Χθες, πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του προαστιακού, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας ενώπιον των φοιτητών και των φοιτητριών του Διεθνούς Πανεπιστημίου στη Σίνδο σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Αλέξανδρος» με τίτλο «Δυτικός Προαστιακός: Δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης».
«Εκτελούνται οι εργασίες, θα υπάρχει ένας ανακαινισμένος σταθμός στη Σίνδο, ώστε η καθημερινότητα και οι μετακινήσεις σας να γίνονται με αξιοπρέπεια και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το γεγονός ότι νέα παιδιά μπαίνουν σε ένα λεωφορείο που βγαίνει στην εθνική οδό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να τελειώσει και να το αφήσουμε στο παρελθόν», είπε ο κ. Κυρανάκης απευθυνόμενος προς τη φοιτητική κοινότητα.
Στον σταθμό της Σίνδου θα υπάρχουν λεωφορεία που θα μεταφέρουν δωρεάν τους χιλιάδες φοιτητές στο πανεπιστημιακό campus, ενώ σχεδιάζονται και δύο σταθμοί ηλεκτρικών ποδηλάτων για όσους επιθυμούν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.
«Η Θεσσαλονίκη το 2019 είχε τραγικές συγκοινωνίες. Σκεφτείτε ότι σε όλη τη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν μόλις 240 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν 500, πάνω από τα διπλάσια, και μέχρι το τέλος του 2026 θα φτάσουμε τα 550 αστικά. Μειώσαμε τις αποστάσεις, ήρθαν νέα λεωφορεία, τον επόμενο χρόνο θα ανανεωθεί ο στόλος και με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, θα επεκταθεί το μετρό έως την Καλαμαριά, φτιάξαμε τον προαστιακό. Η Θεσσαλονίκη βιώνει μια συγκοινωνιακή επανάσταση. Θέλουμε μία Θεσσαλονίκη με συγκοινωνίες που της αξίζουν», είπε.
Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και στη συνέχεια θα αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος θα καταλήγει στη Σίνδο, σε κοντινή απόσταση από το ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής, με τα δρομολόγια να ξεκινούν τέλη Νοεμβρίου, καλύπτοντας τη διαδρομή σε 12 λεπτά της ώρας. Ο δεύτερος κλάδος θα κατευθύνεται προς Διαβατά, Αγχιάλο, βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕ, ενώ θα επεκτείνεται έως Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος του 2025 και ο ανάδοχος θα προκύψει το 2026, συνδέοντας την πόλη με τον Δήμο Χαλκηδόνας.
Διακοπή δρομολογίων του μετρό για έναν μήνα
Στο μεταξύ, το μετρό Θεσσαλονίκης θα διακόψει για δεύτερη φορά τη λειτουργία του, προκειμένου να «κουμπώσει» η επέκταση προς Καλαμαριά και να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες πιστοποιήσεις για να αρχίσουν τα δρομολόγια. Ετσι, εκτός από το χρονικό διάστημα 10 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου, το μετρό αναμένεται να διακόψει -και πάλι για διάστημα περίπου έναν μήνα- τα δρομολόγια τον Φεβρουάριο του 2026.
Με συνέντευξή του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, προανήγγειλε και αλλαγές στα εισιτήρια, όπως η κατάργηση της δυνατότητας χρήσης για 70 λεπτά που ισχύει σήμερα. Στον αρχικό σχεδιασμό του εισιτηρίου, η βασική σκέψη ήταν να μπορεί να συνδυάσει ο επιβάτης λεωφορείο και μετρό.
«Τώρα δεν υπάρχει αυτός ο λόγος», είπε και τόνισε ότι μόλις εφαρμοστεί η διαλειτουργικότητα, δηλαδή η χρήση του ίδιου εισιτηρίου για αστικά λεωφορεία και μετρό, η τιμή του εισιτηρίου θα αυξηθεί, καθώς ακόμα και με το κόμιστρο στο ένα ευρώ, το έργο θα είναι οριακά βιώσιμο.

