Η κυβέρνηση τώρα πατάει… γκάζι για το διαγωνισμό στην Εγνατία Οδό

18/11/17 • 16:44 | UPD 18/11/17 • 16:44

Την έναρξη της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή σε διεθνή δημόσιο διαγωνισμό με σκοπό την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της ανακοίνωσε χθες το ΤΑΙΠΕΔ.

Κοινός τόπος είναι ότι ο ορισμός της νέας διοίκησης του Ταμείου αλλά και η επιτάχυνση της διαδικασίας της γ’ αξιολόγησης συμπαρέσυρε και τη διενέργεια του διαγωνισμού!

Σε… ρότα

Την ίδια ώρα επί θύραις βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη Μαρίνα Αλίμου που πρόκειται να «βγει στον αέρα» μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου, όπως έχει γράψει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής. Το κυρίαρχο πρόβλημα που καθυστερούσε τον διαγωνισμό και αφορούσε στον μεγαλύτερο μισθωτή χώρων της μαρίνας έχει διευθετηθεί, καθώς ο τελευταίος εντάχθηκε σε καθεστώς ρύθμισης των οφειλών του προς την ΕΤΑΔ.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην ανατολική Μεσόγειο με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού, στρατηγική θέση και σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης εμπορικών χρήσεων. Λόγω του συνδυασμού αυτού, στο ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν την προσέλκυση σημαντικού επενδυτικού ενδιαφέροντος. Επίσης εντός του μήνα αναμένεται και η προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Μαρίνας Χίου (200 θέσεις ελλιμενισμού).

Ο… χάρτης

Οσον αφορά την Εγνατία Οδό, πρόκειται για οδικό άξονα, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Εβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).

Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, πΓΔΜ και Βουλγαρία).

Η ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους στις 26 Ιανουαρίου 2018.

Μπούμερανγκ…

Πάντως η μοίρα παίζει περίεργα παιχνίδια στον ΣΥΡΙΖΑ. Και τούτο διότι χθες συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από την ξεκάθαρη δέσμευση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ότι η Εγνατία Οδός δεν θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη. Πλέον, αυτοί που ως αντιπολίτευση «πολεμούσαν» την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού καλούνται τώρα να την υπερασπιστούν!

Υπενθυμίζεται ότι στις 17 Νοεμβρίου 2014 κλιμάκιο του κόμματος της (τότε) αξιωματικής αντιπολίτευσης επισκέφθηκε τα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ» και συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και τη διοίκηση. «Βάζουν διόδια ακόμη και στο Ωραιόκαστρο… Εμείς τους είπαμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται για να κυβερνήσει και πρέπει να ξεχάσουν όλα αυτά τα σχέδια. Θεωρούμε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι επιχείρηση στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και ειδικά της Βόρειας Ελλάδας και πρέπει 100% να παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο», τόνιζαν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Σημειώνεται ότι αντίθετη στην παραχώρηση ήταν και η κα Ολγα Γεροβασίλη, που με την ιδιότητα της τότε υποψήφιας περιφερειάρχη Ηπείρου και ούσα βουλευτής Αρτας είχε στις 11 Απριλίου 2014 ξεκάθαρα δηλώσει την αντίθεσή της στην προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
pressntigri@gmail.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου