Γυρισμένη στην Αθήνα, τον περσινό χειμώνα, μέσα σε έξι μέρες, η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού, μιας φωτογράφου και ενός μεταφραστή, που περιηγούνται στους δρόμους της πρωτεύουσας. Και οι δύο είναι φαντάσματα, έχουν πεθάνει πρόσφατα και το ζευγάρι ενσαρκώνει η υποψήφια για Οσκαρ, Τζέσι Μπάκλεϊ και ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιόζεφ Ακίκι.
«Γυρίσαμε όλη την Αθήνα και εντελώς συνειδητοποιημένα σε μέρη που οι τουρίστες συνήθως δεν πάνε, οι Αμερικανοί δεν πάνε. Ο Τσάρλι είναι πολύ καλός στο να γίνεται ένα με τον χώρο. Συνήθως οι αμερικανικού τύπου ταινίες επιβάλλονται στον χώρο. Εμείς δεν σταματήσαμε την κίνηση στους δρόμους για να κάνουμε γυρίσματα. Δουλεύαμε μέσα σε αυτήν», λέει στο Indiewire η ποιήτρια Eva H.D. που έγραψε το σενάριο βασισμένη σε ένα ποίημά της.
«Ηταν μια σκηνή που τη γυρίσαμε στη μέση του δρόμου. Ηταν απόφαση της τελευταίας στιγμής. Δεν ξέραμε πώς να τη γυρίσουμε γιατί υπήρχε κίνηση παντού και ήταν λίγο επικίνδυνα. Ετσι κι αλλιώς όμως δεν θα μπορούσαμε να σταματήσουμε την κίνηση, δεν ήταν αυτές οι προθέσεις μας», προσθέτει ο σκηνοθέτης Τσάρλι Κάουφμαν, που χρειάστηκε δύο διευθυντές φωτογραφίας για τα γυρίσματα. «Ο ένας μας έφερνε υλικό από διάφορες μεριές της πόλης και ο άλλος δούλευε μαζί μας, με τους ηθοποιούς. Ηταν ένας τρόπος να έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερο υλικό αλλά ακόμα και με μόλις δύο άτομα, είχαμε πολύ δουλειά. Ηταν πολύ δύσκολο να μετακινούνται μέσα στην πόλη», προσθέτει.
Οσο για τους ηθοποιούς του, ο Τσάρλι Κάουφμαν λέει ότι «πάντα θέλεις να δουλεύεις με την Τζέσι Μπάκλεϊ, είναι υπέροχη. Είχαμε διατηρήσει επαφή μετά το “Σκέφτομαι να βάλω ένα τέλος” και όταν προέκυψε αυτή η ταινία, ήταν διαθέσιμη και μας απάντησε θετικά. Είναι εύπλαστη και αναρχική στην προσέγγισή της».
Ο δε πρωτοεμφανιζόμενος, Γιόζεφ Ακίκι, προέκυψε από μια γνωριμία του Τσάρλι Κάουφμαν και της Eva H.D. στην Αθήνα. «Είχαμε έρθει για τα σεμινάρια σεναρίου Oxbelly και γνωρίσαμε τον Λιβανέζο σκηνοθέτη, Αχμεντ Χουσεΐν. Οταν προέκυψε η ταινία, του ζητήσαμε να μας προτείνει Λιβανέζους ηθοποιούς και όχι Αραβες δεύτερης γενιάς. Μας έστειλε τρεις προτάσεις και ένας από αυτούς ήταν ο Γιόζεφ. Τον αγαπήσαμε αμέσως», λέει η Eva H.D.
Η ΠΟΙΗΤΡΙΑ, ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ EVA H.D
Ο τουρισμός άλλαξε την Αθήνα τα τελευταία χρόνια
Η Eva H.D. αποκάλυψε και ένα σημείο της πόλης που ο Τσάρλι Κάουφμαν λάτρεψε. «Πριν ο Τσάρλι έρθει στην Αθήνα, του έστελνα διάφορες φωτογραφίες από την πόλη και σε μία από αυτές απεικονίζονταν μια περίεργη καντίνα με χοτ-ντογκ στη μέση του πουθενά. Ο Τσάρλι την αγάπησε αυτή την καντίνα και την έβαλε μέσα στην ταινία», λέει.
Η ταινία έχει και αρκετό αρχειακό υλικό από την Αθήνα, που με κάποιο τρόπο αφηγείται το πώς άλλαξε η πόλη τα τελευταία χρόνια από τον τουρισμό και την «ανάπλαση» περιοχών της. «Οι κάτοικοι της πόλης δεν μπορούν πια να ζήσουν σε αυτές τις περιοχές», σημειώνει ο συντάκτης του Indiewire. «Κάποια από αυτά τα παλιά βίντεο ανήκουν σε φίλους. Ζήτησα από όλους όσους ήξερα και τις μητέρες τους αν έχουν κάτι να μου δώσουν και καταλήξαμε με ένα υπέροχο αρχείο-θησαυρό», λέει η Eva H.D.

