Σε ειδική παρουσίαση προς τα ΜΜΕ, τα στελέχη της Salesforce παρουσίασαν την τρίτη «επανάσταση» στην τεχνητή νοημοσύνη, μετά τα απλά chatbots και τα copilots: τα πρακτορικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, που μπορούν να εκτελούν σύνθετες ενέργειες, να προσαρμόζονται σε κάθε επιχειρησιακό κλάδο και να αυξάνουν θεαματικά την παραγωγικότητα. Το workshop απευθυνόταν αποκλειστικά σε εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης και δεν είχε κοινό από τον επιχειρηματικό τομέα.
Έντονο το ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων
Η επόμενη γενιά λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που βασίζονται στη δημιουργία των αποκαλούμενων agents έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων.
Στελέχη της Salesforce, κατά τη διάρκεια της ειδικής ενημέρωσης εκπροσώπων των ελληνικών μέσων ενημέρωσης επεσήμαναν, ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας μεγάλος ελληνικός οργανισμός που εγκαθιστά μία τέτοια λύση και αρκετές ακόμη που το δοκιμάζουν. «Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από όλες τις εταιρείες με τις οποίες έχουμε μιλήσει στην Ελλάδα» επεσήμανε o Sinan Erkiner, αντιπρόεδρος της Salesforce για τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης, στις οποίες περιλαμβάνεται και η χώρα μας.
Από τους ανθρώπους στους ψηφιακούς πράκτορες
Σύμφωνα με την Salesforce, οι παραδοσιακές ομάδες εξυπηρέτησης είναι υπερφορτωμένες, με εργαζομένους να χάνουν έως και 40% του χρόνου τους σε επαναλαμβανόμενα καθήκοντα χαμηλής αξίας. Η κόπωση, η στασιμότητα και η έλλειψη εξειδικευμένου ταλέντου περιορίζουν την απόδοση των επιχειρήσεων.
Εδώ έρχεται το Agentforce: μια πλατφόρμα ψηφιακής εργασίας, όπου AI agents αναλαμβάνουν να προσφέρουν πραγματική υποστήριξη χωρίς χρονικούς περιορισμούς, δίνοντας στους ανθρώπους χώρο για εργασία υψηλής αξίας.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά chatbots, οι AI Agents:
- Μαθαίνουν από δεδομένα και αλληλεπιδράσεις
- Λαμβάνουν αποφάσεις βάσει στόχων
- Επικοινωνούν άμεσα με πελάτες και εργαζόμενους
Εφαρμόζονται σε κάθετο επίπεδο: από τράπεζες και λιανεμπόριο, μέχρι υγειονομική περίθαλψη, τουρισμό και δημόσιο
Απόδοση και εμπιστοσύνη – σε κάθε βιομηχανία
Το Agentforce χρησιμοποιείται ήδη σε επιχειρήσεις όπως η OpenTable, προσφέροντας 24/7 εξυπηρέτηση χωρίς αναμονή και βελτιώνοντας σημαντικά την παραγωγικότητα των ομάδων υποστήριξης. Σε αριθμούς:
- 85% των συνομιλιών επιλύονται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση
- 30.000 εβδομαδιαίες συνομιλίες διαχειρίζονται από το Agentforce
- 3.500 στελέχη ενεργοποιούνται με dedicated AI Sales Coaches
Η πλατφόρμα υποστηρίζεται από το Atlas Reasoning Engine (το AI layer της Salesforce), με πρόσβαση σε 700.000+ άρθρα γνώσης, και λειτουργεί εντός ενός ανοικτού, ασφαλούς και ενοποιημένου περιβάλλοντος, συμβατού με τις αυστηρότερες πιστοποιήσεις (SOC, FedRAMP, HIPAA κ.ά.).
Από την επίδειξη στην υιοθέτηση – Hands-on στην ελληνική αγορά
Η παρουσίαση στην Αθήνα πλαισιώθηκε από τεχνικά workshops, με hands-on εμπειρίες για τη δημιουργία custom agents . Σε αυτή τη hands-on εμπειρία, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν, να δοκιμάσουν και να ενεργοποιήσουν εξατομικευμένους και αξιόπιστους AI Agents, χωρίς κώδικα, χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα, παραμετροποίηση flows και prompts.
Ουσιαστικά, δηλαδή, δεν επικεντρώθηκαν στη δοκιμή των δυνατοτήτων των AI Agents, αλλά είδαν πόσο εύκολη μπορεί να είναι η ανάπτυξη custom AI Agents “από το μηδέν”.
Οι συμμετέχοντες δοκίμασαν στην πράξη το πώς ένας agent μπορεί να:
- Κλείνει ραντεβού
- Διαχειρίζεται αλλαγές κράτησης
- Προτείνει προσωποποιημένες λύσεις
- Ενοποιείται με legacy συστήματα (μέσω MuleSoft)
Το Agentforce είναι ήδη διαθέσιμο και σχεδιασμένο για άμεση ενσωμάτωση σε κάθε κλάδο και λειτουργία.