Παράλληλα, έθεσε τις βάσεις για μια πιο ώριμη και συστηματική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης το 2026, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ποιότητας των υπηρεσιών.
Σημαντικό βήμα αποτέλεσε η ενοποίηση των ραντεβού στο ΕΣΥ, με την ενεργοποίηση της τηλεφωνικής γραμμής 1566, της εφαρμογής myHealth App και της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr.
Για πρώτη φορά, οι πολίτες απέκτησαν πολλαπλές επιλογές για τον προγραμματισμό ιατρικών επισκέψεων, με διαφάνεια, με αλματώδη αύξηση των ραντεβού και ευχέρεια εύρεσης του κατάλληλου γιατρού.
Το νέο σύστημα αντικατέστησε τις δαιδαλώδεις και πολυμορφικές πρακτικές του παρελθόντος και πλέον επιτρέπει την καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου και των πόρων των δομών Υγείας.
Παράλληλα, η ηλεκτρονική ιχνηλάτηση της πορείας των ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών ενισχύθηκε μέσω ψηφιακών εργαλείων καταγραφής, το επονομαζόμενο «βραχιολάκι», που έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για το σύνολο της διαδικασίας και έδωσε λύσεις. Λύσεις που βελτίωσαν τη ροή στα νοσοκομεία, μείωσαν τις αναμονές κατά 65%, στις 3,5 ώρες κατά μέσο όρο, και προσφέρουν καλύτερη εικόνα της πραγματικής λειτουργίας των κλινικών και των τμημάτων.
Ψηφιακή παρακολούθηση των νοσηλειών
Σε επίπεδο διοίκησης, το 2025 σηματοδότησε την ουσιαστική εφαρμογή των DRG (Diagnosis Related Groups). Η ψηφιακή παρακολούθηση των νοσηλειών και του κόστους τους συνέβαλε σε μεγαλύτερη διαφάνεια, σε καλύτερο έλεγχο των προϋπολογισμών και σε ένα πρώτο «νοικοκύρεμα» των οικονομικών των νοσοκομείων, χωρίς να θίγεται η ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.
Το πιο ουσιαστικό, όμως, βήμα έγινε στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης. Το 2025 σηματοδότησε τη μετάβαση από την απλή ψηφιοποίηση στην έξυπνη ψηφιακή υποστήριξη. Αρχικά, μπήκε σε λειτουργία ο ψηφιακός βοηθός ιατρού, ενσωματωμένος στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, που προσφέρει στους γιατρούς άμεση και ασφαλή πρόσβαση στα ιατρικά δεδομένα των ασθενών μέσα από την πλατφόρμα myHealthDoc, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας τη λήψη αποφάσεων.
Το νέο σύστημα επιτρέπει στους γιατρούς να αναζητούν πληροφορίες για φάρμακα, εξετάσεις και εμβολιασμούς, ακόμη και μέσω φωνητικών εντολών. Ο ψηφιακός βοηθός απελευθερώνει από τη γραφειοκρατία, δίνοντας στον γιατρό περισσότερο χρόνο για τον ασθενή. Ακόμα, ο ψηφιακός βοηθός υγείας του πολίτη, ενσωματωμένος στο myHealth App, μπαίνει σιγά σιγά στην καθημερινότητά μας και θα επιτρέπει την άμεση και φιλική πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες υγείας, όπως συνταγές, εξετάσεις και ραντεβού.
Το 2025, επομένως, δεν αποτέλεσε απλώς μια χρονιά ψηφιακών εργαλείων. Αποτέλεσε τη χρονιά της ψηφιακής μετάβασης. Για ένα πιο σύγχρονο, διασυνδεδεμένο και ανθρωποκεντρικό ΕΣΥ.
Ατενίζουμε, επομένως, με αισιοδοξία το 2026. Μια χρονιά που θα αφομοιώσει τις νέες αυτές μεταρρυθμίσεις. Ως η χρονιά δηλαδή που ο ασθενής θα αντιμετωπίζεται σε σύγχρονους χώρους Επειγόντων, θα κλείνει άμεσα ραντεβού, θα έχει μειωμένους χρόνους αναμονής και ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο υγείας με όλο του το ιστορικό.
Το 2026 για το ΕΣΥ είναι η χρονιά της νέας εποχής.

