Τις τηλεφωνικές οχλήσεις στους πολίτες που χρωστούν στην εφορία πραγματοποιούν οι υπηρεσίες της ΓΓΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, με σκοπό να τους πιέσουν για την άμεση εκπλήρωση φορολογικών τους υποχρεώσεων που «τρέχουν» αυτές τις μέρες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση-απάντηση της ΓΓΔΕ, ωστόσο, η διαδικασία των τηλεφωνικών κλήσεων από υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών προς τους φορολογούμενους εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012, προκειμένου να τους “υπενθυμίσουν” την υποχρέωσή τους για υποβολή φορολογικών δηλώσεων και για τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές τους και όχι ως “μέσο απειλής”.
Δείτε την ανακοίνωση με την οποία η ΓΓΔΕ προσπαθεί να μαζέψει τα… ασυμμάζευτα:
Με αφορμή δημοσιεύματα και αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σχετικά με τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους, που έχουν οφειλές στο δημόσιο, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων διευκρινίζει τα εξής:
Times: «Έτσι στάθηκε ξανά στα πόδια της η Ελλάδα» - Τα επίπονα μνημόνια του ΔΝΤ και οι ευρωπαϊκοί διθύραμβοι
1. Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
2. Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.
3. Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσει στους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τους συμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.
4. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις (κλήσεις και e-mail).
Διαβάστε ολόκληρο το σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου ΕΔΩ.