Ο νέος browser, με το όνομα ChatGPT Atlas, καταργεί τη γραμμή διεύθυνσης που αποτελεί βασικό στοιχείο της αναζήτησης στο διαδίκτυο. Ο επικεφαλής της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, δήλωσε ότι ο Atlas «έχει σχεδιαστεί γύρω από το ChatGPT». Η εταιρεία έκανε διαθέσιμο τον browser την Τρίτη για το λειτουργικό σύστημα MacOS της Apple.
Η κυκλοφορία του Atlas έρχεται σε μια περίοδο όπου η OpenAI αναζητά νέους τρόπους να αξιοποιήσει εμπορικά το τεράστιο στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και να εκμεταλλευτεί τη συνεχώς αυξανόμενη βάση χρηστών της.
Η OpenAI ανέφερε ότι ο Atlas θα προσφέρει και μια επί πληρωμή λειτουργία “agent mode”, η οποία πραγματοποιεί αναζητήσεις αυτόνομα για λογαριασμό των χρηστών του δημοφιλούς chatbot της.
Η λειτουργία αυτή θα είναι διαθέσιμη μόνο σε συνδρομητές επί πληρωμή του ChatGPT. Χρησιμοποιεί το chatbot για να πραγματοποιεί «βελτιώσεις που το καθιστούν ταχύτερο και πιο χρήσιμο, αξιοποιώντας το πλαίσιο της περιήγησής σας».
Η εταιρεία έχει ανακοινώσει μια σειρά από νέες πρωτοβουλίες για να κατευθύνει τους χρήστες προς τις online υπηρεσίες της, συνάπτοντας συνεργασίες με πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Etsy και η Shopify, καθώς και με υπηρεσίες κρατήσεων όπως η Expedia και η Booking.com.
Στην εκδήλωση DevDay της OpenAI νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο κ. Άλτμαν ανακοίνωσε ότι το ChatGPT έχει φτάσει τους 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες την εβδομάδα, από 400 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων και ερευνών Demandsage.
«Πιστεύω ότι οι πρώτοι χρήστες θα δοκιμάσουν τον νέο browser της OpenAI», δήλωσε ο Pat Moorhead, διευθύνων σύμβουλος και κύριος αναλυτής της Moor Insights & Strategy.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι αμφιβάλλει κατά πόσο ο Atlas μπορεί να αποτελέσει σοβαρό ανταγωνιστή για τον Chrome ή τον Microsoft Edge, «καθώς οι πιο “παραδοσιακοί” ή εταιρικοί χρήστες θα περιμένουν οι αγαπημένοι τους browsers να αποκτήσουν αυτές τις δυνατότητες».
Ο κ. Moorhead σημείωσε επίσης ότι ο Microsoft Edge προσφέρει ήδη πολλές από αυτές τις δυνατότητες.
Η πρόκληση της OpenAI έρχεται έναν χρόνο αφότου η Google χαρακτηρίστηκε παράνομος μονοπωλητής στην online αναζήτηση.
Σε πρόσφατη απόφαση για την αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Google, ο τεχνολογικός κολοσσός δεν διατάχθηκε να διαχωρίσει τον browser Chrome, όπως είχαν ζητήσει οι δικηγόροι του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών του διαδικτύου επιλέγει πλέον να χρησιμοποιεί μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs), όπως το ChatGPT, για να αναζητά απαντήσεις και προτάσεις.
Η εταιρεία ερευνών Datos ανέφερε ότι μέχρι τον Ιούλιο, το 5,99% των αναζητήσεων σε desktop browsers γίνονταν μέσω LLMs – ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η Google επίσης επενδύει σημαντικά στην τεχνητή νοημοσύνη και τον τελευταίο χρόνο έχει δώσει προτεραιότητα στις απαντήσεις που παράγονται από AI στα αποτελέσματα αναζήτησής της.
Ειδήσεις Σήμερα
- Κίνηση: Στο «κόκκινο» Κηφισός και Αττική Οδός – Πού παρατηρούνται καθυστερήσεις
- Στη Γερουσία νομοσχέδιο για 5ετή αναστολή του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο
- Ακτινογραφία της αγοράς ακινήτων-στεγαστικού ζητήματος: Οι προκλήσεις και οι προτεινόμενες παρεμβάσεις
- Καιρός: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σήμερα – Που θα χτυπήσουν τα φαινόμενα

