Τα κλιμάκια της Τροχαίας στις καθημερινές εξορμήσεις τους εντόπισαν χιλιάδες παραβάτες, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά πως πρέπει να αλλάξουν πολλά στην οδηγική κουλτούρα στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα σε μία μόλις εβδομάδα εντοπίστηκαν 2.615 δικυκλιστές χωρίς να φορούν κράνος.
Ενας από τους στόχους της αυστηροποίησης του ΚΟΚ είναι αυτός ακριβώς: Η αφύπνιση των ασυνείδητων οδηγών που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές τους και τις ζωές των άλλων. Προς την κατεύθυνση αυτή θα βοηθήσει και η τοποθέτηση 2.888 καμερών σε επιλεγμένα στοιχεία της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης, ενώ πρωτοβουλίες όπως η 24ωρη λειτουργία του μετρό τα Σάββατα δρουν αποτρεπτικά στον θανατηφόρο συνδυασμό «αλκοόλ και τιμόνι».
Για να καταπολεμηθεί η μάστιγα των τροχαίων δυστυχημάτων, που παραμένουν η νούμερο ένα αιτία θανάτου στις νεαρές ηλικίες, απαιτείται η συνεργασία όλων. Του κράτους, των ελεγκτικών φορέων και της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών. Δεν μπορεί πλέον να γίνεται αποδεκτή η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Χρειάζεται μια πανεθνική εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, διότι τελικός στόχος δεν είναι να επιβληθούν πρόστιμα και κυρώσεις, αλλά να αποτελέσει συνείδηση στον καθένα και την καθεμία ξεχωριστά η ανάγκη για υπεύθυνη οδήγηση.
Εχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας για την εμπέδωση της σημασίας της ασφαλούς οδήγησης και της τήρησης βασικών μέτρων, όπως είναι για παράδειγμα η χρήση ζωνών ασφαλείας, που στην Ελλάδα είναι μόλις στο 54%.