Πρόκειται κυρίως για απορρυπαντικά, καθαριστικά, είδη προσωπικής υγιεινής και βρεφικές πάνες, στα οποία πριν από περίπου ενάμιση χρόνο επεβλήθη ο «κόφτης» του 30% στις προωθητικές ενέργειες, μειώνοντας αντίστοιχα και τις τιμές τιμοκαταλόγου, και φαίνεται ότι έχει αποδώσει καρπούς.
Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ότι το μέτρο αυτό θα ανάγκαζε τις προμηθευτικές εταιρίες να βάλουν φρένο στις προωθητικές ενέργειες, σχεδόν 18 μήνες μετά οι καταναλωτές αγοράζουν φθηνότερα τα προϊόντα αυτά.
Σύμφωνα με έρευνα του «Ε.Τ.», οι τελικές τιμές των ειδών στα οποία μπήκε ο «κόφτης» είναι χαμηλότερες έως και 33,6% σε σχέση με την 29η Φεβρουαρίου του 2024, πριν, δηλαδή, τεθεί σε ισχύ το μέτρο.
Απορρυπαντικό πιάτων μεγάλης εταιρίας που στα τέλη Φεβρουαρίου του 2024 είχε τιμή τιμοκαταλόγου 5,9 ευρώ και με έκπτωση στοίχιζε 3,84 ευρώ, από την 1η Μαρτίου η αρχική τιμή του υποχώρησε στα 4,86 ευρώ και υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας κόστιζε 3,14 ευρώ. Πλέον, η τελική τιμή του μετά την προσφορά έχει υποχωρήσει στα 2,55 ευρώ, ακόμα χαμηλότερα και από τα 2,86 ευρώ που ήταν στις αρχές του έτους.
Υγρό απορρυπαντικό ρούχων (70 μεζούρες) που πέρυσι είχε τιμή τιμοκαταλόγου 25,95 ευρώ και με την έκπτωση πωλούταν στα 15 ευρώ, μετά την υποχρεωτική μείωση των προσφορών η τελική τιμή έπεσε στα 13,12 ευρώ, δηλαδή 12,5% χαμηλότερα.
Αντίστοιχα, αφρόλουτρο γνωστής εταιρίας με τιμή τιμοκαταλόγου 5,98 ευρώ στα τέλη Φεβρουαρίου και τελική τιμή 2,99 ευρώ με έκπτωση 50%, πλέον πωλείται υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας στα 2,72 ευρώ.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με επώνυμο καθαριστικό πατώματος, το οποίο 18 μήνες πριν είχε αρχική τιμή 3,73 ευρώ και τελική 1,87 ευρώ και τώρα στα ράφια στοιχίζει 1,73 ευρώ, ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με τα 1,54 ευρώ τον Ιανουάριο του 2025, γεγονός όμως που έχει να κάνει με την ένταση των προωθητικών ενεργειών τη δεδομένη χρονική περίοδο.
Κατά 6,1% φθηνότερα αγοράζουν σήμερα οι καταναλωτές βρεφικές πάνες μεγάλες πολυεθνικής εταιρίας. Η αρχική τιμή, από τα 29,8 ευρώ στα τέλη Φεβρουαρίου του 2024, μειώθηκε στα 27,08 ευρώ την 1η Μαρτίου, ενώ αντίστοιχα η τιμή μετά την προσφορά έπεσε από τα 14,9 ευρώ στα 13,53 ευρώ. Πλέον, η τιμή στην οποία αγοράζουν οι καταναλωτές το προϊόν -συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης- διαμορφώνεται στα 13,99 ευρώ.
Τη μικρότερη μείωση (-1,5%) εμφανίζει οδοντόκρεμα γνωστής εταιρίας. Πριν τεθούν σε ισχύ τα μέτρα είχε αρχική τιμή 4,02 ευρώ και τελική τιμή 2,01 ευρώ, ενώ σήμερα διατίθεται στα 1,98 ευρώ.
Η επιτυχία της παρέμβασης αυτής επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), από τα οποία προκύπτει ότι οι κατηγορίες που παρουσίασαν τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Αύγουστο σε ετήσια βάση ήταν τα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-6,26%), καθώς και τα χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής (-2,83%).
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΙΜΩΝ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ «ΚΟΦΤΗ»
| ΠΡΟΪΟΝ | ΑΡΧΙΚΗ ΤΙΜΗ 29/2/2024 | ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ 29/2/2024 | ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ 1/3/2024 | ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ 31/1/2025 | ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ 15/9/2025 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2025) |
| Απορρυπαντικό πιάτων 900 ml | 5,9 | 3,84 | 3,14 | 2,86 | 2,55 | -33,6% |
| Καθαριστικό πατώματος 1 lt | 3,73 | 1,87 | 1,55 | 3,08 (1+1 δώρο = 1,54/τμχ.) | 1,73 | -7,5% |
| Αφρόλουτρο 650 ml | 5,98 | 2,99 | 2,46 | 4,78 (1+1 δώρο= 2,39/τμχ.) | 2,72 | -9% |
| Οδοντόκρεμα 75 ml | 4,02 | 2,01 | 1,67 | 2,30 | 1,98 | -1,5% |
| Υγρό απορρυπαντικό ρούχων (70 μεζούρες) | 25,95 | 15 | 13,95 | 13,60 | 13,12 | -12,5% |
| Βρεφικές πάνες Νο3 (60 τεμάχια) | 29,8 | 14,9 | 13,54 | 13,53 | 13,99 | -6,1% |
![Σούπερ Μάρκετ: Μπαράζ προσφορών για το εορταστικό τραπέζι [πίνακες]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2025/12/38-f1-26-pl-150x150-jpg.webp)
![Αμετάβλητες οι τιμές σε κουραμπιέδες, μελομακάρονα [πίνακες]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2024/12/kourampiedes-48foodst-150x150.jpg)