Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο nature.com, με επικεφαλής τον Φραντσέσκο Πανίνι, Καθηγητή Κλινικής Ψυχολογίας στο Καθολικό Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, δοκίμασε πώς ένα απρόσμενο οπτικό στοιχείο επηρεάζει την καθημερινή αλληλεπίδραση επιβατών σε βαγόνι μετρό.
Στο πείραμα, μια γυναίκα που φαινόταν έγκυος μπήκε στο τρένο και οι ερευνητές κατέγραψαν πόσοι συνεπιβάτες προσέφεραν τη θέση τους. Στη συνέχεια επανέλαβαν τη δοκιμή προσθέτοντας έναν άντρα ντυμένο ως Μπάτμαν που μπήκε από άλλη πόρτα. Συνολικά παρατηρήθηκαν 138 επιβάτες και τα αποτελέσματα ήταν σαφή: πάνω από το 67% των επιβατών προσέφεραν τις θέσεις τους όταν ο υπερήρωας ήταν στο τρένο, έναντι 37% χωρίς αυτόν. Επιπλέον, το 44% όσων προσέφεραν τις θέσεις δήλωσαν ότι δεν είχαν καν παρατηρήσει την παρουσία του Μπάτμαν, κάτι που οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι «ένα πρότυπο επίγνωσης που προκαλείται από μια διαταραχή στη ρουτίνα μπορεί να μεταδίδεται κοινωνικά». (σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Independent)
Το εύρημα δείχνει πως μικρές, απρόβλεπτες παρεμβάσεις στην καθημερινότητα μπορούν να ενισχύσουν τη φιλοκοινωνική συμπεριφορά, πιθανώς επειδή αυξάνουν την προσοχή και σπάνε τη συνήθεια. Δεν πρόκειται για μαγική λύση, αλλά για ένα ενδιαφέρον στοιχείο του πώς κοινωνικά ερεθίσματα επηρεάζουν τις καθημερινές μας επιλογές.
Ειδήσεις Σήμερα
- Ρωσικές παραβιάσεις σε Ρουμανία και Μολδαβία
- Ο πρίγκιπας Ουίλιαμ παραδέχεται: «Πίσω από κάθε… μέτριο άντρα, υπάρχει μία υπέροχη γυναίκα»
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Η Σουηδία παίρνει πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς λόγω Ρωσίας
- Κίνηση: Όλα στο κόκκινο – Καθυστερήσεις σε Λ. Κηφισίας και Κηφισό – Προβλήματα και στην Αττική Οδό
- Λουτράκι: «Θέλουμε ηρεμία για το παιδί μας» – Τι δηλώνει η μητέρα του 6χρονου μετά την καταγγελία της δασκάλας