Μάλιστα, υπογραμμίζει πως, παρότι θεωρεί ότι τα στοιχεία για τυχόν ποινική του ευθύνη δεν είναι ισχυρά, κρίνει ότι ενδέχεται να συνιστούν τις ενδείξεις που απαιτεί ο νόμος για τη σύσταση ειδικής Προκαταρκτικής Επιτροπής.
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. στο κείμενό της παραθέτει και «πατάει» σε ευρήματα της δικογραφίας για την τραγωδία των Τεμπών, την οποία συνέταξε ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης.
Ετσι, η κυβερνητική πλειοψηφία με το αίτημά της ζητεί να ερευνηθεί ο πρώην υπουργός για τους χειρισμούς του αποκλειστικά για το διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2021 -περίοδο που διαβιβάστηκαν στον τότε αρμόδιο υπουργό οι 2 επιβαρυντικές επιστολές που περιλαμβάνονται στη δικογραφία για την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του ΟΣΕ- έως την 28η Φεβρουαρίου 2023, ημέρα του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Οπως ήταν ήδη γνωστό, για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Σπίρτζη σημειώνεται πως υπάρχουν ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων, ωστόσο δεν ζητείται η παραπομπή του σε Προανακριτική, καθώς έχει επέλθει παραγραφή. Παρ’ όλα αυτά δεν εκλείπουν οι ευθύνες του για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της σύμβασης 717. Μάλιστα, όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές, αν παραπεμπόταν ο κ. Σπίρτζης, θα γινόταν μόνο για επικοινωνιακούς λόγους, κάτι που η Ν.Δ. δεν το συνηθίζει.
Αυτό που κάνει η κυβερνητική πλειοψηφία είναι να αποσυνδέσει πλήρως την ασφάλεια των σιδηροδρόμων από τον Κώστα Καραμανλή, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για τομέα ευθύνης της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Ζητεί να ελεγχθεί ο πρώην υπουργός για το αν δεν ανταποκρίθηκε, ως ώφειλε, στα αιτήματα για οικονομική ενίσχυση του ΟΣΕ.
Πρόκειται, όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη, για μια απολύτως συνεπή στάση της γαλάζιας παράταξης σε θέματα απονομής Δικαιοσύνης. Δεν στέκεται εμπόδιο και προσπαθεί οι υποθέσεις που έρχονται ώριμες από τη Δικαιοσύνη να οδηγούνται γρήγορα στον φυσικό τους δικαστή.
«Είναι η πρώτη φορά που η κυβερνητική πλειοψηφία βάζει στη διαδικασία αυτής της κρίσης έναν διατελέσαντα υπουργό της ίδιας της κυβέρνησης. Είναι προφανές ότι αυτό έπρεπε να γίνει, ό,τι συνέβη εκείνη τη νύχτα δεν μπορεί να προσπεραστεί», ήταν τα λόγια του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη.
Εξηγώντας το σκεπτικό, κυβερνητικά στελέχη τόνιζαν ότι με αυτήν την πρόταση δίνεται η δυνατότητα στη Δικαιοσύνη να αξιολογήσει ποιοι είναι οι μάρτυρες που πρέπει να καταθέσουν, χωρίς να μπορεί κανείς να αρνηθεί ποια είναι τα αδικήματα και τα πρόσωπα.
Και στην περίπτωση του Κώστα Καραμανλή ακολουθείται μεν ο τύπος, αλλά οδηγός είναι το «μοντέλο Τριαντόπουλου». Και όπως λένε από την κυβέρνηση, με την κίνηση αυτή γκρεμίζεται ο μύθος ότι καλύπτουν τον Καραμανλή και πως τον έβαλαν υποψήφιο βουλευτή για να μη δικαστεί.
ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Απαντώντας στο κατηγορητήριο του ΠΑΣΟΚ, από την κυβέρνηση τονίζουν:
Από τη μελέτη του συνόλου της δικογραφίας και των στοιχείων που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, δεν προκύπτουν ενδείξεις ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ούτε επεδίωκε ούτε ανεχόταν ως προς τη φερόμενη διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα), όπως υποστηρίζει το ΠΑΣΟΚ.
Σημειώνουν επίσης ότι έφτασαν στη συγκεκριμένη πρόταση με βάση τα πραγματικά περιστατικά και με τα στοιχεία της δικογραφίας και μόνο σε αντίθεση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία στα πορίσματά τους προέταξαν την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών.
«Μένουμε μακριά από τις μικροκομματικές τακτικές του ΠΑΣΟΚ, που υιοθέτησε το δόγμα Πολάκη «να βάλουμε κάποιους στη φυλακή», αλλά και των υπολοίπων κομμάτων της αντιπολίτευσης, που ακολούθησαν πρωτοφανή τακτική εργαλειοποίησης της τραγωδίας», τόνιζαν χαρακτηριστικά.
«ΑΛΛΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΑΛΛΟ Η ΠΟΙΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ»
Από τη Ν.Δ. επικεντρώνονται και στα εξής: Από τη στιγμή που δεν έγιναν οι απαιτούμενες κατά τον εφέτη ανακριτή εισηγήσεις προς τον υπουργό, είναι σαφές ότι αυτός δεν μπορεί να έχει αντίστοιχη ποινική ευθύνη. Είναι επιβεβλημένη η γνήσια διαφοροποίηση της πολιτικής από την ποινική ευθύνη.
Ειδικά για τα θέματα ασφάλειας και τη θέση ότι προκύπτουν ποινικές ευθύνες για υπουργούς, σημειώνουν ότι τότε θα έπρεπε οι υπουργοί Υποδομών να είναι σε καθημερινή βάση ποινικά υπόλογοι για τα δυστυχήματα στις εθνικές οδούς που δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Από τα πιο σημαντικά στοιχεία θεωρούν ότι είναι το εξής: Την ημέρα κατά την οποία συνέβη το δυστύχημα, οι εταιρίες ΟΣΕ Α.Ε. και Hellenic Train πληρούσαν, σύμφωνα με τις αρμόδιες εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές, το σύνολο των προϋποθέσεων ασφαλούς εκτέλεσης του δρομολογίου, κατά το οποίο επήλθε η σύγκρουση.

![Δημοσκόπηση Interview: Πάνω από 30% το ποσοστό της ΝΔ – Προβάδισμα 17 μονάδων από το ΠΑΣΟΚ [ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2025/05/dimoskopisi-kalpes-150x150.jpg)