Από την περασμένη εβδομάδα, κάθε μεταφορά χρημάτων απαιτεί πλέον όχι μόνο το IBAN, αλλά και το πλήρες όνομα του παραλήπτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις 1,7 εκατ. συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν από τις 9 Οκτωβρίου, το 31% απορρίφθηκε επειδή το IBAN δεν ταίριαζε με το όνομα του δικαιούχου. Αυτό σημαίνει ότι οι αποστολείς πρέπει να επαναλάβουν τη διαδικασία, ελέγχοντας τα σωστά στοιχεία.
Τα τελευταία χρόνια, η στροφή των τραπεζών σε ηλεκτρονικά μέσα και τα συνεχή λουκέτα υποκαταστημάτων έχουν αποκλείσει πολλούς πολίτες από βασικές υπηρεσίες. Αναλήψεις κάτω των 900 ευρώ, καταθέσεις και πληρωμές λογαριασμών κάτω των 2.000 ευρώ, καθώς και μεταφορές εντός της ίδιας τράπεζας, πλέον γίνονται μόνο ηλεκτρονικά.
Στατιστικά του 2024 δείχνουν ότι 11,1% του πληθυσμού ηλικίας 16–74 ετών δεν χρησιμοποίησε το διαδίκτυο, 13,1% των νοικοκυριών δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους και 33,7% δεν χρησιμοποίησαν υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Ο νέος έλεγχος IBAN λειτουργεί με μηνύματα όπως:
-
Ταιριάζει: Το όνομα αντιστοιχεί με τον λογαριασμό.
-
Δεν ταιριάζει: Το όνομα δεν αντιστοιχεί στο IBAN.
-
Δεν ταιριάζει πλήρως: Υπάρχει μικρή απόκλιση από τα καταχωρημένα στοιχεία.
-
Η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη: Λόγοι τεχνικοί ή κλείσιμο/μη ύπαρξη λογαριασμού.
Αφού εμφανιστούν τα αποτελέσματα, η τελική απόφαση για εκτέλεση της συναλλαγής παραμένει στον εντολέα.
Η υπηρεσία περιορίζει τα λάθη στις άμεσες πληρωμές (instant payments), οι οποίες ολοκληρώνονται σε 1–2 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η υπηρεσία εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη, και για διεθνείς μεταφορές απαιτείται η συμπλήρωση των στοιχείων του παραλήπτη στα λατινικά, όπως στο διαβατήριο, αλλιώς η συναλλαγή απορρίπτεται.
