Η άνοδος οφείλεται, κυρίως, στη θετική πορεία των διεθνών αφίξεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 2,9% και ανήλθαν σε 15,2 εκατ. επιβάτες, τη στιγμή που η κίνηση εσωτερικού υποχώρησε οριακά (-0,5%), με 4,32 εκατ. επιβάτες. Η εικόνα αυτή δείχνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης για τις ξένες αγορές, ενώ η εσωτερική ζήτηση παραμένει πιο συγκρατημένη.
Ο Ιούλιος
Μόνο τον Ιούλιο, μέσω των 14 αεροδρομίων διακινήθηκαν 6.570.565 επιβάτες, έναντι 6.418.536 τον Ιούλιο του 2024, γεγονός που μεταφράζεται σε άνοδο 2,4%. Οι διεθνείς επιβάτες έφτασαν τους 5.673.124, παρουσιάζοντας αύξηση 2,9%, ενώ στο δίκτυο εσωτερικού σημειώθηκε μικρή κάμψη 1%, με 897.441 επιβάτες.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρατηρήθηκαν ανά αεροδρόμιο. Η Σκιάθος κατέγραψε άνοδο 10,2%, τα Χανιά σημείωσαν αύξηση 7,8%, ενώ η Καβάλα παρουσίασε εντυπωσιακή ενίσχυση στο εσωτερικό (+42,2%). Αντίθετα, πτωτικά κινήθηκε η Σάμος (-2,6%), ενώ η Σαντορίνη παραμένει σε τροχιά υποχώρησης, με τη μείωση να περιορίζεται μεν σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αλλά να φτάνει τους -11,6% τον Ιούλιο. Συνολικά, μέσω του αεροδρομίου της Σαντορίνης διακινήθηκαν 450.584 επιβάτες, έναντι 509.677 το 2024.
Οι πτήσεις
Ανοδική πορεία καταγράφεται και στον αριθμό των πτήσεων. Τον Ιούλιο πραγματοποιήθηκαν 47.848 πτήσεις, αυξημένες κατά 1,9% σε σχέση με το 2024. Από αυτές, οι διεθνείς πτήσεις ανήλθαν σε 38.545 (+2,4%), ενώ οι πτήσεις εσωτερικού παρέμειναν σταθερές στις 9.303 (+0,1%).
Η μεγαλύτερη αύξηση πτήσεων σημειώθηκε στη Σκιάθο (+10,1%), στη Ρόδο (+4,1%) και τα Χανιά (+3,3%). Στον αντίποδα, η Σαντορίνη κατέγραψε σημαντική μείωση (-9,5%), γεγονός που επιβεβαιώνει τη συνολική πτωτική τάση του νησιού σε σχέση με πέρυσι.
Βασικές αγορές
Η Μεγάλη Βρετανία παραμένει η πρώτη αγορά εισερχόμενου τουρισμού για τον Ιούλιο, με 1,36 εκατ. επιβάτες. Η Γερμανία κατέχει τη δεύτερη θέση με 869 χιλιάδες, ακολουθεί η Πολωνία με 668 χιλιάδες, η Ιταλία με 509 χιλιάδες και η Ολλανδία με 233 χιλιάδες.
Αξιοσημείωτη είναι η δυναμική παρουσία του Ισραήλ, με περισσότερους από 161 χιλιάδες επιβάτες, ενώ νέες αγορές, όπως η Τουρκία (15,7 χιλιάδες), δείχνουν τάσεις ενίσχυσης, παρότι ακόμη κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές χώρες.
Συνολική εικόνα
Στο σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025, η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 19,52 εκατ. επιβάτες. Οι διεθνείς αφίξεις ήταν ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, με 15,2 εκατ. ταξιδιώτες (+2,9%), ενώ οι επιβάτες εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 4,32 εκατ. (-0,5%).
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν σε Ζάκυνθο (+7,3%) και Χανιά (+4,1%), ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη δυναμική των δύο αυτών προορισμών. Αντίθετα, τα αεροδρόμια του Cluster B (Κως, Σάμος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη) εμφάνισαν συνολική μείωση 2%, υποδηλώνοντας ότι συγκεκριμένοι νησιωτικοί προορισμοί εξακολουθούν να δέχονται πιέσεις.
Η συνολική εικόνα για το επτάμηνο είναι θετική, με την άνοδο 2,1% να αποδεικνύει ότι η ζήτηση για την Ελλάδα παραμένει ισχυρή.
Ωστόσο, οι διαφοροποιήσεις ανά προορισμό καταδεικνύουν την ανάγκη για στοχευμένες στρατηγικές, προκειμένου να ενισχυθούν οι προορισμοί που εμφανίζουν πτωτική τάση και να διατηρηθεί η ανοδική δυναμική εκείνων που καταγράφουν ισχυρές επιδόσεις.

