Ζαριφόπουλος στον «Ε.Τ.»: Θέλουμε να απλοποιήσουμε την επαφή του πολίτη με το Δημόσιο

01/09/19 • 09:12 | UPD 01/09/19 • 09:12

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

Ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος μιλά στον «Ε.Τ.» της Κυριακής τονίζοντας πως «το να σου δίνεται η ευκαιρία να συμβάλλεις σε μία εθνική προσπάθεια είναι ύψιστη τιμή».

Στην παροχή υπηρεσιών «μιας στάσης» στοχεύει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκειμένου να απαλλάξει τους πολίτες από τη γραφειοκρατία.

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Στρατηγικής, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, αναφέρει ότι ψηλά στην ατζέντα του βρίσκεται, μεταξύ άλλων, η αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας με μία μόνο δήλωση, αλλά και η έκδοση ψηφιακής ταυτότητας για κάθε πολίτη, η οποία θα περιέχει στοιχεία που είναι απαραίτητα για τις περισσότερες συναλλαγές με το Δημόσιο.

Ο ίδιος επισημαίνει την ανάγκη για ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των Ελλήνων επενδύοντας στην εκπαίδευση, με μία διαδικασία που θα ξεκινά από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, θα επεκτείνεται σε προγράμματα κατάρτισης ανέργων, συνταξιούχων και άλλων κοινωνικών ομάδων.

Κύριε υπουργέ, ποιο είναι το όραμά σας για την ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα; Ποια καθημερινά ζητήματα του πολίτη είναι πρώτα στην ατζέντα σας προκειμένου να γίνει η αρχή για το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή;

Σήμερα ο πολίτης αναλαμβάνει τον ρόλο του διακομιστή πληροφοριών μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου, καθώς τα συστήματα του Δημοσίου δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Θα ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τα αυτονόητα. Σημαντικά ορόσημα στη ζωή ενός ανθρώπου, όπως η γέννηση ενός παιδιού, η εγγραφή του στο σχολείο ή η αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας, θα δηλώνονται μία φορά και τα μητρώα του Δημοσίου θα διαλειτουργούν και θα ενημερώνονται αυτόματα.

Ο πολίτης, που σήμερα σπαταλά σημαντικές ανθρωποώρες στην επαφή του με το κράτος, θα δει τις υποθέσεις του να διεκπεραιώνονται γρηγορότερα. Αυτό θα σημαίνει περισσότερος αξιοποιήσιμος χρόνος, λιγότερες ουρές και περισσότερη παραγωγικότητα για τους πολίτες και το Δημόσιο.

Ποιες δικλίδες ασφαλείας θα θέσετε ώστε το σχέδιο εκσυγχρονισμού του κράτους να μη μετατρέψει απλώς την παραδοσιακή γραφειοκρατία σε ψηφιακή;

Θέλουμε να απλοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την επαφή του πολίτη με το Δημόσιο και να χτίσουμε ένα περιβάλλον στα πρότυπα των επιτυχημένων μοντέλων άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για να φτάσουμε, όμως, σε αυτό το επίπεδο, δεν θα ψηφιοποιήσουμε τη γραφειοκρατία. Πρώτα θα ανασχεδιάσουμε και θα απλουστεύσουμε τις διαδικασίες. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να καταργήσουμε κάποια δικαιολογητικά όπου αυτά δεν είναι πραγματικά αναγκαία. Θέλουμε ο πολίτης, σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιπτώσεις, μέσα από τον υπολογιστή ή και το κινητό του να μπορεί να εξυπηρετηθεί με άμεσο και ποιοτικό τρόπο.

Στις προγραμματικές δηλώσεις ο πρωθυπουργός είχε μιλήσει για την καθιέρωση ψηφιακής ταυτότητας για κάθε πολίτη. Εξηγήστε μας τι θα περιλαμβάνει αυτή η ταυτότητα και ποια τα οφέλη για τον πολίτη. Η ψηφιακή ταυτότητα υπάρχει ήδη σε πολλές χώρες και αποτελεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς περιέχει όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τις περισσότερες συναλλαγές με φορείς. Τα θετικά αποτελέσματα αυτών των ταυτοτήτων θα είναι η μειωμένη γραφειοκρατία για τους πολίτες, ως αποτέλεσμα της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υπηρεσιών και των μητρώων του Δημοσίου.

Ποιος είναι ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), όπως μετονομάστηκε, στην ψηφιοποίηση του κράτους και στην απλούστευση των διαδικασιών;

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των εφαρμογών της ψηφιακής εξυπηρέτησης του πολίτη.

Μπορεί η Ελλάδα με το ανθρώπινο δυναμικό της να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της εποχής;

Η χώρα μας έχει σημαντικό απόθεμα ανθρώπινου κεφαλαίου, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Εδώ θα ήθελα να αναφέρω και το υψηλό επίπεδο του προσωπικού του δημόσιου τομέα. Το ζω πλέον καθημερινά. Υπάρχουν εργαζόμενοι στο Δημόσιο με υψηλό επίπεδο γνώσεων που έχουν την όρεξη αλλά και τις ικανότητες να προσφέρουν.

Ο ρόλος μας, ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αφορά και στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως επενδύουμε στην εκπαίδευση των πολιτών σε όλο το φάσμα της κοινωνίας.

Μιλάμε για μία διαδικασία που θα ξεκινά από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα πανεπιστήμια -και τα τμήματα που δεν έχουν άμεση επαφή με την πληροφορική- και θα επεκτείνεται σε προγράμματα κατάρτισης ανέργων, συνταξιούχων και άλλων κοινωνικών ομάδων. Σε αυτήν τη διαδικασία χρειαζόμαστε συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, καθώς χρειαζόμαστε την τεχνογνωσία που υπάρχει στην αγορά.

Ο e-μετασχηματισμός θα φέρει επενδύσεις

Mετά από μακρά θητεία στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως στον κολοσσό της Google, πόσο εύκολη ήταν για εσάς η απόφαση να μεταπηδήσετε στον στίβο της πολιτικής; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να αποδεχτείτε την πρόταση του πρωθυπουργού να αναλάβετε το χαρτοφυλάκιο της Ψηφιακής Στρατηγικής;

Το να σου δίνεται η ευκαιρία να συμβάλλεις με τις γνώσεις σου, τις εμπειρίες σου και τις ικανότητές σου σε μία εθνική προσπάθεια είναι ύψιστη τιμή. Είναι πολύ σημαντικό για μένα να συμβάλλω στη βελτίωση της λειτουργίας του κράτους, το οποίο με διαφάνεια θα εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλους τους πολίτες. Επιπλέον μέσα από τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους θα δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τις επενδύσεις, που θα φέρει πολλές και καλές θέσεις εργασίας, θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και θα δώσει κίνητρα στους Ελληνες που έφυγαν στο εξωτερικό να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Και είναι αυτός ο στόχος, η βελτίωση της ζωής όλων μας, που με κινητοποιεί καθημερινά.

Από την έντυπη έκδοση

Copy link
Powered by Social Snap