Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της FIFA να περιορίσει τις μεγάλες μετακινήσεις με τη χωροθέτηση ομάδων σε γεωγραφικές ζώνες, οι μεταβάσεις μεταξύ πόλεων παραμένουν αναπόφευκτες λόγω του κατακερματισμένου προγράμματος και της ευρείας γεωγραφικής διασποράς των γηπέδων.
Σε διαθέσιμα χρονοδιαγράμματα και εκτιμήσεις προκύπτει ότι η ομάδα με το πιο «φορτωμένο» πρόγραμμα ταξιδιών θα διανύσει περίπου 4.600 χιλιόμετρα περισσότερα από εκείνη με το συντομότερο πρόγραμμα στον πρώτο γύρο. Το φαινόμενο περιλαμβάνει όχι μόνο τη συνολική απόσταση αλλά και τις αλλεπάλληλες αλλαγές ζωνών ώρας, τις συνδέσεις και τις αναμονές στα αεροδρόμια, παράγοντες που περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο για αποθεραπεία και προετοιμασία πριν από αγώνες.
Τη μεγαλύτερη αεροπορική επιβάρυνση αναμένεται να έχει η ομάδα που θα προκύψει από τα UEFA Play-off A (Ιταλία, Βόρεια Ιρλανδία, Ουαλία ή Βοσνία-Ερζεγοβίνη).
Η διαδρομή Τορόντο – Λος Άντζελες – Σιάτλ έχει υπολογιστεί ως ισοδύναμη με περίπου 5.025 χιλιόμετρα συνολικής μετακίνησης, καθιστώντας τη μακράν την πιο «ταξιδιάρικη» ομάδα του πρώτου γύρου.
Συγκριτικά, ομάδες που έχουν αγώνες σε κοντινότερες γεωγραφικές συγκεντρώσεις θα διανύσουν σημαντικά λιγότερα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα διαφορές που αποτυπώνονται σε ώρες πτήσεων και αριθμό συνδέσεων. Αυτές οι διαφορές μεταφράζονται σε επιπλέον απαιτήσεις για το τεχνικό και ιατρικό προσωπικό, που πρέπει να διαχειριστεί ταξιδιωτικά προγράμματα, αποστολές εξοπλισμού και περιόδους αποκατάστασης.
Οι άμεσες συνέπειες αφορούν την καθημερινότητα της ομάδας: προγράμματα ύπνου και ανάκτησης, προσαρμογή προπονητικών φορτίων, και στενότερος σχεδιασμός ροτέισον ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα σε αγώνες με μικρά διαστήματα ανάπαυσης.
Επιτελεία φυσιοθεραπείας και γιατροί θα αξιοποιούν πρωτόκολλα για μείωση των συνεπειών της αλλαγής ζωνών ώρας, ενώ οι τεχνικοί διευθυντές θα αντιμετωπίζουν πρόσθετες ανάγκες σε μεταφορική λογιστική και συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχειακές δομές. Από οργανωτική σκοπιά, η διαχείριση πρόσθετων πτήσεων, οι πιθανοί ακυρωτικοί κίνδυνοι και οι απαιτήσεις για ασφαλείς μεταφορές αποτελούν παράγοντες κόστους και προγραμματισμού που παραμένουν στο επίκεντρο των συζητήσεων ενόψει του τουρνουά.
Για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις, αρκετές ομοσπονδίες και συλλογές θεωρούν ήδη τα εναλλακτικά σενάρια μετακινήσεων, όπως η χρήση ιδιωτικών ή ναυλωμένων πτήσεων για μείωση συνδέσεων και ο χρόνος αναμονής. Η επιλογή τέτοιων λύσεων συνεπάγεται πρόσθετο κόστος και συντονισμό με τις τοπικές αρχές για θέματα ασφαλείας και μεταφοράς εξοπλισμού.
Επιπλέον, οι διοργανωτές αναμένεται να εξετάσουν το χρονοδιάγραμμα των αγώνων και τις ημέρες ανάπαυσης, ώστε να ελαχιστοποιηθούν περιπτώσεις κατάρρευσης ταξιδιωτικού προγράμματος λόγω καθυστερήσεων ή απρόβλεπτων γεγονότων.
Σε επίπεδο ομάδων, η ενίσχυση του ιατρικού και επιστημονικού επιτελείου με ειδικούς σε θέματα ταξιδιού και ύπνου μπορεί να θεωρηθεί αναγκαία για τη διαχείριση των πολλαπλών ταξιδιών κατά τη διάρκεια του τουρνουά. Η απαίτηση για ειδικά πλάνα δίνει έμφαση σε λεπτομέρειες όπως ο χρόνος άφιξης στο ξενοδοχείο, η μεταφορά του ιατρικού εξοπλισμού και η προγραμματισμένη ώρα γευμάτων.

