Νέα τάση στην αγορά

Φουντώνουν οι μάχες για αναψυκτικά με στέβια

30/03/17 • 12:35 | UPD 30/03/17 • 12:35

Τη «δίψα» τους για αυξημένες πωλήσεις και κέρδη προσπαθούν να…σβήσουν με το φυτικό γλυκαντικό στέβια οι βιομηχανίες αναψυκτικών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Μετά την Green Cola, την ΕΨΑ και τη ΒΙΚΟΣ, η Coca Cola Hellas ανακοίνωσε την είσοδό της στην εν λόγω κατηγορία αναψυκτικών, λανσάροντας από τις 28 Μαρτίου την «πράσινη» cola, χωρίς θερμίδες και με γλυκαντικό από το φυτό στέβια.

Το νέο προϊόν που ξεκινά το ταξίδι του από την Ελλάδα και θα παράγεται στη μονάδα του Σχηματαρίου, από τις αρχές Απριλίου θα αρχίσει να εξάγεται στην Κύπρο και ανάλογα με την αποδοχή του, η εταιρία θα κρίνει αν θα εξαχθεί και σε άλλες αγορές.

Οπως ανέφερε μάλιστα η γενική διευθύντρια της Coca-Cola Hellas, κ. Λίλιαν Νεκταρίου, στόχος του ομίλου είναι η διεύρυνση του μεριδίου των light αναψυκτικών από το 35% που είναι σήμερα στο 50% μέσα στην επόμενη τριετία. Ενδεικτικό της στροφής των καταναλωτών στην κατηγορία αυτή είναι σύμφωνα με την ίδια το γεγονός ότι παρά την κάμψη του κλάδου, η Coca Cοla Zero κατέγραψε αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 12% το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Σήμερα, η κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια αντιστοιχεί στο 5% της συνολικής αγοράς μη αλκοολούχων ποτών, με στελέχη του κλάδου να εκτιμούν ότι σε βάθος τριετίας το ποσοστό αυτό μπορεί να ανέλθει στο 10%-15%. Κι ενώ η συγκεκριμένη κατηγορία τρέχει με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, τα τελευταία στοιχεία της IRI δείχνουν ότι τα αναψυκτικά το φετινό Ιανουάριο κατέγραψαν πτώση 7,3% σε αξία και 11,4% σε όγκο, διατηρώντας την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών. Επισημαίνεται ότι οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών εκτιμάται ότι αγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ.

Ανταγωνισμός

Αναφορικά με την εταιρία που «σύστησε» στην ελληνική αγορά την cola με στέβια, την Green Cola Hellas, υλοποιεί το επενδυτικό της πλάνο, στοχεύοντας στην αύξηση των εξαγωγών σε περισσότερες από 20 χώρες και στη διεύρυνση της προϊοντικής της γκάμας. Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά της αποτελέσματα, οι πωλήσεις της υπολογίζονται στα 18 εκατ. ευρώ για το 2016 έναντι 9 εκατ. ευρώ το 2014 και 123,8 εκατ. ευρώ το 2015. Στόχος της διοίκησης για το 2020 είναι ο τζίρος να αγγίξει τα 80 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο αγοράς της στο οργανωμένο λιανεμπόριο στα αναψυκτικά το 2014 ανήλθε σε 5% και το μερίδιο αγοράς cola σε 5,5%.

Αντίστοιχα, η πατρινή βιομηχανία Λουξ Μαρλαφέκας, από τον περασμένο Ιούνιο έχει λανσάρει στην αγορά μια νέα σειρά προϊόντων (λεμονάδα, πορτοκαλάδα, cola), τη Loux Plus ή Light. Είναι μια κατηγορία αναψυκτικών χωρίς καθόλου ζάχαρη, με 60% λιγότερες θερμίδες, που περιέχουν μόνο φυσικά γλυκαντικά (σάκχαρα φρούτων, φρουκτόζη και γλυκαντικά φυτικής προέλευσης), ενώ η πορτοκαλάδα και η λεμονάδα έχουν περισσότερη βιταμίνη C. Σημειώνεται ότι για την παραγωγή της συγκεκριμένης σειράς η εταιρία υλοποίησε επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ, πριν από λίγο καιρό η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΒΙΚΟΣ παρουσίασε στη HORECA 2017 τρία νέα προϊόντα αναψυκτικών με στέβια, (cola, πορτοκαλάδα και λεμονάδα) που οποία θα κυκλοφορούν στο εξής απ’ όλο το δίκτυο των συνεργατών της.

Μερίδια

Οσον αφορά στα μερίδια αγοράς των παικτών, σε αξία στο σύνολο της ελληνικής αγοράς, τις τρεις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν η Coca Cola με μερίδιο 59,8% τον Σεπτέμβριο 2016 έναντι 62,5% τον Σεπτέμβριο 2015, η Pepsico με 11,3% και η Λουξ με μερίδιο 8,4%. Ακολουθούν οι Green Cola με μερίδιο αγοράς 5,3%, η ΕΨΑ με μερίδιο 2,1% και η ΒΙΚΟΣ 1,6%.

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ
gkatseli@e-typos.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου