Για την ιστορία, ο Ελληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, καταλαμβάνει την έκτη θέση στη λίστα των πολιτικών με τους περισσότερους followers στην περιβόητη πλατφόρμα του TikTok.
Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα του πολωνικού Ινστιτούτου Μιντιακής Ανίχνευσης (IMM) που δείχνει πως συχνά οι δημοφιλείς πολιτικοί στην Ευρώπη μπορεί να αποδειχθούν… αποσυντονισμένοι με την πλατφόρμα που απευθύνεται κυρίως σε νέους. Σύμφωνα με τo Ινστιτούτο, αυτό που έχει σημασία στην πολιτική στρατηγική στο TikTok δεν είναι το μέγεθος της πολιτικής καταγωγής, αλλά η ικανότητα δημιουργίας περιεχομένου που ταιριάζει στη λογική του αλγορίθμου.
Ο πρόεδρος της Γαλλίας βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής λίστας με 6,5 εκατομμύρια ακόλουθους. Ομως, ο λογαριασμός του κατά την περίοδο Αυγούστου – Οκτωβρίου 2025, που εξέτασε το Ινστιτούτο, προβλήθηκε 19,7 εκατομμύρια φορές, λίγες περισσότερες από αυτές του Τσέχου πρωθυπουργού Πετρ Φιάλα, ο οποίος αριθμεί μόλις 41.000 ακόλουθους. Επίσης, ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ, των 158.000 followers, κατάφερε σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα στις αλληλεπιδράσεις: 1,36 εκατομμύρια προβολές έναντι 1,38 εκατομμυρίων που είχαν τα posts του Εμανουέλ Μακρόν.
Οπως σχολιάζει ο Τόμας Λουμπιενιέτσκι, συγγραφέας του IMM, ο Εμανουέλ Μακρόν αντιμετωπίζει το TikTok ως παραδοσιακό μέσο, βασιζόμενος μόνο στη φήμη του, ενώ οι Ντόναλντ Τουσκ, Πετρ Φιάλα και Πέδρο Σάντσεθ αξιοποιούν τις δυνατότητες του αλγορίθμου, δημιουργώντας περιεχόμενο που προσελκύει φυσικά την προσοχή.

Η πρωθυπουργός της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι, θεωρείται η «βασίλισσα της απήχησης», αφού συγκέντρωσε το μεγαλύτερο κοινό, με 68 βίντεο που έφτασαν τα 50,9 εκατομμύρια εμφανίσεις και 3,5 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις. Τρία από τα πέντε δημοφιλέστερα βίντεο που ανήρτησε αφορούσαν γεωπολιτικά ζητήματα, δείχνοντας ότι το κοινό επιθυμεί τα σχόλια των ηγετών για διεθνή θέματα.
Πολύ υψηλή είναι και η θέση του Βίκτορ Ορμπαν, του Ούγγρου πρωθυπουργού, ο οποίος δημοσίευσε 267 βίντεο, τα οποία περιλαμβάνουν κυρίως φραστικές επιθέσεις του προς την εγχώρια αντιπολίτευση. Η στρατηγική με το «μπαράζ» των αναρτήσεων αυτών του απέφερε 23 εκατομμύρια προβολές, αν και λίγα βίντεο έκαναν το γύρο του Διαδικτύου (virality).
Αποτελεσματική φαίνεται πως ήταν και η τακτική του Πολωνού πρωθυπουργού Ντόναλντ Τουσκ, ο οποίος με μόλις 43 βίντεο πέτυχε 19,8 εκατομμύρια προβολές, σχεδόν όσες είχε και ο λογαριασμός του Μακρόν. Στο περιεχόμενό του, ο Τουσκ συνδυάζει παγκόσμια και εγχώρια θέματα και δείχνει τον πολιτικό «πίσω από τις κάμερες», αναρτώντας βίντεο με την παραδοσιακή πολωνική σούπα ζούρεκ ή οικογενειακές στιγμές, που πάντα προσελκύουν το κοινό.
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
- Παγκόσμια θέματα και κρίσεις
- Αντιπαράθεση σε εθνικό επίπεδο
- Στιγμιότυπα καθημερινότητας
- Αυθεντικότητα και φυσικότητα
ΠΛΗΘΟΣ FOLLOWERS
(σε εκατομμύρια χρηστών)
Εμανουέλ Μακρόν 6,5
Τζόρτζια Μελόνι 2,9
Ντόναλντ Τουσκ 574.000
Νικουσούρ Νταν 478.000
Βίκτορ Ορμπαν 286.000
Κυριάκος Μητσοτάκης 279.600
Φρίντριχ Μερτς 187.100
Πέδρο Σάντσεθ 157.700
Αντρέι Πλένκοβιτς 41.800
Πατρ Φιάλα 41.400
ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ
(σε εκατομμύρια views)
Τζόρτζια Μελόνι 50, 90
Βίκτορ Ορμπαν 23,08
Ντόναλντ Τουσκ 19,86
Εμανουέλ Μακρόν 19,65
Πετρ Φιάλα 18,73
Πέδρο Σάντσεθ 16,17
Νικουσόρ Νταν 7,47
Ουλφ Κρίστερσον 4,09
Κυριάκος Μητσοτάκης 3,08
Εβίκα Σιλίνια 2,20

