Τα πρώτα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά: από τις 21 Ιουλίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου, τα έσοδα από το τέλος κρουαζιέρας έφτασαν τα 20,24 εκατ. ευρώ. Το ποσό διαμοιράζεται ισόποσα: το ένα τρίτο πηγαίνει στους δήμους για τις ανάγκες των τοπικών κοινοτήτων, ένα τρίτο στο υπουργείο Ναυτιλίας για αναβάθμιση λιμανιών και το υπόλοιπο στο υπουργείο Τουρισμού για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.
Στη Σαντορίνη και τη Μύκονο, κάθε επιβάτης κρουαζιέρας πληρώνει 20 ευρώ κατά την αιχμή της περιόδου (Ιούνιος–Σεπτέμβριος), ενώ τους υπόλοιπους μήνες ισχύουν μειώσεις 40% και 80%. Το ετήσιο όφελος υπολογίζεται γύρω στα 50 εκατ. ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί σε πρόληψη φυσικών καταστροφών, βελτίωση υποδομών και στήριξη των τοπικών κοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχει συγκροτηθεί task force από το γραφείο του πρωθυπουργού, που σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς κρουαζιέρας όπως η CLIA επεξεργάζεται τον τρόπο κατανομής και επένδυσης των εσόδων.
Ο Πειραιάς αναδεικνύεται επίσης σε κεντρικό «home port», με δρομολόγια προς Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία και Αίγυπτο. Μαζί με Σαντορίνη και Μύκονο συγκεντρώνουν το 57% της συνολικής κίνησης κρουαζιέρας. Το 2024 η Ελλάδα υποδέχθηκε πάνω από 40 εκατ. επισκέπτες, εκ των οποίων 2 εκατ. ήταν επιβάτες κρουαζιέρας, με 8 εκατ. κινήσεις επιβίβασης–αποβίβασης. Η τάση αυτή αναμένεται να αυξηθεί κατά 22% το 2025, σύμφωνα με πληροφορίες.
Για τα καίρια ζητήματα που απασχολούν τον νησιωτικό χώρο μίλησε πρόσφατα και ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας. Οπως ανέφερε, ο κλάδος της κρουαζιέρας γνωρίζει σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τη δραστηριοποίηση μεγάλου αριθμού εταιριών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. «Αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης η περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η ενίσχυση της πολιτικής εξωστρέφειας του ελληνικού τουρισμού», σημείωσε ο κ. Γκίκας.
Η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, τόνισε ότι τα νέα μέτρα ανταποκρίνονται σε μια στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης, με γνώμονα την ανταποδοτικότητα του οικονομικού οφέλους. «Στην Ελλάδα έχουμε σημειακό πρόβλημα υπερβολικών τουριστικών ροών, όχι συνολικό. Τα μέτρα στοχεύουν στη μείωση της πίεσης σε επιλεγμένους προορισμούς κατά τους μήνες αιχμής», επεσήμανε η κυρία Κεφαλογιάννη .
Οριο 8.000 αφίξεων τη μέρα στη Σαντορίνη

Σημαντική είναι και η τήρηση ορίων επιβατών σε δημοφιλείς προορισμούς, με τη Σαντορίνη να αποτελεί πρωταρχικό παράδειγμα. Φέτος το καλοκαίρι τηρήθηκε για πρώτη χρονιά στις 8.000 αφίξεις την ημέρα.

