Η συμφωνία, γνωστή ως «Project Bromo», αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2027 και τελεί υπό την έγκριση των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών. Η νέα εταιρεία θα απασχολεί 25.000 εργαζόμενους και προβλέπεται κοινός έλεγχος με μερίδια 35% για την Airbus και 32,5% για κάθε μία από τις Thales και Leonardo.
Η κίνηση αποσκοπεί σε οικονομίες κλίμακας και τεχνολογικές συνέργειες· σύμφωνα με εκτιμήσεις, η συνεργασία μπορεί να αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες συνέργειες πέντε χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της. Το εγχείρημα ακολουθεί το μοντέλο συνεργασίας της MBDA, που ανήκει σε Airbus, Leonardo και BAE Systems, και θέτει ως προτεραιότητα τη διασφάλιση στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης στον διαστημικό τομέα.
Η ενοποίηση ανταποκρίνεται στην ταχεία εξέλιξη της αγοράς, όπου μικροί, φθηνοί δορυφόροι χαμηλής τροχιάς έχουν αλλάξει την τεχνολογική τάξη πραγμάτων και έχουν προσελκύσει ιδιωτικούς παίκτες. Κύριες προκλήσεις παραμένουν η έγκριση από ρυθμιστικές αρχές, η ομαλή ενσωμάτωση διαφορετικών εταιρικών κουλτούρων και η ανταγωνιστική αντιμετώπιση ταχέων και ευέλικτων νεοεισερχόμενων. Εάν επιτευχθούν οι στόχοι, η κοινοπραξία μπορεί να ενδυναμώσει την ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας στο διάστημα και να ενισχύσει την τεχνολογική αυτονομία σε στρατιωτικούς και εμπορικούς τομείς.