Στο θέατρο μεταφέρεται η «χρυσή εποχή» του ελληνικού κινηματογράφου

20/12/18 • 21:50 | UPD 10/01/19 • 23:18

ΞΕΝΙΑ ΣΤΟΥΚΑ

Φέτος, μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Ε.Τ.» της Κυριακής, η προσέλευση του κοινού ξεπερνάει κάθε προσδοκία, δημιουργώντας θετικό πρόσημο στα ταμεία των θεάτρων.

«Ξύπνα Βασίλη», «Χτυποκάρδια στο θρανίο», «Υπάρχει και φιλότιμο», «Μαριχουάνα Stop!», «Η νεράιδα και το παλικάρι». Πέντε εμβληματικές ταινίες της «χρυσής» εποχής του κινηματογράφου μεταφέρονται στο σανίδι και δίνουν το πρώτο «αισιόδοξο» δείγμα της τρέχουσας θεατρικής περιόδου.

Η τάση να ζωντανεύουν επί σκηνής ασπρόμαυρες ιστορίες, που παίζονται ξανά και ξανά στην τηλεόραση, αποτυπώνει τη διάθεση των θεατρόφιλων να συρρέουν στα ταμεία των θεάτρων για να προμηθευτούν μια θέση στην πλατεία. Τα έργα αυτά, γλαφυροί εκφραστές της ελληνικής πραγματικότητας του χθες και του σήμερα, έχοντας ως βασικό κορμό τους το διαχρονικό κείμενο και τους συναρπαστικούς διαλόγους, με ατάκες που έχουν μείνει στην ιστορία, αποτελούν μια θεατρική συνταγή, που αποδεικνύεται άκρως επιτυχημένη.

Φέτος, μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Ε.Τ.» της Κυριακής, η προσέλευση του κοινού ξεπερνάει κάθε προσδοκία, δημιουργώντας θετικό πρόσημο στα ταμεία των θεάτρων.

Το Εθνικό Θέατρο επέλεξε για φέτος στο ρεπερτόριό του το θρυλικό «Ξύπνα Βασίλη», έργο του Δημήτρη Ψαθά σε σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη. Πρόκειται για μια εξαιρετική παράσταση, δοσμένη μέσα από μια ιδιόμορφη φόρμα του σκηνοθέτη για το παιχνίδι του χρήματος έναντι κάθε ιδεολογίας.

«Μία από τις βασικές προτεραιότητες που έθεσα στο ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου είναι το να προτείνουμε έργα στους σκηνοθέτες που να εμπεριέχουν την έκπληξη. Να έχουν τη δυνατότητα να αναμετρηθούν στο τώρα, στο σήμερα, με κείμενα του μακρινού ή εγγύτερου παρελθόντος, να τα ξαναδούν αποδεσμευμένα από το χθες.

Ο Δημήτρης Ψαθάς είναι ένας σημαντικός συγγραφέας, κυρίως, γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από τις κινηματογραφικές μεταφορές των θεατρικών του έργων. Η αθρόα προσέλευση του κοινού στο «Ξύπνα Βασίλη» στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος – πληρότητα 100%- μας δικαιώνει απόλυτα», αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής της χώρας, Στάθης Λιβαθινός. Στο ρόλο του Βασίλη παίζει ο εξαιρετικός Γιώργος Γάλλος και μαζί του, μεταξύ άλλων, οι Αινείας Τσαμάτης, Ηρώ Μπέζου, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου.

Την ίδια πορεία ακολουθεί και το εμβληματικό έργο «Χτυποκάρδια στο θρανίο» του Αλέκου Σακελλάριου σε σκηνοθεσία Λάκη Λαζόπουλου στο Θέατρο Ηβη. Η Λίζα Πετροβασίλη επιστρέφει στο σανίδι 56 χρόνια μετά την πρώτη της θεατρική και κινηματογραφική επιτυχία με την πρωτότυπη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

«Η πορεία της παράστασης είναι εξαιρετική. Μέσα σε ένα μήνα και λίγες ημέρες παραστάσεων έχουν κοπεί 20.000 εισιτήρια», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος των «Θεατρικών Σκηνών», Πάνος Κατσαρίδης. Στο ρόλο της Λίζας Πετροβασίλη συναντάμε την Κατερίνα Γερονικολού, ενώ τον καθηγητή Δημήτρη Παπαδόπουλο τον υποδύεται ο Ορέστης Τζιόβας. Παίζουν επίσης ο Κώστας Βουτσάς, η Μάρω Κοντού και ο Νίκος Γαλανός.

Το Θέατρο Προσκήνιο για δεύτερη χρονιά επιλέγει στη σκηνή του ένα έργο μιας άλλης εποχής… Υστερα από την περσινή επιτυχία «Οι γαμπροί της Ευτυχίας» των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, το Προσκήνιο ανεβάζει την κωμωδία «Υπάρχει και φιλότιμο» των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου. «Δεν επιλέγουμε να μεταφέρουμε τις ταινίες στο θέατρο.

Τα θεατρικά κείμενα μεταφέρουμε στη σκηνή. Θεωρώ ότι το κοινό που επιλέγει τέτοιου είδους παραστάσεις θέλει να επικοινωνήσει με αυτά τα έργα, τα οποία δεν έχουν ηλικίες», υποστηρίζει ο Γιάννης Μπέζος και συμπληρώνει: «Φέτος η πορεία του “Υπάρχει και φιλότιμο”, σε σχέση με την περσινή παραγωγή μας “Οι γαμπροί της Eυτυχίας”, είναι ελαφρώς καλύτερη. Ο απολογισμός γίνεται στο τέλος της σεζόν, ωστόσο πιστεύω ότι υπάρχει μια άνοδος περίπου 5%-10% σε σχέση με πέρυσι». Δίπλα στον Γιάννη Μπέζο παίζουν επίσης οι Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Τάσος Κωστής και Χρήστος Γιάνναρης.

Σημειώνουμε ότι το πρώτο ανέβασμα του «Υπάρχει και φιλότιμο» έγινε από το Θέατρο Τέχνης το 1950 με τίτλο «Ανώμαλη προσγείωση» σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν. Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 ο Λάμπρος Κωνσταντάρας επιχειρεί νέο ανέβασμα με νέο τίτλο και το έργο δοξάζεται αρκετές φορές τόσο στο θέατρο όσο και στο σινεμά.

Ενθουσιασμό στο κοινό έχει προκαλέσει η αναβίωση του κινηματογραφικού μιούζικαλ της Φίνος Φιλμ που ανεβαίνει στη σκηνή ύστερα από 47 χρόνια. Το «Μαριχουάνα Stop!» των Γιάννη Δαλιανίδη και Μίμη Πλέσσα ζωντανεύει στο Gazi Theatre σε διασκευή και σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη με τον Τόλη Βοσκόπουλο να ερμηνεύει ζωντανά τις επιτυχίες: «Κι εσύ θα φύγεις», «Μη σε νοιάζει», «Το φεγγάρι πάνω Θεέ μου»… «Μέσα σε ένα μήνα παραστάσεων έχουν κοπεί περίπου 25.000 εισιτήρια. Το νούμερο ξεπερνάει κάθε προσδοκία και αποδεικνύει ότι ο κόσμος αγαπάει πολύ την αναβίωση των παλιών ταινιών», αναφέρει ο σκηνοθέτης και παραγωγός Γιώργος Βάλαρης.

Τα στοιχεία του κ. Βάλαρη ενισχύονται και με την περσινή επιτυχία «Γοργόνες και μάγκες» του Γιάννη Δαλιανίδη, όπου και πάλι η παράσταση ήταν sold out. «Φέτος η προσέλευση του κοινού είναι κατά 30% αυξημένη από πέρυσι σε αντίστοιχη περίοδο», υποστηρίζει ο παραγωγός, ο οποίος τονίζει ότι «ο κόσμος διψάει για μεγάλες παραγωγές που αναβιώνουν άλλες εποχές και έχουν προσιτό εισιτήριο». Παράλληλα πριν από περίπου μία εβδομάδα ξεκίνησε και η δεύτερη παραγωγή του κ. Βάλαρη στο Θέατρο Broadway.

Πρόκειται για την κωμωδία της Φίνος Φιλμ «Η νεράιδα και το παλικάρι» με τους Μαρία Κορινθίου, Παναγιώτη Πετράκη, Χρυσούλα Διαβάτη, Γιώργο Κωνσταντίνου και με το δημοφιλή Κρητικό λυράρη Νίκο Ζωιδάκη να ερμηνεύει ζωντανά παραδοσιακή κρητική μουσική. «Ολη η Κρήτη ανεβαίνει στη σκηνή. Είναι επίσης μία απόλυτη επιτυχία. Η παράσταση μέσα σε μία εβδομάδα συγκέντρωσε 6.000 εισιτήρια», συμπληρώνει ο κ. Βάλαρης.

Λόγω, μάλιστα, της πολύ μεγάλης απήχησης του κοινού, τις Κυριακές από σήμερα 16/12 και μετά θα δίνονται διπλές παραστάσεις στις 15:00 και στις 18:00 (εκτός Κυριακής 30/12).

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Copy link
Powered by Social Snap