οι αλλαγές και τα Ρεκόρ που κινδυνεύουν

Την Κυριακή στη Μελβούρνη πέφτει η πρώτη καρό σημαία στην Formula 1

15/03/19 • 17:49 | UPD 15/03/19 • 18:03

ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Οι μεταγραφές των οδηγών ήταν καταιγιστικές. Μόνο η Mercedes και η Haas διατήρησαν το ίδιο δίδυμο με την περσινή χρονιά.

Πρωί πρωί την Κυριακή 17 Μαρτίου ξεκινά στη μακρινή Αυστραλία, όχι άλλο ένα πρωτάθλημα της Φόρμουλα αλλά ένα… άλλο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Οσα ξέραμε από πέρυσι πρέπει να τα ξεχάσουμε. Τα περισσότερα δηλαδή.

Οι μεταγραφές των οδηγών ήταν καταιγιστικές. Μόνο η Mercedes και η Haas διατήρησαν το ίδιο δίδυμο με την περσινή χρονιά. Ολες οι υπόλοιπες ομάδες άλλαξαν δίδυμο, φιλοδοξώντας να αλλάξουν και την τύχη τους. Θα δούμε μάλιστα και νέο αίμα, με τέσσερις «ρούκι» οδηγούς που υπόσχονται να αφήσουν το στίγμα τους.

H Ferrari άφησε την εμπειρία και προτίμησε τα νιάτα. Αφησε τον Ραϊκόνεν να πάει στη Sauber για να πάρει από εκεί τον Τσαρλς Λεκλέρκ, τον οδηγό-ανερχόμενη δύναμη στη Φόρμουλα 1. Ο Μονεγάσκος έκανε πολύ καλή δουλειά πέρυσι στην ομάδα του, αλλά τώρα βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του. Η Ferrari θέλει τον τίτλο και τον θέλει τώρα. Αρκετά χρόνια περίμενε. Δεν πρόκειται να συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο.
Ο Χάμιλτον βέβαια έχει διαφορετική γνώμη. Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής έχει στόχο να κερδίσει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του και έκτο συνολικά. Αν τα καταφέρει, θα υπολείπεται μόνο ενός του Σουμάχερ που ακόμα βρίσκεται στην κορυφή με τις 7 κατακτήσεις.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ξεκινά νέα καριέρα με το μονοθέσιο της Renault, με τον Γκασλί να παίρνει τη θέση του τελευταίου στη φιλόδοξη και φέτος Red Bull. Ο Κάρλος Σάινθ πήγε στη McLaren. Πραγματικός χαμός. Μέχρι και όνομα άλλαξε η Force India, η οποία εξαγοράστηκε από καναδική κοινοπραξία επενδυτών πριν από λίγους μήνες και πλέον τη νέα χρονιά θα τρέχει με το καινούργιο της όνομα Racing Point. Ο Λανς Στρολ είναι ο γιος του αφεντικού και θα προσπαθήσει μαζί με τον Σέρχιο Πέρεθ να τον ευχαριστήσει. Μη λένε ότι πήρε τη θέση με μέσο…
Η φετινή περίοδος έχει να επιδείξει και μια μεγάλη επιστροφή.

Φοράει το κράνος του και βγαίνει πάλι στην πίστα ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Ο Πολωνός επιστρέφει μετά από 3.045 ημέρες στα γκαν πρι. Tο 2010 είχε λάβει μέρος με τη Renault στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ηταν ο πρώτος Πολωνός οδηγός της Φόρμουλα 1, πρώτος που κέρδισε γκραν πρι και μάλιστα τερμάτισε τέταρτος στην κατάταξη. Πριν από 8 χρόνια όμως τραυματίστηκε σοβαρά στο δεξί χέρι σε αγώνα ράλι που πήρε μέρος για προσωπική του ευχαρίστηση. Φαινόταν αδύνατον να συμμετάσχει σε αγώνες, το είχε δηλώσει κιόλας, αλλά τελικά στάθηκε δυνατότερος από την ατυχία του και επιστρέφει για να θυμίσει σε όλους την αξία του ως μέλος της Williams.

Στον αντίποδα, υπάρχουν και πρωτάρηδες τη φετινή χρονιά.

Παίρνουν το βάπτισμα του πυρός στη Φόρμουλα 1 ο Ταϊλανδός Αλεξάντερ Αλμπον με την Toro Rosso και δύο Βρετανοί, ο Λάντο Νόρις με τη McLaren και ο Τζορτζ Ράσελ με τη Williams.

Μάλιστα ο Νόρις είναι ο νεότερος της 20άδας των οδηγών, αφού θα μπει στο κοκ-πιτ μόλις στα 19 του χρόνια! Ο Ραϊκόνεν που είναι ο γηραιότερος (πιάνει τα 40 μέσα στη χρονιά) έχει πάνω από τα διπλά του χρόνια.

Οι τρεις νέοι υπόσχονται να κάνουν δύσκολη τη ζωή των εμπειρότερων οδηγών και δεν είναι απλώς λόγια. Ράσελ, Νόρις και Αλμπον ήταν οι τρεις πρώτοι οδηγοί (με αυτή τη σειρά) στη Φόρμουλα 2 πέρυσι. Ελάχιστη εμπειρία από Φόρμουλα 1 έχει κι ένας τέταρτος οδηγός, ο Ιταλός Τζιοβινάτσι ο οποίος ξεκινά πρώτη φορά ως βασικός πιλότος στη Sauber με την οποία έτρεξε σε δύο αγώνες πρόπερσι σε Αυστραλία και Κίνα.

Η φετινή χρονιά είναι ξεχωριστή για έναν ακόμη λόγο. Το τρίτο γκραν πρι της σειράς, που θα γίνει στην Κίνα στις 14 Απριλίου, είναι ιστορικό. Πρόκειται για τον αγώνα Νο1.000 στην ιστορία της Φόρμουλα 1 ο οποίος θα γιορταστεί αναλόγως από τους αρμόδιους. Οι Κινέζοι άλλωστε ετοιμάζονται ήδη για το γκραν πρι που θα γράψει ιστορία. Μεταξύ άλλων εκδηλώσεων θα γίνει και μια σύγκριση των αυτοκινήτων του πρώτου γκραν πρι το 1950 το οποίο κέρδισε ο Φαρίνα με όχημα δύναμης 200 αλόγων και των τωρινών υβριδικών οχημάτων των 1.000 αλόγων.

Οι καινοτομίες που θα δούμε

1 Τα μονοθέσια φέτος έχουν λίγο διαφορετική όψη στο μπροστινό μέρος, αφού άλλαξαν ολόκληρο το εμπρός φτερό. Είναι φαρδύτερο και τοποθετημένο ψηλότερα και πιο μπροστά από ό,τι το παλαιότερο. Είναι διαφορετικό και στην κατασκευή του αφήνοντας τον αέρα να περνά από μέσα. Με το νέο φτερό αυξάνονται οι πιθανότητες προσπέρασης.

2 Αλλαγές έχει υποστεί και το πίσω φτερό των μονοθέσιων. Είναι τοποθετημένμο ψηλότερα, είναι επίσης πιο φαρδύ, αλλά και πιο απλό στην κατασκευή του. Με το νέο αυτό φτερό δημιουργείται ένα κενό αέρα πίσω από τα αυτοκίνητα, κάτι που βοηθά αυτό που ακολουθεί. Επίσης είναι πλέον δυνατότερο και το DRS, βοηθώντας τους οδηγούς στις προσπεράσεις.

3 Στην πίσω πλευρά των οχημάτων έχουν τοποθετηθεί δύο επιπλέον φώτα. Ο λόγος είναι πρώτα πρώτα για να είναι πιο ευδιάκριτα τα μονοθέσια από πίσω σε άσχημες καιρικές συνθήκες με χαμηλή ορατότητα. Επίσης κάθε μονοθέσιο θα έχει ένα πρόσθετο ειδικό φως τύπου LED το οποίο θα είναι αναμμένο συνεχώς όταν το μονοθέσιο φοράει μέση γόμα ελαστικών ή ελαστικά για βροχή.

4 Οι οδηγοί από φέτος θα φορούν ειδικά βιομετρικά γάντια. Τα γάντια αυτά προσφέρουν ασφάλεια, δίνοντας ανά πάσα στιγμή πληροφορίες για τους παλμούς της καρδιάς των οδηγών και το επίπεδο του οξυγόνου στο αίμα τους κατά τη διάρκεια των αγώνων.

5 Αυξάνεται η ποσότητα καυσίμου που μπορούν να έχουν τα οχήματα από 105 σε 110 κιλά. Κι αυτό γίνεται για να μπορούν οι οδηγοί να πιέζουν περισσότερο τον κινητήρα τους κυρίως στους τελευταίους γύρους κάθε γκραν πρι, χωρία να φοβούνται ότι θα μείνουν από καύσιμα.

6 Για λόγους ασφαλείας, οι πιλότοι στη Φόρμουλα 1 θα φορούν κράνη που θα έχουν περάσει από πολύ αυστηρότερα τεστ και θα πληρούν αυστηρότερες προδιαγραφές.

7 Διατηρείται μεν η παραδοσιακή καρό σημαία στον τερματισμό των γκραν πρι, αλλά επίσημα το τέλος κάθε αγώνα δίνεται όταν ανάβει ειδικό φωτεινό πάνελ στη γραμμή τερματισμού.

Ρεκόρ που κινδυνεύουν να σπάσουν

1 Ο Κίμι Ραϊκόνεν μπορεί να μην κέρδισε τον τίτλο πέρυσι με τη Ferrari, αλλά κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου στην ιστορία του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, στην Μόντσα με 1:19.119. Ο Ραϊκόνεν πήρε το ρεκόρ από τον Μοντόγια μετά από 14 ολόκληρα χρόνια. Φέτος, αναμένεται να σπάσει εκ νέου το ρεκόρ, με τα μονοθέσια να είναι βελτιωμένα και όπως λένε οι ειδικοί, γρηγορότερα από ποτέ.

2 Ο Χάμιλτον ετοιμάζεται να ξεπεράσει τον εαυτό του φέτος. Κι όχι μόνο. Ετοιμάζεται να ξεπεράσει και τον Σουμάχερ, παίρνοντας αρκετές πρωτιές από τον Γερμανό. Ο Βρετανός πιλότος, αν καταφέρει να οδηγήσει πρώτος σε 14 από τα 21 γκραν πρι, θα πάρει το ρεκόρ του Σουμάχερ με 142 πρωτιές και θα γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα σε μία ακόμα κατηγορία της Φόρμουλα 1.

3 Υπάρχουν και οι κόντρες των κατασκευαστών όμως. Η Mercedes με τον περσινό τίτλο που κατέκτησε, έφτασε τα πέντε συνεχόμενα πρωταθλήματα. Ο μεγάλος στόχος για τα Ασημένια Βέλη είναι να διευρύνουν αυτό το ρεκόρ, φτάνοντας στα 6 σερί πρωταθλήματα. Ανάλογο κατόρθωμα έχει να επιδείξει μόνο η Ferrari με τους τίτλους που κατέκτησε από το 1999 έως το 2004. Οι Ιταλοί έχουν σημαντικό λόγο να μην αφήσουν τη Mercedes να αναδειχθεί πρωταθλήτρια. Το θέμα είναι αν θα τα καταφέρουν.

4 Αρκετοί στοιχηματίζουν και σε ένα νέο ρεκόρ για τον χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας των οδηγών που θα ανέβουν στο βάθρο σε ένα γκραν πρι. Το σχετικό ρεκόρ που κρατάει από το 2008 είναι τα 23 χρόνια, 11 μήνες και 16 ημέρες. Στο βάθρο είχαν ανέβει τότε οι Φέτελ, Κοβαλάινεν και Κούμπιτσα. Υπάρχουν νέοι οδηγοί που απειλούν αυτό το ρεκόρ, αν καταφέρουν και ανέβουν μαζί στο βάθρο. Ο 21χρονος Φερστάπεν, ο συνομήλικός του Λεκλέρκ κι ο 23χρονος Γκασλί είναι οι υποψήφιοι.

5 Οι ικανοί νεαροί οδηγοί που ρίχνονται φέτος στη μάχη του παγκόσμιου πρωταθλήματος, δημιουργούν την εντύπωση ότι μπορεί να γίνει ένα μεγάλο ρεκόρ. Να σπάσει το ρεκόρ του νεότερου παγκόσμιου πρωταθλητή το οποίο κρατά από το 2010 ο Φέτελ. Τότε, στα 23 του, ο Γερμανός έγραψε ιστορία. Τώρα, ο Φερστάπεν με τη Red Bull ή ακόμα και ο Λεκλέρκ με τη Ferrari και το τεράστιο ταλέντο μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση στο πάνθεον της Φόρμουλα 1.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής