Στον εγχώριο κλάδο φιλοξενίας της Ελλάδας οι Ισραηλινοί επιχειρηματίες διακρίνουν ευκαιρίες υψηλών αποδόσεων -πέραν του κλάδου του τζόγου που διαπρέπουν παγκοσμίως- ανάγοντας τη χώρα μας σε ισχυρό στρατηγικό επενδυτικό κόμβο. Με αιχμή τις ισχυρές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού -το 2023 η Ελλάδα υποδέχθηκε 36 εκατ. επισκέπτες, ενώ το 2024 ο αριθμός των τουριστών ανήλθε σε 40,7 εκατ.- όμιλοι όπως η Aluma Hotels & Resorts, μέλος του ομίλου Isrotel, η Fattal House of Hotels, η επενδυτική Israel Canada, η Prima Hotels Israel και η Gnosis Investments έχουν τοποθετήσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, μετατρέποντας την Ελλάδα σε κεντρικό πυλώνα της εξωστρέφειάς τους στην Ευρώπη.

Aluma Hotels & Resorts: Οι επιτελείς της Aluma Hotels & Resorts, μέλος του ισραηλινών συμφερόντων ομίλου Isrotel, έχοντας ήδη επενδύσει στην Ελλάδα 100 εκατ. ευρώ, καλλιεργούν το έδαφος για επέκταση του brand Aluma και σε νησιωτικούς προορισμούς της χώρας, με αιχμή την Κρήτη, την Κέρκυρα και τη Ρόδο.
Σημειώνεται πως το χαρτοφυλάκιο της ισραηλινών συμφερόντων αλυσίδας περιλαμβάνει σήμερα πέντε ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με το «Adia Aluma Athens, Curio Collection by Hilton», το ξενοδοχείο-ναυαρχίδα της αλυσίδας στην ελληνική πρωτεύουσα, στην οδό Λυκούργου 18, να κάνει πρεμιέρα μόλις πριν από λίγες ημέρες.
Εκτός από το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, στο χαρτοφυλάκιο της Aluma Hotels & Resorts περιλαμβάνονται, επίσης, το «Skylark» και το «Anise», δύο μονάδες που μέχρι πρότινος ανήκαν στο χαρτοφυλάκιο της επίσης ισραηλινών συμφερόντων Brown Hotels και αναμένεται να μπουν κάτω από την ομπρέλα της Hilton. Το τέταρτο ξενοδοχείο της αλυσίδας στην Αθήνα θα βρίσκεται δίπλα στο «Anise», στην οδό Ευριπίδου, με την ανάπλαση του κτιρίου να επίκειται προσεχώς.

Οσον αφορά τις ξενοδοχειακές επενδύσεις της εταιρίας στη Θεσσαλονίκη, η αλυσίδα έχει ήδη δρομολογήσει την ανάπλαση του πρώην ξενοδοχείου «Βιέννη» στην οδό Εγνατία 2-4, ένα project που, επίσης, ανήκε στην Brown Hotels. Οι εργασίες για την ανακατασκευή του ακινήτου αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του έτους, με τους επιτελείς της Aluma να εξετάζουν αυτό το διάστημα εάν το ξενοδοχείο θα είναι, τελικά, 4 ή 5 αστέρων.
Νέο χαρτοφυλάκιο
Israel Canada Hotels: Στην ελληνική αγορά δραστηριοποιείται και η Israel Canada Hotels, θυγατρική της κτηματομεσιτικής εταιρίας Israel Canada, που ελέγχεται από τους Barak Rosen και Assi Tuchmeyer. Η εταιρία, έπειτα από συμφωνία με την Brown Hotels, προχώρησε στην απόκτηση οκτώ ξενοδοχείων στην Ελλάδα, δυναμικότητας άνω των 1.000 δωματίων. Στο νέο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα ξενοδοχεία «Isla Brown Corinthia» και «Isla Brown Chania».

Επισημαίνεται ότι η συμφωνία των δύο πλευρών αφορά τη μεταβίβαση των συμβάσεων μίσθωσης, ενώ η διαχείριση των ξενοδοχείων παραμένει στην Brown Hotels, ενώ στο τέλος της περιόδου μίσθωσης η Israel Canada θα έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη εξαγορά των ξενοδοχείων από την ιδιοκτήτρια Aroundtown, μέλος του γερμανικού κολοσσού ακινήτων, από την οποία μισθώνει τις μονάδες η Brown Hotels.

Πριν από τη συμφωνία με την Brown Hotels, η Israel Canada διέθετε ένα χαρτοφυλάκιο με 15 ξενοδοχεία, 12 στο Ισραήλ και 3 στην Ελλάδα. Τα ξενοδοχεία της στην Ελλάδα φέρουν το εμπορικό σήμα Play και είναι τα «Play Psyri», «Play Theatrou», «Play Paros».
Prima Hotels Israel: Τρία ξενοδοχεία επί ελληνικού εδάφους διαθέτει ήδη στο portfolio της η Prima Hotels Israel, η οποία επιχειρεί το άνοιγμά της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρία, η οποία έχει αναπτύξει μία συλλογή από 18 ξενοδοχεία στο Ισραήλ, ξεκινά την επέκτασή της στην Ελλάδα από την Αθήνα, έχοντας ήδη εντάξει τρεις μονάδες στο δυναμικό της, το «Boss Boutique Athens», το «Delphi Art Hotel Athens» και το «Breeze Boutique Athens».
Διεθνές brand
Gnosis Investments: Την παρουσία της στον ελληνικό ξενοδοχειακό χάρτη ενισχύει και η Gnosis Investments, με πιο πρόσφατο project να είναι εκείνο της ανάπλασης του πρώτου ξενοδοχείου γυμνιστών της δεκαετίας του ’80 στην Πελοπόννησο. Η επένδυση, προϋπολογισμού άνω των 266 εκατ. ευρώ, προβλέπει αρχικά τον εκσυγχρονισμό του ξενοδοχείου «Σαλάντι», με στόχο την ανάπτυξη μίας μονάδας 5 αστέρων, δυναμικότητας 203 δωματίων.
Ακολούθως, σε δεύτερο χρόνο, η επένδυση προβλέπει τη δημιουργία ενός Τουριστικού Καταλύματος Συνιδιοκτησίας (Condo Hotel) με 167 bungalows (ξενοδοχείο) και 170 κατοικίες (οικιστικό), με τη χρήση ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης).
Φορέας ανάπτυξης του έργου είναι η εταιρία Saladi Beach Resort Μονοπρόσωπη Α.Ε., με σύμβουλο/διαχειριστή τον Πέτρο Πολίτη, επικεφαλής της επενδυτικής ακινήτων Gnosis Investments, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας ανήκει το συγκεκριμένο ακίνητο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι το ξενοδοχείο να φέρει κάποιο διεθνές brand, με εκείνο του ομίλου της Radisson να είναι ένα από τα επικρατέστερα, λόγω και της συνεργασίας των δύο πλευρών στο νέο Radisson RED της οδού Μητροπόλεως και στο ακίνητο της Διπλαρείου Σχολής στην πλατεία Θεάτρου, που μετατρέπεται σε ξενοδοχείο.
Από τη Ρόδο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

Fattal House of Hotels: Τα επόμενα επενδυτικά του βήματα εξετάζει ο ισραηλινός όμιλος Fattal House of Hotels, που μέσω του βραχίονά του, της Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean, έχει ήδη αναπτύξει ένα portfolio με τέσσερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και έχει τοποθετήσει μέχρι στιγμής περί τα 200 εκατ. ευρώ στον εγχώριο κλάδο φιλοξενίας.
Αναλυτικότερα, την 1η Σεπτεμβρίου αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το «NYX Hotel Thessaloniki», που βρίσκεται δίπλα στα Λαδάδικα, στην οδό Τσιμισκή 1. Το νέο ξενοδοχείο, με επένδυση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, δημιουργεί πάνω από 190 θέσεις εργασίας και στοχεύει στην ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος της πόλης.
Η ισραηλινή αλυσίδα έγινε ευρέως γνωστή στην Ελλάδα το 2019, όταν πλειοδότησε σε διαγωνισμό που είχε προκηρύξει ο ΕΦΚΑ για τη μακροχρόνια μίσθωση του ακινήτου που στέγαζε το ξενοδοχείο «Esperia Palace». Επειτα από μία επένδυση 25 εκατ. ευρώ το ανανεωμένο «NYX Esperia Palace Athens» επανατοποθετήθηκε στον αθηναϊκό ξενοδοχειακό κλάδο το 2023.
Βέβαια, η άφιξη του ομίλου Fattal House of Hotels στην Ελλάδα συνδέθηκε με την απόκτηση ενός ξενοδοχείου στα Κολύμπια της Ρόδου το 2018, το οποίο έπειτα από ένα πρόγραμμα ανακαίνισης λειτουργεί υπό το brand Leonardo ως «Leonardo Kolymbia Resort». Στο χαρτοφυλάκιο της εταιρίας περιλαμβάνεται, επίσης, το «Seafos Luxury Resort & Spa» στην περιοχή της Κάντιας, στο Ναύπλιο, ενώ οι επιτελείς της Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις για την απόκτηση ενός ξενοδοχείου στη Χαλκιδική. Παράλληλα, στο επενδυτικό στόχαστρο των επικεφαλής του ομίλου βρίσκονται και άλλοι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, με αιχμή την Κρήτη, την Κω και την Κέρκυρα.

