βιταμίνη C, ψευδάργυρο και βιταμίνη D, διότι οι ανεπάρκειες σε αυτά τα θρεπτικά συστατικά σχετίζονται με παρατεταμένους έμμηνους κύκλους και αυξημένο κίνδυνο αποβολής.
  2. Κατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ αλλάζει τα επίπεδα οιστρογόνων στο αίμα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την εμφύτευση του γονιμοποιημένου ωαρίου.
  3. Καφεΐνη. Η καφεΐνη φαίνεται πως επηρεάζει τα επίπεδα των ορμονών του γυναικείου φύλου και αυξάνει το χρονικό διάστημα που απαιτείται έως ότου επιτευχθεί εγκυμοσύνη. Ενα ή το πολύ δύο φλιτζάνια καφές (περίπου 200 mg καφεΐνης) την ημέρα είναι υπεραρκετά.
  4. Ελεγχόμενο σωματικό βάρος. Το περίσσιο σωματικό λίπος οδηγεί σε υπερπαραγωγή ορμονών που διαταράσσουν την ωορρηξία. Αντίστοιχα, το λιγοστό σωματικό λίπος μπορεί να σημαίνει ότι ο οργανισμός δεν παράγει αρκετές ορμόνες ώστε να εξασφαλίζει την ωορρηξία κάθε μήνα ή να διατηρήσει μια εγκυμοσύνη, αν και όταν συλλάβετε.
  5. Καλό πλύσιμο φρούτων και λαχανικών. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με ίχνη φυτοφαρμάκων μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων.
  6. Σταθερό ωράριο εργασίας. Η εργασία σε κυλιόμενες βάρδιες φαίνεται πως έχει συνέπειες για τη γυναικεία γονιμότητα. Ερευνα σε σχεδόν 120.000 γυναίκες έδειξε πως όσες δεν είχαν σταθερό ωράριο εργασίας αλλά κυλιόμενο είχαν 80% περισσότερα προβλήματα γονιμότητας απ’ ό,τι οι συνομήλικές τους με σταθερές ώρες εργασίας, ακόμα κι αν αυτές ήταν πάντοτε τη νύχτα.
  7. Εργασιακή καταπόνηση. Ερευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Occupational and Environmental Medicine» επιβεβαίωσε ότι η σωματική καταπόνηση στη δουλειά (π.χ. από την άρση βάρους) μειώνει τη γονιμότητα των γυναικών. Την ίδια συνέπεια φαίνεται πως έχει και το παρατεταμένο ωράριο εργασίας (πάνω από 40 ώρες την εβδομάδα).
  8. Κάπνισμα. Οι τοξίνες του τσιγάρου επεμβαίνουν στη γονιμοποίηση και στη διαδικασία εμφύτευσης του γονιμοποιημένου ωαρίου στη μήτρα. Επιπλέον, προκαλούν πρόωρη γήρανση των ωοθηκών.
  9. Συχνότητα σεξ. Αρκετές έρευνες υποδηλώνουν ότι οι γυναίκες που κάνουν σεξ τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα έχουν πιο προβλέψιμο έμμηνο κύκλο και πιο φυσιολογική ωορρηξία απ’ ό,τι όσες κάνουν σεξ σποραδικά.
  10. Κολπικές πλύσεις. Οι πλύσεις εξολοθρεύουν τα φυσιολογικά, προστατευτικά βακτήρια του κόλπου, αυξάνοντας τον κίνδυνο βακτηριακής κολπίτιδας. Η εμμένουσα βακτηριακή κολπίτιδα, που δεν αντιμετωπίζεται θεραπευτικά, σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αποβολής και υπογονιμότητας.

Από το ένθετο «Υγεία» που κυκλοφορεί κάθε εβδομάδα με τον Ελεύθερο Τύπο 

Δείτε επίσης

Copy link
Powered by Social Snap