Δύο στους πέντε κατοίκους της Θεσσαλονίκης κάνουν περικοπές και στη διατροφή

25/10/16 • 18:47 | UPD 25/10/16 • 18:47

«Μαχαίρι» στις δαπάνες ακόμη και στη διατροφή έβαλαν δύο στους πέντε Θεσσαλονικείς, ενώ σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητά τους έχουν φέρει τα capital controls, σύμφωνα με το Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ, που διενεργήθηκε κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου του 2016 σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεις και 700 καταναλωτές).

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές του νομού, ένα ερώτημα που τέθηκε αφορούσε στην επίδραση των capital cotrols και τη χρήση των πιστωτικών καρτών. Το 39% δήλωσε ότι οι περιορισμοί στις τραπεζικές αναλήψεις δυσκολεύουν την καθημερινή τους ζωή «Πολύ» (20%) ή «Αρκετά» (19%), ενώ περισσότεροι από τους μισούς (55%) καταναλωτές δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Πιο συγκεκριμένα, το 20% δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν σε κάθε τους συναλλαγή πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, το 24% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πλαστικό χρήμα «πολλές φορές» ή «συχνά» και το 11% «σπάνια». Το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι δεν χρησιμοποιούν «ποτέ» πλαστικό χρήμα είναι 45%, έναντι 55% ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι τρεις βασικοί λόγοι που αναφέρουν οι καταναλωτές για τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών είναι η ευκολία σε σχέση με τη χρήση μετρητών (38%), τα capital controls (30%) και η ασφάλεια (24%). Στον αντίποδα, ο βασικότερος λόγος που αναφέρεται για τη μη χρήση πλαστικού χρήματος είναι η προϋπάρχουσα εξοικείωση με τη χρήση μετρητών (64%), ενώ το 28% δηλώνει δυσκολία/άγνοια στη χρήση πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών.

Επίσης, σχεδόν το σύνολο των καταναλωτών του Νομού Θεσσαλονίκης (92%), έχει μειώσει τις δαπάνες λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι κυριότερες μειώσεις δαπανών, σύμφωνα με τις απαντήσεις, έχουν πραγματοποιηθεί από τα νοικοκυριά του Νομού Θεσσαλονίκης σε ένδυση/υπόδηση (66%), είδη διατροφής (40%), ταξίδια (35%), εστίαση (35%) και ψυχαγωγία/σινεμά/καφέ μπαρ (30%).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα η ευθύνη για την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί από τις κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ μοιράζεται τόσο στη διοίκηση του ΟΑΣΘ (31%) όσο και στην κυβέρνηση και το υπ. Υποδομών, Μεταφορών (30%), ενώ μόνο το 3% αποδίδει την ευθύνη στους εργαζόμενους. Το 23% απαντάει αυθόρμητα ότι η ευθύνη ανήκει σε όλους τους εμπλεκόμενους.

ΑΓΓ. ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου