Με ιστορία που εκτείνεται για πάνω από πέντε δεκαετίες, και ως μέλος του διεθνούς Ομίλου HEINEKEN, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται, να επενδύει και να συμβάλλει έμπρακτα στην ελληνική οικονομία
Παρά την αδύναμη εκκίνηση του 2025, η εταιρεία ποντάρει σε ένα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό καλοκαίρι, προσδοκώντας αύξηση κατανάλωσης χάρη στην τουριστική κίνηση και τις θετικές καιρικές συνθήκες, που παραδοσιακά ενισχύουν την αγορά μπύρας.
Ανθεκτικότητα και αναπτυξιακή τροχιά
Στην πρώτη του δημόσια τοποθέτηση, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Sebastian Sanchez, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είμαστε έτοιμοι για ένα πολύ καλό καλοκαίρι – γνωρίζουμε ότι τα καλύτερα έρχονται». Παρά το γεγονός ότι το 2025 ξεκίνησε με πτώση όγκου στην εγχώρια αγορά μπύρας (χαμηλή μονοψήφια κάμψη κάτω του 5%), η εταιρεία δείχνει να έχει θέσει σταθερές βάσεις για να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της. Αξιοποιώντας τη δύναμη των εμπορικών της σημάτων και τα ισχυρά της θεμέλια στην ελληνική αγορά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταγράφει αξιοσημείωτες επιδόσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη συμβολή της στο ΑΕΠ και στην κοινωνική συνοχή.
Επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ έως το 2026
Για την περίοδο 2024-2026, η εταιρεία έχει ανακοινώσει επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατ. ευρώ. Το 50% των κεφαλαίων κατευθύνεται σε αναβάθμιση των παραγωγικών μονάδων, προώθηση των brands και ενίσχυση του καναλιού HORECA, ενώ το υπόλοιπο 50% αφορά σε δράσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, με αιχμή την εξοικονόμηση νερού και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η νέα συνεργασία με την ELPEDISON για την κατασκευή του μεγαλύτερου ηλιοθερμικού συστήματος παραγωγής ατμού στην Ελλάδα, ισχύος 5,75 MWth, στη βιομηχανική μονάδα της Πάτρας. Η εγκατάσταση θα καλύψει το 25% των αναγκών της εταιρείας σε θερμική ενέργεια και θα μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά 25%.
Η ώθηση των μη αλκοολούχων και το χαρτοφυλάκιο της Bacardi
Σημαντική έμφαση δίνεται από την εταιρεία στη διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά μπύρας χωρίς αλκοόλ, με σειρές όπως η Άμστελ Free και η ΑΛΦΑ Χωρίς να αποσπούν αυξανόμενο μερίδιο αγοράς. Παράλληλα, η επιτυχημένη συνεργασία με τη Bacardi στην αγορά των spirits εδραιώνεται, ενισχύοντας την εμπορική απήχηση του ομίλου και σε άλλα ποτά πέραν της μπύρας.
Στρατηγικός αιμοδότης του ΑΕΠ και των δημόσιων εσόδων
Με προστιθέμενη αξία 763 εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική οικονομία για το 2024, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της ως ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής βιομηχανίας και παραγωγής. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, καταδεικνύοντας τη στρατηγική σημασία της εταιρείας στην εγχώρια οικονομική δραστηριότητα. Η μελέτη κοινωνικοοικονομικού αντικτύπου που εκπονήθηκε από την EY επιβεβαιώνει την ευρεία επίδραση της εταιρείας, η οποία με κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της στο ΑΕΠ, δημιουργεί επιπλέον 4,9 ευρώ στην οικονομία μέσα από την αλυσίδα αξίας της.
Η συνεισφορά στα δημόσια έσοδα είναι εξίσου εντυπωσιακή, αγγίζοντας τα 764 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή το 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Από αυτά, τα 141 εκατομμύρια ευρώ προέρχονται από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης Ζύθου, ποσό που αποδίδεται απευθείας από την εταιρεία. Οι αριθμοί αυτοί υπογραμμίζουν πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν είναι απλώς μια κερδοφόρα εταιρεία, αλλά και ένας στρατηγικός “αιμοδότης” της ελληνικής φορολογικής βάσης.
Εργοδότης και σύμμαχος της κοινωνικής συνοχής
Με άμεση και έμμεση επίδραση σε περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, και με 14.000 νοικοκυριά να επωφελούνται από τη δραστηριότητά της, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες της ελληνικής μεταποίησης. Παράλληλα, στηρίζει διαχρονικά την αγροτική παραγωγή μέσω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού – της μεγαλύτερης τέτοιας πρωτοβουλίας στην Ελλάδα – με τη νέα πρωτοβουλία «Έξυπνη Σπορά» να προσφέρει στους παραγωγούς εργαλεία ψηφιακής γεωργίας για μεγιστοποίηση απόδοσης και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Νέο διοικητικό κεφάλαιο και ευρωπαϊκή αναγνώριση
Η καλή πορεία των τελευταίων ετών αντανακλάται και στον μητρικό Όμιλο Heineken, που καταγράφει την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ως «χρυσή» θυγατρική. Με έσοδα κοντά στα 500 εκατ. ευρώ για το 2024 και μερίσματα 36,5 εκατ. ευρώ για το 2023, η ελληνική εταιρεία αποτέλεσε έναν από τους πρωταγωνιστές στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, οδηγώντας στην αναβάθμιση του απερχόμενου CEO Αλέξανδρου Δανιηλίδη σε Cluster Manager εννέα αγορών. Ο διάδοχός του, Sebastian Sanchez, έχει αναλάβει τη σκυτάλη με προοπτική συνέχειας και περαιτέρω ενίσχυσης της εξωστρέφειας.
Κοιτώντας μπροστά: ανάπτυξη με αξίες
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνδυάζει επιχειρηματική αποτελεσματικότητα με σταθερές κοινωνικές και περιβαλλοντικές δεσμεύσεις. Το πρόγραμμά της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2030, οι στρατηγικές επενδύσεις στην καινοτομία και η συνεχής στήριξη των εργαζομένων και συνεργατών της την καθιστούν παράδειγμα υπεύθυνης ανάπτυξης. Όπως δήλωσε ο νέος CEO, «παράγουμε αξία, ενισχύουμε εισοδήματα, στηρίζουμε νοικοκυριά και προχωράμε με δέσμευση σε ένα βιώσιμο μέλλον».

