«Συνεχώς στο έγγραφο του Word μου εμφανίζεται το εξής μήνυμα: “Θα θέλατε να το ξαναγράψω αυτό για εσάς;”» ανέφερε για το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης “Copilot”. «Και έτσι καταλήγω να λέω απλώς: “Όχι, δεν θέλω να ξαναγράψεις αυτό που μόλις έγραψα. Με ενοχλεί αφόρητα”», είπε με χιούμορ, περιγράφοντας την αντίδρασή της στο επιβεβλημένο «βοήθημα» των εργαλείων.
View this post on Instagram
Η Τόμσον, που τιμήθηκε με Όσκαρ για το σενάριο της κινηματογραφικής προσαρμογής του «Λογική και Ευαισθησία» (1996), μοιράστηκε επίσης μια παλιά περιπέτεια: όταν ένα αρχείο της μετατράπηκε σε ιερογλυφικά, πήγε στο σπίτι του Στίβεν Φράι και εκείνος πέρασε οκτώ ώρες προσπαθώντας να ανακτήσει το κείμενο, που τελικά εμφανίστηκε ως μία ενιαία, πολύ μεγάλη πρόταση. Η τοποθέτησή της τροφοδοτεί τη συζήτηση για το πώς τα εργαλεία AI μπορούν να υποστηρίζουν αλλά και να παρεμβαίνουν στη δημιουργική διαδικασία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για σεβασμό στην ανθρώπινη γραφή και στον ρυθμό της δημιουργίας.
Σε ομιλία της το 2023 σε συνέδριο στο Κέιμπριτζ, η Tόμσον εξέφρασε τη θέση ότι η αυθεντικότητα κατά τη συγγραφή είναι το κλειδί για την αποτελεσματικότητα ενός σεναρίου και τάχθηκε κατά του χαρακτηρισμού της δημιουργικής αφήγησης ως «περιεχομένου». «Αυτό που είναι αυθεντικό, είτε σου αρέσει είτε όχι», είπε, «θα έχει νόημα για κάποιον». «Βρίσκεις το κοινό σου όντας απόλυτα αυθεντικός. Η προσπάθεια να παραχθεί ένα σενάριο σύμφωνα με συγκεκριμένη φόρμουλα οδήγησε σε ταινίες που προκάλεσαν δυσάρεστα αποτελέσματα. Κάθεσαι και τις παρακολουθείς και αναρωτιέσαι στο τέλος, γιατί νιώθεις σαν να είσαι άρρωστος;» τόνισε.

