«Σκοπός μας είναι οι νέοι να δούνε φως στη ζωή και το μέλλον τους».
«Το ταλέντο είναι η θέληση και το πάθος για ζωή. Το ταλέντο είναι να είσαι ενθουσιασμένος. Το ταλέντο είναι να έχεις ευγνωμοσύνη. Το ταλέντο είναι να έχεις συμπόνια. Το ταλέντο είναι να έχεις αγάπη»
«Το να ανησυχείς είναι σαν να προσεύχεσαι για κάτι που ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ. Η Ευτυχία δεν είναι για όλους. Είναι για όσους την διεκδικούν!»
Στράτος Τζώρτζογλου
Φιλοσοφία του εργαστηρίου υποκριτικής..
Δεν υπάρχει όριο στο τι μπορείτε να κάνετε, στο τι μπορείτε να ονειρεύεστε, τι μπορείτε να επιτύχετε. Ας μιλήσουμε μια γλώσσα που μπορεί να ακουστεί μόνο μέσα από την καρδιά».
Όπως είπε κάποτε ο μέντοράς μου, ο μεγάλος δάσκαλος του Θεάτρου Κάρολος Κουν, “Πρέπει να πιστεύεις σε θαύματα για να γίνονται θαύματα”.
«Εάν το πιστεύετε κι εσείς αυτό, τότε όλα είναι πιθανά, δεν έχει σημασία ποιοι είστε, από πού έρχεστε ή πόσα χρήματα έχετε. Πιστέψτε στο μεγαλείο του εαυτού σας και στις ικανότητές του. Δεν υπάρχουν όρια στο “όνειρο”. Δεν είμαι εδώ για να σας διδάξω να “παίζετε”. Η κάμερα ή σκηνή του θεάτρου εκθέτει όποιον ενεργεί με κόλπα και απάτες. Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω να αλλάξουμε μαζί το σύστημα πεποιθήσεων σας.
Οι μεγάλοι ηθοποιοί είναι σπουδαίοι, επειδή έχουν μια συγκεκριμένη σειρά πεποιθήσεων για τον εαυτό τους και για το ποια θα έπρεπε να είναι η δουλειά τους. Είμαι εδώ λοιπόν, για να σας βοηθήσω να “πιστέψετε”.
Η “ηθοποιία” είναι ευκολότερη από αυτό που πιστεύουμε ότι είναι και συνήθως ή υπερ-παίζουμε ή υπεραναλύουμε τον ρόλο μας.
Τα εμπόδια μεταξύ εσάς και της επιτυχίας σας είναι φραγμοί που έχετε θέσει εκεί εσείς.
Αλλά τι είναι αυτά τα εμπόδια; Για αυτό είμαι εδώ. Ένας ηθοποιός πρέπει να μπορεί να “αναπνέει” καθημερινή, φυσική, ανθρώπινη συμπεριφορά, αναμιγνύοντας, την καθημερινότητα της ζωής του με το απεριόριστο πεδίο της φαντασίας του, ώστε να βιώνει «αληθινά» τους χαρακτήρες που θα πρέπει να υποδύεται.
Οι ηθοποιοί πρέπει να είναι αρκετά “ελεύθεροι” για να “επιτρέπουν” να εκφράζεται το «Φως» τους, αλλά και ο «Σκιώδης Εαυτός» τους, η σύγχυση αλλά και η γενναιοδωρία τους, η γαλήνη αλλά και η βία τους, που είναι όλα αυτά, εγγενώς μέσα τους, για να μπορέσουν να υποστηρίξουν τον χαρακτήρα του ρόλου τους.
Για να γίνει αυτό, ο/η ηθοποιός πρέπει να ζει στο “ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ”, με την “αλήθεια” της ζωής τους, όπως όταν οι ίδιοι την «πρωτοβίωσαν» μέσα σε “δεδομένες συνθήκες”.
Αυτό μπορεί να συμβεί, μόνο όταν είστε αρκετά “χαλαροί “ για να ζήσετε την στιγμή, κάτω από τις δεδομένες συνθήκες του έργου και ταυτόχρονα κάνοντας δυνατές επιλογές – «ρίσκα», έτσι ώστε ο χαρακτήρας του ρόλου σας να μπορεί να εκφραστεί πλήρως και αληθινά, από μέσα σας, από αυτό που ήδη γνωρίζετε και μερικές φορές, δεν ξέρετε ότι το γνωρίζετε!
Παρακολουθώντας ηθοποιούς και «μεγάλους δασκάλους» και εργαζόμενος ως ηθοποιός, έχω οξύνει τις αισθήσεις μου σε σχέση με το από πού προέρχονται αυτά τα εμπόδια.
Πιστεύω ύστερα από 38 χρόνια εμπειρίας στη σκηνή του Θεάτρου ή μπροστά από την κάμερα ότι: «Η εκπαίδευση ήταν πάντα το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μου. Οι δάσκαλοι, οι μέντορες και εκείνοι που μου έδωσαν ευκαιρίες κατά μήκος του ταξιδιού μου στη σκηνή αλλά κυρίως στη ζωή, με έκαναν να αισθάνομαι ευλογημένος, επειδή μου δίδαξαν την αξία της προσπάθειας να γίνομαι ολοένα και καλύτερος.»
«Αλλάξτε μέσα στον εαυτό σας” και από εκεί όλα είναι δυνατά»
Στράτος Τζώρτζογλου
Σε ποιους απευθύνεται;
01
Σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, συγγραφείς, δημοσιογράφους και μαθητές Δραματικής σχολής που θέλουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά στο κόσμο του θεάτρου
02
Σε μη ηθοποιούς, σε νέους και νέες από 15 χρονών και πάνω που επιθυμούν να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και να ξεπεράσουν περιοριστικές πεποιθήσεις μέσα από θεατρικές ασκήσεις και τεχνικές αυτοβελτίωσης.
03
Οι μαθητές στο τέλος των σεμιναρίων θα μπορούν ύστερα από επιλογή του Στρατού Τζώρτζογλου , να παρουσιάσουν την δουλειά τους σε μορφή μονολόγων ή ολοκληρωμένων θεατρικών παραστάσεων στο κοινό , με ελεύθερη είσοδο σε θεατρική σκηνή.
Masterclass Υποκριτικής με τον Cornelius Horgan
CORNELIUS HORGAN: Lifetime Member of the Actors Studio
Workshops on
A.Acting Exercises
B.Αmercian theatre : Eugene O’ Neill, Tennessee Williams -Arthur Miller- Edward Albee
Based on
Methods: Lee Strasberg / Meisner/ Adler / Stanislavsky
CORNELIUS HORGAN
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Cornelius Horgan
Ο ηθοποιός και δάσκαλος υποκριτικής Cornelius Horgan, έχει σπουδάσει ανάμεσα σε μερικούς από τους σπουδαίους του Actors Studio, όπως οι Al Pacino, Harvey Keitel, Ellen Burstyn,Alec Baldwin και Estelle Parsons.
ACTORS STUDIO, NYC: Life Time Μέλος:
ΗΘΟΠΟΙΟΣ σε Actor Studio Productions:
Anna Christie στο NYC&LA, από τον Eugene O Neil 2008
The Beauty Queen of Leennane από τον Martin MacDonagh 20011
The Last Days of Judas Iscariot, του Stephen Ardy Gurgis: 2015
The Cherry Orchard του Anton Chekov: 2013
The Community Project από την Jessica Dickey στο Actors Studio NYC 2016
Διεθνή εργαστήρια:
Διδασκαλία «Η Μέθοδος» καθώς και άλλες τεχνικές όπως Meisner Method , Stella Adler, Stanislavski, στην Πόλη του Μεξικού, Σαν Ντιέγκο, Βουκουρέστι, Σοφία, Μαδρίτη, Κορκ Ιρλανδία, Μπογκοτά κ.λπ.
Εργαστήρια από το 2018 στη Νότια Αμερική, το Μεξικό και την Ευρώπη
I as a Teacher like to bring well recognized exercises to my workshops:
Relaxation in the chair exercise:
Animal exercise:
As well as the mirror exercise:
The Cup exercise:
Happy Birthday exercise:
The above exercises are to help actors get in touch with themselves most of all, so they can then ( hopefully ) be alive to follow impulses and live truthfully under the given circumstances of the present moment and script they are working with:
Then for the rest of the day we work on scenes brought in and monologues OR indeed whatever the students may need to help them move forward;
Workshop and Acting exercises that helps the actor live more truthfully on the stage or in front of the camera:
NO 1:
Relaxation in the chair exercise: Group exercise: Takes anywhere from 30 to 45 minutes:
The deliberate exploration of unwanted tension in the muscles of the actor’s body. ( Reason for this exercise ) If one can imagine a standard violin and one was to play it, but clamp 2 of its 4 strings? Then it cannot be played freely or correctly, This is what unwanted tension does to the actor’s body and instrument and therefore the actor is not free to express the character’s needs naturally.
NO 2:
Animal exercise for actors: Group exercise: Takes anywhere from 45 minutes to an hour and a half:
This exercise using the study of the any animal in the beginning and a more specific one as the actor develops the characters they’re playing, helps give the actor a new sense of physical freedom of movement and depth of truth:
No 3:
Song and Dance for actors: One on one exercise with coach and the artist: Can take 10 to 20 minutes:
These exercises helps the actor to free themselves from habitual speaking patterns and helps the body move more fluid by the actors focus and concentration on what’s really happening with their instrument and live more with natural behaviour moment to moment:
No 4:
Objets for actors: Group exercise: Takes about 30 to 45 minutes:
Helps tremendously with the actors concentration on what the task he or she is at that moment in time
Οι απόφοιτοι των σεμιναρίων θα έχουν το δικαίωμα να παρουσιάσουν την δουλειά τους σε θεατρική σκηνή.
ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΖΩΡΤΖΟΓΛΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Επίσης ο στόχος των εργαστηρίων είναι οι απόφοιτοι να έχουν ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία, για αυτό θα γίνει επιλογή των μαθητών για να «ανέβει» ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση, σε συνεργασία μαθητών με επαγγελματίες ηθοποιούς, σε διδασκαλία και καλλιτεχνική επιμέλεια του Στράτου Τζώρτζογλου.
Προτεινόμενα θεατρικά έργα:
«Ο Ήχος του Όπλου» Λούλας Αναγνωστάκη
«Βροχή τα βέλη» Μήνα Βιντιάδη
«Φαέθων» Δημήτρη Δημητριαδη
«Εκκένωση» Δημήτρη Δημητριαδη
«Rock Story» Λείας Βιτάλη
ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Λεια Βιτάλη «Rock Story».
Μήνας Βιντιάδης «Βροχή τα Βέλη»
Θανάσης Χειμωνάς «Ο ήχος του όπλου»
Δημήτρης Δημητριαδης «Φαέθων»
Ανοιχτή δωρεάν συνάντηση
Παρασκευή 28/11
ώρες προσέλευσης 12:00 – 17:00
Calderone Art Space
Τριπτολέμου 8 Γκάζι, Αθήνα, 118 54
+30 2130058407
WORKSHOPS – Σεμινάριο υποκριτικής
Ώρες παρακολούθησης :
Παρασκευή 2 & 9/12 ώρες 11.00 – 17.00 ,
Σάββατο 3 & 10 /12 ώρες 11.00-17.00.
Κόστος σεμιναρίου: 100 ευρώ το διήμερο (12 ώρες)
(στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ)
Απαραίτητη η κράτηση θέσης.
Δηλώσεις συμμετοχής: info@calderone.gr

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΖΩΡΤΖΟΓΛΟΥ
Γνωστός για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο ως Ορέστης στην ταινία “Τοπίο στην ομίχλη” σε σκηνοθεσία (Βραβείο Χρυσού Φοίνικα στο φεστιβάλ των Καννών) Θεόδωρο Αγγελόπουλο (Τοπίο στην ομίχλη – Με το Βλέμμα του Οδυσσέα) οποίος αναφέρθηκε για τον Στράτο ως “κάποιον που μπορεί να απορροφήσει τα πάντα, μετατρέποντάς τα σε πλεονέκτημα”.
Επίσης ο St. Holden έγραψε στην κριτική του στους New York Times: … Ο Ορέστης, τον οποίο ο Στράτος Τζώρτζογλου εμποτίζει με μια «νικητήρια γλυκύτητα», εργάζεται για μια πλανόδια θεατρική εταιρεία που ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα.
Το «Τοπίο στην ομίχλη» έχει ήδη κερδίσει πολλές διακρίσεις και ήταν η ελληνική συμμετοχή για την καλύτερη ξένη ταινία στα Όσκαρ. Ένα έργο 126 λεπτών εξαιρετικής ομορφιάς.
Ακολούθησε το «One Love and the Other» σε σκηνοθεσία Eva Bergman που πρωταγωνίστησε στο πλευρό της Lena Endre (The Girl with the Dragon Tattoo – Faithless), στο οποίο ο υποψήφιος για 9 Όσκαρ Ingmar Bergman (Fanny and Alexander-Seventh Seal-Persona) χαρακτήρισε τον Στρατό ως «ένα σπουδαίο βιολι του Stradivarius».
Μετά από αυτό, έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία “Πάνω, Κάτω και Πλαγίως “δίπλα στην Ειρήνη Παππά (Ηλέκτρα, Ζ, το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι) υπό τη σκηνοθεσία του 5 φορές υποψήφιου για Όσκαρ Μιχαήλ Κακογιάννη (Ζορμπάς ο Έλληνας – Τρωάδες – Ιφιγένεια στην Αυλίδα κ.α.)ο οποίος χαρακτήρισε τον Τζώρτζογλου ως «αυτό το σπάνιο φαινόμενο, ένα φυσικό ταλέντο που συνδυάζει την εντυπωσιακή εμφάνιση με το ιδιαίτερο ταλέντο, έχοντας «Χάρισμα» ενός φλογερού ταμπεραμέντου με προσωπική γοητεία».
Ο Στράτος έφτασε στην κορυφή του επαγγέλματός του με την ερμηνεία του ως Σταύρος στην παραπάνω ταινία που του απέσπασε το Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στα Ελληνικά Εθνικά Βραβεία.
Ο πρόεδρος της 20th Century Fox, Τζιμ Γιαννόπουλος είπε για τον Στράτο Τζώρτζογλου:
“Ο Στράτος προορίζεται για σπουδαία πράγματα, έχει έναν μοναδικό τρόπο να αιχμαλωτίζει το κοινό με τη γοητεία του, την αυθεντικότητά του και έχει κατακτήσει πραγματικά τη μορφή τέχνης του. Είναι βέβαιο ότι θα πετύχει στην αμερικανική βιομηχανία του θεάματος”.
Ενώ η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός για το Moonstruck Ολυμπία Δουκάκη είπε:
«Ο Στράτος έχει πολλά να προσφέρει στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία με τη μοναδική του αίσθηση της υποκριτικής, που συνδυάζει το ταλέντο, τη διαίσθηση, το πάθος και την αποφασιστικότητα».
Ο Στρατος Τζώρτζογλου είχε την ευλογία να ξεκινήσει την μαθητεία του ως “ο τελευταίος μαθητής του Κάρολου Κουν” στην τελευταία σκηνοθεσία του Κουν της παράστασης “Ο Ήχος του Όπλου” της Λουλάς Αναγνωστάκη στο «Υπόγειο» του Θέατρου Τέχνης.
Συναντήθηκε επαγγελματικά στο Θέατρο με κορυφαίους “δασκάλους” – σκηνοθέτες, όπως Κάρολος Κουν, Μίνως Βολανάκης, Ζυλ Ντασέν, Σπύρος Ευαγγελάτος, Ρούλα Πατεράκη, Ανδρέας Βουτσινάς, Γιάννης Κόκκος, Bijoux de Kant-Γιάννης Σκουρλέτης, Άντζελα Μπρούσκου, Κώστα Καζάκο, Νικήτα Τσακίρογλου, Ηλία Λογοθέτη, Ανδρέα Μανωλικάκη, Πέτρο Ζούλια, Κοραή Δαμάτη, κ.α.
Έπαιξε το ρόλο του Πολυνείκη δίπλα στη μεγάλη τραγωδό Άννα Συνοδινού στις «Φοίνισσες» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ το 1997 στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Γιάννη Καραχισαρίδη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη.
Συνεργάστηκε με τον μουσικό Γιάννη Μαρκόπουλο στη «Λειτουργία του Ορφέα» απαγγέλλοντας Ορφικούς Ύμνους, σε σκηνοθεσία Ηλία Μαλανδρή και με τον Μάριο Φραγκούλη στους Δελφούς το 1997.
Συνεργάστηκε με το ΚΘΒΕ και έπαιξε για δυο χρόνια τον ρόλο του Διονύσου στις «Βάκχες» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ σε σκηνοθεσία Τάσου Ράτζου και Νικήτα Τσακίρογλου όπως και τον ομώνυμο ρόλο στον «Επιθεωρητή» του Γκόγκολ σε σκηνοθεσία Βασίλη Αναστασίου.
Με την ΣΤΕΓΗ συνεργάστηκε σε θεατρικό αναλόγιο του έργου του Δημήτρη Δημητριαδη «Εκκένωση» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου, με την Λύδια Κονιόρδου, Όλια Λαζαρίδου, Ακύλλα Καραζήση, κ.α.
Με το ΙΔΡΥΜΑ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ δούλεψε σε τρεις παραγωγές.
Με την Αθηνά Παππά στο «Πεινάει Κανείς;»
Με τους Bijoux de Kant-Γιάννης Σκουρλέτης σε κείμενα του ποιητή Ιωάννου στο «Είσαι Σκοπός και Γύρω σου Χορεύουν Τσοπανόσκυλα»
Με τους Bijoux de Kant-Γιάννης Σκουρλέτης στο έργο του Ζαν Ζενέ «Εκείνη-Elle»
Με το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στο έργο της Λαϊνά «Το δέντρο» σε μορφή θεατρικού αναλογίου σε σκηνοθεσία Χρύσας Καψούλη.
Με το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ συνεργάστηκε σε θεατρικό αναλόγιο στο έργο του Τσιμάρα Τζανάτου το «Δεσποινίς Δυστυχία» σε σκηνοθεσία Άσπας Τομπούλη
Καθώς και στο έργο «Ρομπέρτο Τσούκο» του Κολτές σε σκηνοθεσία Άντζελα Μπρούσκου.
Στις φωτογραφίες ο Στρατός Τζώρτζογλου, με την βραβευμένη με Oscar ηθοποιό, σκηνοθέτη και διευθύντρια του Actors Studio, τη θρυλική Estelle Parsons, μαζί με τον acting coach και ηθοποιό Cornelius Horgan στην αίθουσα διδασκαλίας του Actors Studio.
Stratos Tzortzoglou
stratosphereart@gmail.com

