Η ανακοίνωση αναμένεται μέχρι και τις 10 Δεκεμβρίου, όπως αναφέρει ο Ευρωπαίος επίτροπος για την Ευημερία και τη Βιομηχανική Στρατηγική, Στεφάν Σεζουρνέ. Στόχος είναι να ενισχυθούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό και να αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Η νέα κατηγορία θα μοιάζει με την ιαπωνική «Kei» και θα καλύπτει το κενό ανάμεσα στα πολύ ελαφρά τετράκυκλα και τα υπάρχοντα μικρά «mini». Αυτά τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα φέρουν πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλο βαθμό συστημάτων ασφαλείας, προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής, επιτρέποντας έτσι χαμηλότερες τιμές πώλησης.
Η Επιτροπή εκτιμά ότι τα οχήματα θα τιμολογηθούν μεταξύ 16.000- 20.000 ευρώ, γεγονός που μπορεί να κάνει τα ηλεκτρικά πιο προσιτά σε ευρύτερες τάξεις καταναλωτών. Πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση, ειδικά μετά την επέλαση των κινεζικών μαρκών. Άλλωστε από τον περασμένο Ιούνιο η Stellantis μέσω του προέδρου της είχε επισημάνει το θέμα, υπογραμμίζοντας ότι μια τέτοια κατηγορία θα διευκόλυνε την παραγωγή μικρών προσιτών οχημάτων στην Ευρώπη σύμφωνα με πρότυπα που ισχύουν στην Ιαπωνία.