Σκληρά προαπαιτούμενα

Πολυνομοσχέδιο-λαιμητόμος: Περικοπές συντάξεων, ενέχυρο κρατική περιουσία και πώληση δανείων σε funds

09/06/18 • 09:45 | UPD 09/06/18 • 09:49

Κατατέθηκε την Παρασκευή το πολυνομοσχέδιο με το οποίο ολοκληρώνονται τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 4ης και τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος.

Κατατέθηκε την Παρασκευή το πολυνομοσχέδιο με το οποίο ολοκληρώνονται τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 4ης και τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος.

Το νομοσχέδιο, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί την Πέμπτη 14 Ιουνίου με δεδομένη την επιδίωξη της κυβέρνησης για μια συνολική συμφωνία για την αξιολόγηση, τη μεταμνημονιακή εποπτεία και το χρέος στη σύνοδο του Eurogroup της 21ης Ιουνίου.

Το νομοσχέδιο, περιλαμβάνει πληθώρα διατάξεων που πρέπει άμεσα να υλοποιηθούν, όπως έχει συμφωνηθεί με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Μείωση συντάξεων και αφορολόγητου ύψους 5,1 δισ. ευρώ

Πρόσθετα μέτρα 5,1 δισ. ευρώ την περίοδο 2018 – 2022 προβλέπει το ΜεσοπρόθεσμοΠλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, δηλαδή ο πολυετής προϋπολογισμός που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή. Από τα μέτρα αυτά, τα 2 δισ. ευρώ προέρχονται από το σκέλος των εσόδων και συνδέονται με τη μείωση του αφορολόγητου η οποία προβλέπεται να εφαρμοστεί από το 2020 αυξάνοντας σημαντικά την αναλογία των άμεσων φόρων στο σύνολο των «βαρών». Οι υπόλοιπες παρεμβάσεις αφορούν κυρίως στην περικοπή των συντάξεων από το 2019 αλλά και σε παρεμβάσεις σε κοινωνικές εισφορές και κοινωνικά επιδόματα.

Επιπλέον έσοδα 254 εκατομμύρια ευρώ έως το 2022 προβλέπονται από τα παιγνιομηχανήματα του ΟΠΑΠ και ακόμη 12 εκατ. ευρώ από το περιβαλλοντικό τέλος πλαστικής σακούλας, ενώ μικρή απώλεια 22 εκατ. ευρώ προβλέπεται από τη μείωση του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων και 5 εκατ ευρώ από τη μείωση του ΦΠΑ για την παροχή υπηρεσιών από οίκους ευγηρίας.

Η συνολική αξία των αντιμέτρων είναι χαμηλότερη κατά 1 δισ. ευρώ. Υπολογίζεται στα 4,059 δισ. ευρώ έως το 2022. Η μερίδα του λέοντος για τον επόμενο χρόνο αφορά σε μέτρα κοινωνικής προστασίας, ενώ μείωση φόρων προβλέπεται από το 2020 και συνολικά αναμένεται να φτάσει έως το 2022 στα 2,089 δισ. ευρώ. Ουσιαστικά επαναλαμβάνονται τα μέτρα και τα αντίμετρα που θεσπίστηκαν το 2017, αλλά επαναϋπολογίζεται η απόδοσή τους.

Αναφορικά με τα έσοδα του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων υπολογίζεται ότι φέτος θα εισπραχθούν 2 δισ. ευρώ, 1,2 δισ. ευρώ το 2019, 238 εκατ. ευρώ το 2020, 212 εκατ. ευρώ το 2021 και 270 εκατ. ευρώ το 2022. Το χρέος γενικής κυβέρνησης αναμένεται από τα 335 δισ. ευρώ φέτος να υποχωρήσει στα 323,3 δισ. ευρώ  το 2019 και στα 318,7 δισ. ευρώ το 2022.

Ο ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί φέτος στο 2%, να επιταχυνθεί το 2019 στο 2,4% και στη συνέχεια να ακολουθήσει μία πιο αργή πορεία ανόδου με την επίδοση του 2022 να είναι στο 1,8%. Κατά μέσο όρο θα κυμανθεί στο 2,1%.

Πρωτογενές πλεόνασμα «τέρας»

Το πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να φτάσει στα 11 δισ. ευρώ το 2022  ή στο 5,19% του ΑΕΠ (όπως άλλωστε είχε αποκαλυφθεί από την έκθεση του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου που ήρθε στο φως της δημοσιότητας πριν από λίγες μέρες). Δημιουργείται έτσι μία δημοσιονομική υπεραπόδοση που ξεκινά από τα 107 εκατ. ευρώ φέτος, διευρύνεται στα 868 εκατ. το 2019, στο 1,28 δισ. ευρώ το 2020, στα 2,1 δισ. ευρώ το 2021 και στα 3,58 δισ. ευρώ το 2022.

Ενέχυρο κρατική περιουσία

Στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει την υπογραφή του Υπερταμείου Αποκατρικοποιήσεων. Έτσι με αυτό τον τρόπο δρομολογείται η επέκταση της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης του 2015 προκειμένου να περιληφθεί στα συμβαλλόμενα μέρη και το Υπερταμείο.

Το άρθρο 109 του πολυνομοσχεδίου προβλέπει την τροποποίηση της δανειακής σύμβασης της 14ης Αυγούστου του 2015 με τον ESM! Το υπουργείο Οικονομικών, αναφέρει ότι έχοντας υπόψη το γεγονός ότι το Φεβρουάριο 2017 συγκροτήθηκε σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας του Δημοσίου (ΕΕΣΥΠ ), ο ESM ζήτησε να εφαρμοστεί η δέσμευση μιας ειδικής ρήτρας της χρηματοδοτικής σύμβασης και να προσχωρήσει το Υπερ-Ταμείο στη Σύμβαση, ώστε «να αναλάβει τις δεσμεύσεις που ήδη προβλέπονται στην αρχική συμφωνία των μερών».

Για αυτό και θα υπάρξει τροποποιητική σύμβαση της προσχώρησης και τροποποίησης της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης της 19.8.2015, κυρώνοντας το σχέδιο της τροποποιητικής σύμβασης.

«Η τροποποιητική σύμβαση περιέχει τις αναγκαίες αλλαγές στους υφιστάμενους όρους και ρήτρες ώστε να καταστεί συμβαλλόμενο μέρος η ΕΕΣΥΠ και εξειδικεύει τις δεσμεύσεις και υποχρεώσεις που αυτή αναλαμβάνει έναντι του ESM , συμπεριλαμβανομένων των ρυθμίσεων σχετικά με τις επιστροφές που πρέπει να καταβάλει η Ελλάδα σε ποσά ισοδύναμα με τα μερίσματα που θα λαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο ως μέτοχος της ΕΕΣΥΠ, όποτε αυτό συμβαίνει, για τη μείωση του χρέους» αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών.

Μάλιστα, όπως έχει συμβεί και με το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, προβλέπεται η παροχή εγγύησης από την ΕΕΣΥΠ προς τον ΕSM για τα δάνεια που χορηγεί ο τελευταίος στην Ελλάδα, η οποία όμως περιορίζεται στο ποσό των 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Επιπλέον, καθορίζεται ο μηχανισμός αποπληρωμής του δανείου σε σχέση με τα τυχόν ετήσια μερίσματα που προέρχονται από την ΕΕΣΥΠ και καταβάλλονται στο Ελληνικό Δημόσιο ως μέτοχο, με τρόπο που βελτιώνει το προφίλ χρέους της χώρας.

Δείτε εδώ ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο

Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση

Τέλος το τραπεζικό απόρρητο – Αλλαγές σε νόμο Κατσέλη, εξωδικαστικό και πώληση δανείων σε ξένα funds

Aρση του τραπεζικού απορρήτου, σε βάθος πενταετίας, για τους δανειολήπτες που αιτούνται την υπαγωγή τους στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των επιχειρηματικών οφειλών που δημιουργήθηκαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 αλλά και εξώδικη πρόσκληση για ρύθμιση χρεών σε οφειλέτες πριν αυτές μεταβιβαστούν σε funds, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Ειδικότερα το νέο πλαίσιο στις διατάξεις του για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά προβλέπει επίσης:

  • Ότι αν ο οφειλέτης καθυστερεί την πληρωμή τουλάχιστον τριών μηνιαίων δόσεων που ορίστηκαν για το διάστημα από την κατάθεση της αίτησης μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης, τότε αυτομάτως θα παύει να ισχύει η αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, υπό την προϋπόθεση ο πιστωτής να έχει στείλει εξώδικη όχληση στον οφειλέτη.
  • Οι πιστωτές ( τράπεζες) θα μπορούν να αναλαμβάνουν για λογαριασμό των δικαιούχων οφειλετών που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη να καταθέτουν αίτηση είσπραξης του ποσού που επιδοτεί το ελληνικό δημόσιο για την αποπληρωμή των μηνιαίων δόσεων
  • Παρέχεται δικαίωμα στους εγγυητές που εκπλήρωσαν την υποχρέωσή τους, όπως προκύπτει από την εγγύηση, να υποκαταστήσουν τον πιστωτή στο σχέδιο αποπληρωμής.
  • Μειώνεται η υποχρέωση παροχής εγγράφων από τους οφειλέτες, με παράλληλη υποχρέωση των τραπεζών, των δημόσιων αρχών και κάθε άλλου εμπλεκόμενου φορέα να τα προσκομίζουν στο δικαστήριο.
  • Η προστασία της πρώτης κατοικίας θα γίνεται βάσει της εμπορικής της αξίας (και όχι της αντικειμενικής), εφόσον υφίσταται έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή ακινήτων που είναι εγγεγραμμένος στο οικείο μητρώο του υπουργείου Οικονομικών.
  • Αποτρέπεται το ενδεχόμενο διαιώνισης υποθέσεων μέσω ματαίωσης της συζήτησης χωρίς επαναπροσδιορισμό τους.
  • Καθιερώνεται ένας πρώτος έλεγχος της εγκυρότητας των στοιχείων που υποβάλει ο δανειολήπτης από τη γραμματεία του Ειρηνοδικείου η οποία παρουσιάζει σχετική έκθεση που θα λαμβάνει υπόψη του ο δικαστής για την απόφαση του.

Εξωδικαστικός μηχανισμός

Αλλαγές όμως προβλέπονται και για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης των επιχειρηματικών οφειλών. Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής:

  • Υπαγωγή στον εξωδικαστικό προς ρύθμιση και των οφειλών που γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν έως και 31.12.2017. Περαιτέρω, εισάγεται διαφοροποίηση ως προς τον ορισμό των οφειλών προς το Δημόσιο και υπέρ τρίτων σε σχέση με τις οφειλές προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ενώ για τις δύο πρώτες κατηγορίες κρίσιμος παραμένει ο χρόνος της βεβαίωσης, για την τελευταία κατηγορία, κρίσιμος καθίσταται ο χρόνος γέννησης της οφειλής. Σκοπός της ρύθμισης αναφορικά με τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι να μη χάνει ο διοικούμενος το δικαίωμα ρύθμισης των εισφορών του 2017 μόνο και μόνο για το λόγο ότι αυτές βεβαιώθηκαν το 2018.
  • Ενημέρωση της ΕΓΔΙΧ (Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας ή όχι στη διμερή διαπραγμάτευση και μετά την πάροδο των 3 μηνών (σε περίπτωση που επεκταθεί η διαπραγμάτευση και πέραν του χρονικού αυτού διαστήματος).
  • Αντιμετώπιση μικροπιστωτών όταν έχουν ακριβώς ισόποση απαίτηση και οι απαιτήσεις αυτές, αθροιζόμενες με τις μικρότερες απαιτήσεις, υπερβαίνουν το 15% της συνολικής οφειλής. Η λύση που προκρίθηκε είναι η συμμετοχή όλων των μικροπιστωτών με ίσες απαιτήσεις στη διαδικασία και δέσμευσή τους από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.
  • Δυνατότητα ομόρρυθμων εταίρων να υποβάλλουν και οι ίδιοι αίτηση για τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο επιλέξιμες. Συγκεκριμένα όταν εταίροι ζητούν τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, οι πιστωτές επιβάλλεται να έχουν πλήρη εικόνα των οικονομικών τους στοιχείων, σαν να υποβαλλόταν αυτοτελής αίτηση. Επίσης προβλέπεται πως δεν θα αποκλειστεί η ρύθμιση των οφειλών του εταίρου από το γεγονός ότι ο εταίρος έχει διακόψει ατομική επιχειρηματική του δραστηριότητα (περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4469/2017), αρκεί να μην έχει λυθεί η ίδια η εταιρία. Από την άλλη πλευρά, ο εταίρος μπορεί να ρυθμίσει τις δικές του οφειλές, εντάσσοντας και τις οφειλές που τον βαρύνουν ως ομόρρυθμο εταίρο, ακόμα και αν η εταιρία έχει λυθεί, εφόσον ο εταίρος διατηρεί δική του ατομική επιχείρηση σε λειτουργία. Αναφορικά με την επιλεξιμότητα (μία θετική χρήση στις τρεις τελευταίες), αυτή εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να κριθεί στο πρόσωπο του εταίρου, αφού ο ίδιος δεν τηρεί λογιστικά βιβλία στο δικό του όνομα. Επομένως αναγκαστικά η επιλεξιμότητα θα πρέπει να κριθεί στο πρόσωπο της εταιρίας.
  • Ρύθμιση ζητημάτων αναφορικά με την αμφισβήτηση του ύψους της οφειλής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού προβλέπεται ότι ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και το χρόνο, αναφορικά με τον οποίο προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής, οπότε, αν μετά το χρόνο αυτό η οφειλή επιβαρύνθηκε, να μην θεωρείται καν ότι υφίσταται διαφωνία.
  • Ο συντονιστής μπορεί να εδρεύει οπουδήποτε στην Περιφέρεια του οφειλέτη, με απλή προτίμηση των συντονιστών που εδρεύουν στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα, εφόσον φυσικά ο κατά προτίμηση διορισμός τους δεν παραβιάζει τον κανόνα της ισοκατανομής των υποθέσεων μεταξύ των συντονιστών της Περιφέρειας.
  • Επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος αυτοδίκαιης αναστολής της αναγκαστικής εκτέλεσης από εβδομήντα σε ενενήντα ημέρες. Η επιμήκυνση κρίθηκε αναγκαία, καθώς είναι αρκετές οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται εντός εβδομήντα ημερών.
  • Υποχρεωτική συμμετοχή Δημοσίου στις διαπραγματεύσεις και την ψηφοφορία για οφειλές έως 20.000 ευρώ όταν οι πιστωτές είναι μόνον προερχόμενοι από το δημόσιο τομέα.
  • Περιορισμός των συνεπειών των κατασχέσεων που επιβλήθηκαν από το Δημόσιο με αποδέσμευση των μελλοντικών απαιτήσεων σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Πλήρης ανατροπή της κατάσχεσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο εφόσον η κατάσχεση επιβλήθηκε αποκλειστικά για οφειλές εντεταγμένες στη σύμβαση και μόνο εφόσον εξοφλήθηκε τουλάχιστον το 75% του ποσού που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο δυνάμει της σύμβασης.
  • Επέκταση της αυτοδίκαιης αναστολής εκτέλεσης και στην περίπτωση της διαδικασίας διμερούς διαπραγμάτευσης με το Δημόσιο ή με Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
  • Επέκταση της χρήσης της πλατφόρμας σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που δεν υπάγονται στην κανονική διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, ιδίως αγροτών ή ελεύθερων επαγγελματιών, που όμως επιθυμούν να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους με τους χρηματοδοτικούς φορείς. Επίσης προβλέπεται άρση του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου και σε αυτές τις περιπτώσεις.

Πώληση των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων στα funds

Αίρεται η υποχρέωση των τραπεζών να ενημερώνουν μέσα σε 12 μήνες τους οφειλέτες και τους εγγυητές μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων, πριν την πώλησή στα funds. Ταυτόχρονα αίρεται και η δυνατότητα που παρέχεται, από το ισχύον καθεστώς, στους οφειλέτες να διακανονίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας. Το συγκεκριμένο μέτρο, δηλαδή πώληση του δανείου χωρίς πρότερη ενημέρωση, ίσχυε μόνο για τους μη συνεργάσιμους οφειλέτες. Πλέον το μέτρο επεκτείνεται και στα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ εκτός του μέτρου μένουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των φυσικών προσώπων.

Επίσης προβλέπεται πως οι εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις οι οποίες λαμβάνουν ειδική άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και εποπτεύονται από την ΤτΕ, δεν είναι απαραίτητο να εδρεύουν στην Ελλάδα. Κάτι που εφαρμόζεται και σε εταιρείες, που έλαβαν άδεια πριν τεθεί σε ισχύ το πολυνομοσχέδιο. Επίσης η ενημέρωση των οφειλετών και των εγγυητών μπορεί να γίνει και με email πιθανότατα και με sms. Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του πολυνομοσχεδίου: «Αναγγελία της καταχώρισης γίνεται ατύπως προς τους οφειλέτες και τους εγγυητές με κάθε πρόσφορο μέσο, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας».

Τι γίνεται με τα γενόσημα και τα οπτικά

Μέτρα για να διεισδύσουν τα φάρμακα στην ελληνική αγορά με οικονομικά κίνητρα για τους ασφαλισμένους επέκταση μέχρι το 2022 του μηχανισμού των κλειστών προϋπολογισμών και των αυτόματων επιστροφών( claw back) για τη φαρμακευτική δαπάνη και τις λοιπές παροχές ασθένειας του ΕΟΠΥΥ.Μέτρα για την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, είναι τα κυριότερα που αφορούν την Υγεία και περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή. Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας ( ΕΚΑΠΥ) και ρυθμίζονται θέματα του ΕΟΠΥΥ για τον εκσυγχρονισμό και τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο των παροχών υγείας.

Ρυθμίσεις για τον μηχανισμό αυτόματης επιστροφής

Με την προτεινόμενη ρύθμιση επεκτείνεται, η εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) στα έτη 2019-2022 και ρυθμίζεται ο τρόπος καθορισμού των ορίων δαπανών για όλες τις κατηγορίες, βάσει της ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ.

Κίνητρα και αντικίνητρα για την διείσδυση γενοσήμων

Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιδιώκεται η αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των γενοσήμων φαρμάκων στην ελληνική αγορά αφενός με την παροχή στους ασφαλισμένους, για τους οποίους ήδη προβλέπεται ποσοστό συμμετοχής 10% της διατιμημένης αξίας του φαρμάκου, οικονομικού κινήτρου να επιλέγουν το γενόσημο φάρμακο και αφετέρου με την παροχή στους φαρμακοποιούς ενός αντικινήτρου να προτείνουν και να χορηγούν στους ασφαλισμένους φάρμακα αναφοράς μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας αντί των γενοσήμων φαρμάκων.

Συγκεκριμένα για τους ασφαλισμένους για τους οποίους έως σήμερα προβλέπεται ποσοστό συμμετοχής 10% της αξίας του φαρμάκου –δηλαδή για τους ασφαλισμένους που λαμβάνουν φάρμακα για τη θεραπεία χρόνιων ή εξαιρετικά σοβαρών παθήσεων, όπως αυτές ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και για τους κάθε φορά δικαιούχους επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους – το ποσοστό της συμμετοχής τους μηδενίζεται, εφόσον επιλέξουν να προμηθευτούν γενόσημα φάρμακα.

Επίσης, καθιερώνεται για τα φαρμακεία η υποχρέωση ποσοστού επιστροφής (rebate) 0,8% επί της λιανικής τιμής των συνταγογραφούμενων φαρμάκων αναφοράς μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας προς τον ΕΟΠΥΥ για το έτος 2018 .

Επίσης, δίνεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον Υπουργό Υγείας, όπως με απόφασή του ορίζει τις ελάχιστες ποσότητες γενοσήμων φαρμάκων ανά θεραπευτική κατηγορία που οφείλουν να έχουν ως απόθεμα τα φαρμακεία, με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των γενοσήμων φαρμάκων στα φαρμακεία και την απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών σε αυτά.

Ρυθμίσεις για τα οπτικά-γυαλιά οράσεως και τις υπηρεσίες ειδικής αγωγής

Μέτρα ώστε οι ασφαλισμένοι να μην πληρώνουν από την τσέπη τους για οπτικά είδη και υπηρεσίες ειδικής αγωγής, λαμβάνει το υπουργείο Υγείας. Προβλέπεται η αποζημίωση των παρόχων για οπτικά και υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής να γίνεται μέσω voucher που θα χορηγείται στους πολίτες από τους γιατρούς, ώστε οι ασφαλισμένοι να μην προπληρώνουν γι αυτές τις υπηρεσίες.

Αναφέρεται ότι, τα οπτικά – γυαλιά οράσεως που χορηγούνται από μη συμβεβλημένο ιδιώτη πάροχο και αποζημιώνονται σύμφωνα με τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ, παρέχονται κατόπιν προηγούμενης γνωμάτευσης πιστοποιημένου ιατρού-οφθαλμιάτρου και κατόπιν ιατρικού ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού. Στην περίπτωση του δικαιούχου παροχής εκδίδεται βεβαίωση ως παράρτημα της γνωμάτευσης, με μοναδικό αριθμό, η οποία προσδιορίζει το προς αποζημίωση δικαιούμενο ποσό σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΚΠΥ, και η οποία υπογράφεται ηλεκτρονικά από το αρμόδιο διοικητικό όργανο του ΕΟΠΥΥ και παραδίδεται στον δικαιούχο περίθαλψης, προκειμένου να την υπογράψει και στη συνέχεια να την καταθέσει σε κατάστημα οπτικών, που λειτουργεί νόμιμα, και να λάβει την παροχή που δικαιούται. Το ποσό που αναγράφεται στη βεβαίωση αποζημιώνεται απευθείας από τον Οργανισμό στον πάροχο οπτικών ειδών κατόπιν προσκόμισης από τον τελευταίο της ιατρικής γνωμάτευσης, της ηλεκτρονικής βεβαίωσης και του παραστατικού πώλησης. Σε περίπτωση που το παραστατικό πώλησης των χορηγούμενων ειδών είναι μικρότερης αξίας από το βεβαιούμενο ποσό, καταβάλλεται στον πάροχο οπτικών το αντίτιμο της πραγματικής τιμής πώλησης της παροχής.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για το πολυνομοσχέδιο