Συμφωνία με τον διάβολο

Ο Κωνσταντίνος Σαμαράς μιλάει στον «Ε.Τ.» για το «Μαγικό Δέρμα» του που παει Μπερλίναλε

18/01/19 • 18:22 | UPD 18/01/19 • 18:23

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Πρόκειται για μια πολύ ελεύθερη και μοντέρνα μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μπαλζάκ στο οποίο ο βασικός προβληματισμός είναι η επιθυμία. Πραγματεύεται το κλασικό θέμα της συμφωνίας με τον διάβολο

Το ελληνικό σινεμά συνεχίζει να διασχίζει τα σύνορα παρά το «αφιλόξενο τοπίο» που η χώρα μας αποτελεί για τους «ρομαντικούς» της μεγάλης οθόνης.

Αυτή τη φορά η «απόβαση» γίνεται από έναν πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη στη μεγάλου μήκους ταινία, τον Κωνσταντίνο Σαμαρά ο οποίος υπογράφει το «Μαγικό δέρμα» και ετοιμάζει βαλίτσες για το Βερολίνο όπου θα συμμετέχει στο παράλληλο πρόγραμμα του Φεστιβάλ (6-14/2), «Εβδομάδα Κριτικής».

«Η ταινία έρχεται αντιμέτωπη με το Greek Weird Wave με αυτοπεποίθηση, δημιουργώντας συνδέσεις με τη δουλειά του κινηματογραφικού αναρχικού Νίκου Παναγιωτόπουλου και εμπνέοντας συγκρίσεις με τις αχαλίνωτες σινε-φαντασίες του Αντρέι Ζουλάφσκι», αναφέρει η Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου Γερμανίας που επέλεξε την ταινία του Κωνσταντίνου Σαμαρά για να προβληθεί πλάι σε άλλες οκτώ στο συγκεκριμένο τμήμα.

«Πρόκειται για μια πολύ ελεύθερη και μοντέρνα μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μπαλζάκ στο οποίο ο βασικός προβληματισμός είναι η επιθυμία. Πραγματεύεται το κλασικό θέμα της συμφωνίας με τον διάβολο», λέει στον «Ε.Τ.» ο Κωνσταντίνος Σαμαράς που στο παρελθόν έχει υπογράψει μικρού μήκους ταινίες όπως «Τα ήσυχα βράδια» και «Τρεις αυγουλιέρες παραλίγο τέσσερις».

Η ιστορία που ο νεαρός σκηνοθέτης αφηγείται έχει στο επίκεντρο τον Νίκο (Χάρης Φραγκούλης) που στα χέρια του κρατάει ένα παλιό κομμάτι δέρμα χαραγμένο με μια διαβολική συμφωνία που του υπόσχεται τα πάντα, με κόστος τη ζωή του. Δίπλα στον Χάρη Φραγκούλη θα δούμε τους Ανθή Ευστρατιάδου, Τζένη Θεωνά, Ανδρέα Κοντόπουλο και σε γκεστ ρόλους τους Γιάννη Μπέζο, Αγγελο Παπαδημητρίου, Χάρη Ρώμα, Μπέτυ Αρβανίτη κ.ά.

Η ταινία άργησε να ολοκληρωθεί αλλά, όπως λέει ο ίδιος ο δημιουργός της, «στην Ελλάδα τα πράγματα παίρνουν χρόνο για να γίνουν. Πόσω μάλλον όταν μιλάμε για μια ανεξάρτητη, χειροποίητη παραγωγή. Το τοπίο στη χώρα μας δεν είναι φιλόξενο ούτε υποστηρικτικό και αυτό δεν είναι μεμψιμοιρία, είναι η πραγματικότητα.

Είναι πολύ εύκολο κάτι που φτιάχνεις να καταπνιγεί τελικά και πιο εύκολα επικοινώνησε η ταινία στη Γερμανία παρά στη διπλανή γειτονιά, που λέει ο λόγος», λέει ο Κωνσταντίνος Σαμαράς και προσθέτει: «Πάντα μπορεί να εκπλαγείς με το πόσο μη αυτονόητο είναι το αυτονόητο».

Δηλώνει θαυμαστής της τελευταίας ταινίας του Σταύρου Τσιώλη, «Γυναίκες που περάσατε από δω», «συμπύκνωσε σοφία και τρέλα. Πολύ φιλόδοξο και συγκινητικό κλείσιμο μιας πολύ μεγάλης διαδρομής», και της τελευταίας ταινίας του Αγγελου Φραντζή, «Ακίνητο ποτάμι», «είναι η πιο πειραματική του ταινία και μου προκάλεσε γνήσια κινηματογραφική συγκίνηση».

Παράλληλα, προετοιμάζεται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του. «Το σενάριο είναι έτοιμο και φιλοδοξώ μέσα στο τρέχον έτος να έχουμε ξεκινήσει την παραγωγή», εύχεται και ελπίζει.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

 

 

Copy link
Powered by Social Snap