ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥΣ ΕΨΑΧΝΕ, ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΣ ΕΙΔΕ...

Να τοι οι φοιτητές, κ. Γαβρόγλου!

23/10/18 • 08:09 | UPD 23/10/18 • 08:23

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Για λίγες ώρες ο Κώστας Γαβρόγλου ένιωσε όπως η ακαδημαϊκή και φοιτητική κοινότητα της Φιλοσοφικής Αθηνών τις τελευταίες εβδομάδες. Ο χώρος του παραβιάστηκε, οι πόρτες έσπασαν, πανό αναρτήθηκαν και ομάδα μαθητών και φοιτητών κατέλαβαν συμβολικά το υπουργείο Παιδείας φωνάζοντας συνθήματα πάνω σε καναπέδες και τραπέζια του γραφείου του υπουργού.

Εντυπωσιακό ήταν πάντως ότι μία μέρα πριν, σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, αναζητούσε το φοιτητικό κίνημα διερωτώμενος πού είναι οι φοιτητές να διεκδικήσουν τους χώρους τους σε περιπτώσεις όπως αυτή του Ρουβίκωνα που χρησιμοποιεί αίθουσα της Φιλοσοφικής Αθηνών ως «στέκι» του.

Το μαθητικό και το φοιτητικό κίνημα άκουσαν την έκκλησή του, αντί όμως να κατευθυνθούν προς Ζωγράφου στο χώρο του Πανεπιστημίου Αθηνών, στράφηκαν προς το κτίριο του υπουργείου στο Μαρούσι. Μετά από αρκετή ώρα που φώναζαν συνθήματα έξω από τα κάγκελα, μαθητές και φοιτητές που δεν ξεπερνούσαν τα 200 άτομα κατάφεραν να περάσουν, πηδώντας τα κάγκελα, μέσα στο προαύλιο και να κατευθυνθούν στον 3ο όροφο του κτιρίου όπου βρίσκεται το γραφείο του υπουργού Παιδείας. Στην προσπάθειά τους να μπουν μέσα προκλήθηκαν φθορές στις κλειστές πόρτες, ενώ στη συνέχεια μαθητές και φοιτητές εισέβαλαν στο γραφείο του περικυκλώνοντας τον κ. Γαβρόγλου.

Για αρκετή ώρα οι διαμαρτυρόμενοι φώναζαν συνθήματα και απευθύνονταν σε έντονο τόνο στον υπουργό κατηγορώντας τον για την πολιτική του στην Παιδεία. Ενδεικτικά, μαθητές και φοιτητές τάσσονται κατά των σχεδίων για τις νέες Πανελλαδικές, τις συγχωνεύσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τις ανισότητες στα επαγγελματικά δικαιώματα και τη διαχείριση της παιδαγωγικής επάρκειας στα πτυχία.

Πάντως, ο υπουργός έδειξε αξιοσημείωτη υπομονή κατά τη διάρκεια του διαλόγου με τους διαμαρτυρόμενους κάνοντας πράξη το πόρισμα «Παρασκευόπουλου» που προτείνει συζήτηση και διαπραγμάτευση σε περίπτωση κατάληψης.

«Πού είναι οι φοιτητές;»

Η συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής προκάλεσε ντόμινο αντιδράσεων. Πρόκειται για την πρώτη δημόσια τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας στα γεγονότα της Φιλοσοφικής με την κατάληψη αίθουσας από τον Ρουβίκωνα. Ο υπουργός σημείωσε ότι το Πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος για κανενός είδους παραβατικότητα, υπερασπίστηκε τον τρόπο διαχείρισης της κατάστασης από την Κοσμητεία της Σχολής και την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ επανήλθε σε παλαιότερη δήλωσή του περί ρωμαλέου φοιτητικού κινήματος. «Νομίζω ότι εδώ είναι κρίσιμο να θέτουμε τα ζητήματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει: Πού είναι το φοιτητικό κίνημα, πού είναι οι φοιτητές να διεκδικήσουν τους χώρους τους και την ακαδημαϊκή ειρήνη;», αναρωτήθηκε προκαλώντας την έκρηξη της αντιπολίτευσης.

«Με πρωτοφανή προκλητικότητα ο υπουργός Παιδείας μετακυλίει ακόμη μία φορά την ευθύνη της κυβέρνησης για τη διαφύλαξη της νομιμότητας στα τριτοβάθμια Ιδρύματα στους ίδιους τους φοιτητές. Τη στιγμή που η πανεπιστημιακή κοινότητα βιώνει έναν πρωτόγνωρο αναβρασμό και το ένα μετά το άλλο πανεπιστημιακά Ιδρύματα κλείνουν ή προειδοποιούν ότι θα αναστείλουν τη λειτουργία τους εξαιτίας της ανομίας που κυριαρχεί στους χώρους τους, ο αρμόδιος υπουργός σφυρίζει αδιάφορα, παραμένοντας συνεπής στις ιδεοληψίες του», σημείωσε σε ανακοίνωσή της η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως, υπενθυμίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία -που έχει εξαγγείλει κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου- δεν θα ανεχθεί καθεστώς φόβου και ανομίας στα ακαδημαϊκά Ιδρύματα.

«Οι φοιτητές ρωτούν πού είναι η Πολιτεία και ο κ. Γαβρόγλου ρωτά πού είναι οι φοιτητές!», σχολίασε και ο γραμματέας κοινοβουλευτικού έργου του Ποταμιού κ. Γιώργος Μαυρωτάς υπογραμμίζοντας: «Πριν καταλήξουμε λοιπόν να βάλουμε τις πολεμικές τέχνες στα εξεταζόμενα μαθήματα των Πανελλαδικών, ας δοκιμάσουμε πιο απλά πράγματα, όπως π.χ. να εφαρμόσουμε το νόμο, ώστε να πάψουν να είναι τα πανεπιστήμια αφιλόξενα για αυτούς για τους οποίους δημιουργήθηκαν».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου