Τέταρτη χαμηλότερη επίδοση στην ΕΕ

Κερδίζει τους Ελληνες το e-banking: Πάνω από 6 εκατ. πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους

19/09/18 • 14:50 | UPD 19/09/18 • 14:52

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ

Τα οφέλη των online υπηρεσιών και δη του e - banking ανακαλύπτουν ολοένα και περισσότεροι Ελληνες, οι οποίοι αποφασίζουν να… αποτάξουν συνήθειες χρόνων, όπως οι παραδοσιακές επισκέψεις στα γκισέ των τραπεζών και να «περάσουν» στην ψηφιακή εποχή.

Τα οφέλη των online υπηρεσιών και δη του e – banking ανακαλύπτουν ολοένα και περισσότεροι Ελληνες, οι οποίοι αποφασίζουν να… αποτάξουν συνήθειες χρόνων, όπως οι παραδοσιακές επισκέψεις στα γκισέ των τραπεζών και να «περάσουν» στην ψηφιακή εποχή.

Μολονότι η Ελλάδα διατηρεί την τέταρτη χαμηλότερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ενωση των 28 κρατών – μελών στη χρήση του Διαδικτύου (67% έναντι 81%), έρευνα της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), που έγινε σε συνεργασία με την Ε.Υ., καταγράφει τη σταδιακή «ωρίμανση» του Ελληνα χρήστη.

Πιο αναλυτικά, περισσότεροι από 6,25 εκατομμύρια πραγματοποιούν σήμερα τις συναλλαγές τους μέσω web/mobile banking. Καθημερινά γίνονται περίπου 886.000 συνδέσεις στο web banking, με το 73% των ενεργών χρηστών να πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 277 συναλλαγές ανά λεπτό και την αξία τους να «αγγίζει» τα 221,7 δισ. ευρώ. Αντιστοίχως, το 43% των ενεργών χρηστών mobile banking πραγματοποιούν περίπου 27 συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου ανά λεπτό, με την αξία των συναλλαγών να ανέρχεται σε 4,7 δισ. ευρώ και τις καθημερινές συνδέσεις να υπολογίζονται σε περίπου 416.000.

Online αγορές

Την ίδια στιγμή, περίπου 3,5 εκατομμύρια πελάτες χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την αγορά προϊόντων, αξίας 4,5 με πέντε δισ. ευρώ. Το 75% των επίμαχων αγορών, δε, πραγματοποιείται σε ελληνικά e – shops, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται ότι προσεγγίζει σήμερα τα 7.000. Οι online αγορές αφορούσαν ταξίδια (83%), στέγαση (72%), ηλεκτρονικά και εξοπλισμό Η/Υ (67%), εισιτήρια (66%), υπόδηση και ένδυση (61%) και διανομή τροφίμων (59%).
Οσον αφορά στους τρόπους πληρωμής, οι χρεωστικές κάρτες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν, αφού προτιμώνται καταγράφοντας ποσοστό της τάξεως του 64%, ενώ ακολουθούν η αντικαταβολή (57%), οι πιστωτικές (42%), το ψηφιακό πορτοφόλι (17%) και τέλος, η PayPal (9%).

Στο μεταξύ, εντυπωσιακή αύξηση καταγράφει η Ελλάδα στη χρήση ανέπαφων συναλλαγών. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Mastercard, από τον Ιανουάριο του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2018 η χώρα μας παρουσιάζει ποσοστιαία αύξηση, της τάξεως του 206%. «Σε περισσότερες από 15 κύριες, ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Δανίας, Κροατίας, Ελλάδας, Ουγγαρίας, Ολλανδίας, Πολωνίας και Ρωσίας, το 50% των συναλλαγών στα καταστήματα γίνεται ανέπαφα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

«Η Ελλάδα πρωτοστατεί στην εξέλιξη και την ανοδική πορεία των ανέπαφων πληρωμών στην Ευρώπη και μας εμπνέει για να επενδύουμε συνεχώς στην καινοτομία», σχολίασε σχετικά η Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα, Ασπα Παλημέρη, για να προσθέσει: «Στόχος μας είναι η διαρκής βελτίωση των τεχνολογικών υποδομών, που θα συνεισφέρουν στη γενικότερη ανάπτυξη της αγοράς, αλλά και η διευκόλυνση της καθημερινότητας για τους Ελληνες καταναλωτές».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου