Το κτιριακό αποτύπωμα των 50.000 τ.μ., το κόστος των 1,4 δισ. δολαρίων και η συγκέντρωση 30.000 εκθεμάτων μεταφέρουν την ιστορία μιας ολόκληρης χώρας σε νέες κλίμακες. Ως διευθυντής και πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Αρχαιολόγων, ο Ταουφέκ δηλώνει ικανοποιημένος, εκτιμώντας πως το έργο καλύπτει πάνω από το 80% των αρχικών προσδοκιών.
Στις 14 αίθουσες του GEM, δύο αφιερώνονται αποκλειστικά στον Τουτανχαμόν, όπου εκτίθενται 6.000 τεχνουργήματα, δηλαδή το σύνολο των αρχαιολογικών ευρημάτων του, για πρώτη φορά συγκεντρωμένα. Ο επισκέπτης συναντά κολοσσιαία έργα, όπως το άγαλμα του Ραμσή Β΄ ύψους δώδεκα μέτρων, την μεγάλη σκάλα που πλαισιώνεται από εβδομήντα αγάλματα και μια γυάλινη πρόσοψη ύψους 25 μέτρων με θέα στις πυραμίδες. Εκτίθενται επίσης «το “Κανώπειο Διάταγμα”, γραμμένο στα ιερογλυφικά και αρχαία ελληνικά», ενώ η τοποθέτηση ευρημάτων, όπως ο τάφος της Χετέφερες Α΄, έχει γίνει με σεβασμό στην ιστορική σχέση τόπου και μνημείου.
Η συζήτηση για την επιστροφή πολιτιστικών θησαυρών συναντά εδώ σαφή στάση: απέναντι στο επιχείρημα για τη Νεφερτίτη ότι είναι «πολύ καλή πρέσβειρα» στο Βερολίνο, ο Ταουφέκ απαντά «ότι η Αίγυπτος διατηρεί το δικαίωμά να ανακαλέσει την πρέσβειρά της στο Κάιρο όποτε το θελήσει», και τονίζει πως «η Αίγυπτος δεν σταμάτησε να την ζητά» αναφερόμενος στη στήλη της Ροζέτας.
Για τα γλυπτά του Παρθενώνα το συμπέρασμά του είναι σαφές: «τα δεδομένα υπάρχουν, ιδίως, διότι έτσι όπως εκτίθενται στο βρετανικό μουσείο δεν αντικατοπτρίζουν πραγματικά αυτό που αντιπροσωπεύουν. Για αυτό και θα ήταν άκρως ευκταίο να έλθουν στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης».