«Κλικ» στα online σούπερ μάρκετ από τη yoda.gr

28/11/16 • 19:26 | UPD 28/11/16 • 19:29

«Κλικ» σε μια αναπτυσσόμενη, αλλά πολλά υποσχόμενη αγορά, αυτή του online σούπερ μάρκετ, κάνει ο επιχειρηματίας, κ. Γιάννης Χήτος.

Εδώ και λίγες ημέρες ένα νέο διαδικτυακό σούπερ μάρκετ, το yoda.gr, είναι στον «αέρα» διεκδικώντας μερίδιο σε μια έναν κλάδο που η αξία του στην Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα του Convertgroup, οι online αγορές προϊόντων λιανικής αναμένεται να δεκαπλασιαστούν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια στην ελληνική αγορά, παρουσιάζοντας κύκλο εργασιών κοντά στα 400 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Χήτος από το χώρο του… μπουκαλιού, αφού «ανέστησε» την μπίρα Fix υπό την ομπρέλα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και σύναψε συνεργασία με το δανέζικο όμιλο Carlsberg και μπήκε μετοχικά στην ελληνική εταιρία Green Cola διατηρώντας παράλληλα τη συμμετοχή του στο νερό Ζαγόρι, περνά στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου.

«Συνέταιροί του στο νέο του εγχείρημα, ο πρώην CEO της Carrefour, κ. Βασίλης Στασινούλιας, o οποίος αναλαμβάνει διευθύνων Σύμβουλος του yoda.gr και ο Βασίλης Ανδρικόπουλος, στέλεχος με εμπειρία σε θέσεις Οικονομικής και Γενικής Διεύθυνσης σε εταιρίες καταναλωτικών αγαθών, ο οποίος έχει τη θέση του αντιπροέδρου στο νέο online σούπερ μάρκετ. Το αρχικό κεφάλαιο που επενδύθηκε για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος ανέρχεται στα 500.000 ευρώ με τον κ. Χήτο να ελέγχει το 56% της νέας εταιρίας, τον κ. Στασινούλια το 34% και τον κ. Ανδρικόπουλο το 10%.

Η φιλοσοφία της δημιουργίας του yoda.gr ακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση των online σούπερ μάρκετ, τα οποία καταλαμβάνουν 5%-10% του συνόλου της λιανικής. Ωστόσο, η τάση αυτή δεν έχει αποκτήσει μέχρι σήμερα την ίδια δυναμική στην ελληνική αγορά, στην οποία το αντίστοιχο ποσοστό είναι αισθητά κάτω του 1%.

Το νέο διαδικτυακό σούπερ μάρκετ δεν διαθέτει φυσικό κατάστημα και συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar, στις εγκαταστάσεις της οποίας διατηρεί αποθηκευτικό χώρο. Μάλιστα, από την αλυσίδα Bazaar, που είναι μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, προμηθεύεται και 1.200 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σύνολο 5.500 κωδικών, οι οποίοι μέχρι τον Μάρτιο αναμένεται να αγγίξουν τους 7.000. Το yoda.gr, σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί το καταναλωτικό κοινό της Αττικής με ελάχιστη παραγγελία 40 ευρώ και δωρεάν παράδοση μέσα σε μία μέρα, ενώ διαθέτει και ειδική κατηγορία εταιρικών πελατών.

Σύμφωνα με τον κ. Χήτο στόχος για τον επόμενο 1-1,5 χρόνο είναι η εδραίωση στην Αττική και σε βάθος τριετίας «θέλουμε να έχουμε το 20% της αγοράς του online λιανεμπορίου και το 50% των λεγόμενων pure players (αυτών δηλαδή που δεν διαθέτουν φυσικά καταστήματα).

Αναφορικά με το μέσο καλάθι, η διοίκηση της yoda.gr υποστηρίζει ότι είναι φθηνό, καθώς ακολουθεί τις τιμές της αγοράς, ενώ συνεχώς έχει προϊόντα σε προσφορά. Στις καινοτομίες του νέου ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ περιλαμβάνονται το live chat, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να επικοινωνήσουν με εκπρόσωπο της εταιρίας, η αναζήτηση «με λίστα» και μια σειρά συνταγών που έχει δημιουργήσει Ελληνας σεφ και που οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν τις συνταγές σε παραγγελία με τα υλικά για την παρασκευή τους.

Οι άλλοι παίκτες

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εν λόγω αγορά δραστηριοποιούνται άλλοι τέσσερις παίκτες. Πρόκειται για το online κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, click2shop και τα αμιγώς online super market Welovesupermarket.gr, e-fresh.gr και το Caremarket.gr.

Το click2shop της ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει περίπου 9.000 κωδικούς, από τους οποίους καθημερινά οι 800-900 είναι σε προσφορά. Σύμφωνα με κύκλους της εταιρίας, στους συγκρίσιμους μήνες (Οκτώβριος-Νοέμβριος) παρατηρείται διπλασιασμός του τζίρου, αύξηση κατά 95% των παραγγελιών και βελτίωση κατά 4% του μέσου καλαθιού. Από τον Μάιο 2016 έχει λανσάρει το νέο m-commerce app από το οποίο σήμερα γίνεται το 27% των παραγγελιών.

Τη δυναμική του online σούπερ μάρκετ δείχνει το γεγονός ότι το μέσο καλάθι στο click2shop είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από ό,τι το καλάθι σε ένα κατάστημα.

Για την επόμενη χρονιά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 35%, τις παραγγελίες του κατά 30% και το καλάθι του κατά 3%.

Μάλιστα, στο τέλος του μήνα θα ξεκινήσει η εξυπηρέτηση των πελατών και στη Θεσσαλονίκη.

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

gkatseli@etypos.com

Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής