«Τα χρονοδιαγράμματα είναι αυστηρά»

Μητσοτάκης: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους- Ενδιάμεση λύση σε ένα μήνα για το 112

12/07/19 • 19:12 | UPD 12/07/19 • 19:27

Newsroom eleftherostypos.gr

Σημειώνεται ότι σήμερα άρχισαν οι δοκιμαστικές αποστολές sms στους πολίτες μέσω της γραμμής έκτακτης ανάγκης «112».

«Δεν μπορώ να δεχθώ ότι εν έτει 2019 μπορεί να χαθεί έστω και μία ζωή επειδή κάποιος δεν μπόρεσε να ειδοποιηθεί», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στον αριθμό 112 είπε ότι θα έπρεπε να λειτουργεί εδώ και καιρό και πως θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ωστόσο τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιάμεση λύση σε περίπτωση που καταστεί ανάγκη. «Ζήτησα από τον υπουργό να συνεννοηθεί με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για μια ενδιάμεση λύση η οποία θα πρέπει να έχει δοθεί το αργότερο μέσα σε ένα μήνα. Με αυτή τη λύση θα μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα σε περίπτωση επικίνδυνων καταστροφών οι οποίες μπορεί να είναι προβλέψιμες», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

«Έχει ξεκινήσει να δουλεύει πιλοτικά το 112. Θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Θα υπάρξει ενδιάμεση λύση ώστε να μπορούν να σταλούν sms σε συγκεκριμένες περιοχές στην περίπτωση που υπάρξει ανάγκη. Ο στόχος μας είναι αυτή η λύση να είναι έτοιμη σε ένα μήνα», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ανακοίνωσε ότι θα έχει άμεσα πολλαπλές συναντήσεις με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

Ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι μονόδρομος. «Το κράτος οφείλει να είναι στην υπηρεσία του πολίτη», ανέφερε ενώ είπε ότι θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες και θα αποκτήσουν ψηφιακό χαρακτήρα ώστε να είναι δυνατό «να επικοινωνούμε με το Δημόσιο με ευκολία από το σπίτι ή από τον χώρο εργασίας».

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις και πως η κυβέρνηση έχει φιλόδοξο σχέδιο με έργα τα οποία σύντομα θα εκτιμήσουν οι πολίτες, ενώ ευχήθηκε καλή δύναμη στην ηγεσία του υπουργείου και σημείωσε ότι «εδώ πέρα έχουμε κάνει δημιουργική σύνθεση άξιων κοινοβουλευτικών στελεχών και στελεχών από την αγορά».

Στην ανάγκη απλοποίησης των διαδικασιών αναφέρθηκε με έμφαση και ο κ. Πιερρακάκης, υπογραμμίζοντας πως «στόχος είναι να κάνουμε τη ζωή των πολιτών ευκολότερη».

Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κράτησε πάνω από μία ώρα, ενώ προσερχόμενος ο κ. Μητσοτάκης ακριβώς δύο λεπτά πριν τις 17:00 είπε πως τους δημοσιογράφους: «Όπως βλέπετε έρχομαι και νωρίτερα».

Σημειώνεται ότι σήμερα άρχισαν οι δοκιμαστικές αποστολές sms στους πολίτες μέσω της γραμμής έκτακτης ανάγκης «112».

Αρκετά κινητά δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση, η οποία έγραφε «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», με την υποσημείωση ότι πρόκειται για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος.
eidopoiisi01

Το μήνυμα συνοδευόταν με σειρήνα και σχετικό ηχητικό μήνυμα το οποίο προειδοποιούσε για ακραία φαινόμενα.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδει η κυβέρνηση στο να προχωρήσει η ενεργοποίηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και ειδικότερα της υπηρεσίας αποστολής μηνυμάτων προειδοποίησης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, το συντομότερο δυνατό, με αφορμή τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική.

«Το σύστημα 112 είναι πρωτοποριακό, θα είναι διαθέσιμο στην ολότητά του στο τέλος του έτους. Σήμερα κατοχυρώσαμε και ελέγξαμε ότι η βασική του υποδομή δουλεύει. Βασική δουλειά μας τώρα είναι ότι αυτό μπορεί να λειτουργήσει σε όλες τις συσκευές. Αυτό απαιτεί ενέργειες και από εμάς. Θα τις δείτε το επόμενο διάστημα. Δεν υπάρχει χρόνος για καθυστερήσεις» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.

Τόνισε ακόμη: «Το πιο κρίσιμο είναι το μετά. Το ποιο μήνυμα θα στείλεις, σε ποιον θα το στείλεις, σε ποια περιοχή, τι θα λεει, ποιοι θα έιναι οι κανόνες διοίκησης μιας εκκένωσης. Αυτή είναι δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, που είμαστε βέβαιοι ότι θα την κάνει με μεγάλη επάρκεια».

Υπογράμμισε, επίσης, ότι μελετάται η λειτουργία της εφαρμογής -αν χρειαστεί- σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και πριν το τέλος του έτους.

«Η σημερινή συγκέντρωση και συζήτηση είχε να κάνει με την τεχνική δυνατότητα της χώρας στο να διαχειρίζεται τις υποδομές 112 και της εκπομπής κυψέλης. Η τεχνική δυνατότητα είναι διαθέσιμη στη χώρα. Η επιχειρησιακή υπόθεσή είναι σε εξέλιξη. Είμαστε μία κοινωνία, η οποία έχει έναν στόχο, μέρος του οποίου έχει επιτευχθεί και θα δουλέψουμε συνεργατικά ώστε να έχουν ένα επιπλέον εργαλείο τα στελέχη της διοίκησης, που είναι υπεύθυνα για να διαχειρίζονται τις κρίσεις» είπε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της Eνωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, Γιώργος Στεφανόπουλος.

Στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στον Αύγουστο να υπάρχει μία βασική υπηρεσία ειδοποίησης μέσω μηνυμάτων.

Όπως είχε εξάλλου ανακοινώσει την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, η δοκιμαστική αποστολή των μηνυμάτων έγινε στο αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, χαρακτηρίζοντας «άμεση προτεραιότητα» την ενεργοποίηση του αριθμού 112.

Ερωτηθείς για το πότε θα είναι έτοιμο το σύστημα, ο κ. Πέτσας εξήγησε ότι «απαιτείται η έκδοση υπηρεσιακών σχεδίων από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αλλά η εντολή είναι να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατόν. Η πληροφορία που έχουμε από τους αρμόδιους και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι ότι μπορεί να γίνει σύντομα αλλά δεν θα μπω σε χρονοδιάγραμμα. Θα κάνουμε τα πάντα για να λειτουργήσει άμεσα το σύστημα».

Copy link
Powered by Social Snap