Οι 5 διατροφικές συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα στο γραφείο

09/11/16 • 14:30 | UPD 09/11/16 • 14:30

Αν σκέφτεστε τρόπους για να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας και την αποτελεσματικότητά σας στη δουλειά, ξεκινήστε από τη διατροφή σας. Γνωρίζατε ότι επηρεάζει σημαντικά την λειτουργία του οργανισμού και του εγκεφάλου; Διαβάστε παρακάτω τους τρόπους με τους οποίους τα καταφέρνει, όπως δημοσιεύθηκαν στο Business Insider.

1. Αποφεύγετε  το πρωινό

Ναι είναι γεγονός ότι το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, απ’ αυτό θα εξαρτηθεί η ενέργεια που θα έχετε για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες της ημέρας που ξεκινά.

Σύμφωνα με έρευνα, ένας στους 5 ανθρώπους στον πλανήτη αποφεύγει το πρωινό για να εξοικονομήσει χρόνο και ξεκινάει τη μέρα μ’ έναν καφέ ή άδειο στομάχι. Και κάπως έτσι, αρχίζουν και εμφανίζονται οι συνέπειες αυτής της κακής συνήθειας.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, όσοι άνθρωποι τείνουν να μην παίρνουν πρωινό βλέπουν το βάρος τους να αυξάνεται, ακόμη κι αν δεν το παρακάνουν με το φαγητό. Άλλη μια συνέπεια είναι το γεγονός ότι τα επίπεδα σακχάρων στο αίμα είναι χαμηλά, με αποτέλεσμα να μην έχει ενέργεια για να ξεκινήσει τη μέρα του μέχρι το επόμενο γεύμα.

2. Αποφεύγετε το μεσημεριανό

Το πιο πιθανό είναι να αποφεύγετε το μεσημεριανό, επειδή βρίσκεστε στο γραφείο και οι δυσκολίες είναι πολλές.

Επειδή μπορεί να μην έχετε πάρει το ταπεράκι σας μαζί (κακώς) θα αναγκαστείτε να παραγγείλετε κάτι απ’ έξω και η πιθανότητα να είναι κάτι το καθόλου υγιεινό είναι πολύ μεγάλη.

Ένα ακόμη λάθος που κάνετε και πρέπει να σταματήσετε είναι ότι ακόμα και αν έχετε πάρει ταπεράκι ή έχετε παραγγείλει σαλάτα, κάθεστε και τρώτε μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή, δουλεύοντας παράλληλα, θεωρώντας ότι έτσι εξοικονομείτε χρόνο.

Στην πραγματικότητα το διάλειμμα που θα κάνετε για το φαγητό θα σας βοηθήσει να πάρετε μια απόσταση από τη δουλειά σου, έστω και μικρή, και όταν επιστρέψετε το μυαλό θα λειτουργεί καλύτερα και η παραγωγικότητά σας θα είναι αυξημένη.

3. Πίνετε πολλούς καφέδες

Εντάξει μπορεί να μην ζειτε χωρίς καφέ, ωστόσο μην το παρακάνετε! Η πολλή καφεΐνη βλάπτει την υγεία και την παραγωγικότητά. Ένας ή δυο καφέδες φτάνουν για να βγάλετε τη μέρα και να έχετε την ενέργεια που χρειάζεται.

Αν μετά την κατανάλωση 2 καφέδων το σώμα αισθάνεται καταβεβλημένο από την κούραση, τότε κάτι δεν πάει καλά και ο καφές δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, αλλά δυσκολεύει περισσότερο την κατάσταση.

Οι αρνητικές συνέπειες από την υπερβολική κατανάλωση καφέ περιλαμβάνουν εκνευρισμό, κούραση, απόσπαση προσοχής και έντονους πόνους στο στομάχι.

4. Δεν πίνετε αρκετό νερό

Το νερό είναι σημαντικό για τη λειτουργία του οργανισμού. Όταν δεν πίνετε αρκετό νερό ο οργανισμός σας σταματά να λειτουργεί όπως πρέπει και μαζί μ’ αυτόν και το μυαλό σας.

Εκτός από τις συνέπειες που έχει η αφυδάτωση στο σώμα έχει σημαντικές συνέπειες και στην ψυχολογία του ατόμου, καθώς έρευνες έχουν δείξει πως η σωστή ενυδάτωση συμβάλει στην ευεξία και την καλή ψυχολογική κατάσταση του ανθρώπου.

Επομένως, θα πρέπει να σηκώνεστε αρκετές φορές από τη θέση σας για να ανανεώνετε το νερό στο ποτήρι σας.

5. Υποκύπτετε στις απογευματινές λιγούρες

Το απόγευμα είναι η δυσκολότερη ώρα διατροφικά, αυτό γιατί πάντα θέλετε να φατε κάτι, τις περισσότερες φορές γλυκό, για να ικανοποιήσετε τη λιγούρα σας.

Επειδή, ο γλυκαιμικός δείκτης πέφτει ο οργανισμός μας έχει ανάγκη να αποκαταστήσει τη ζάχαρη και κατ’ επέκταση την ενέργειά του. Έτσι, το πιθανότερο είναι να αναζητήσετε τη λύση στο αυτόματο μηχάνημα έξω από το γραφείο σας ή αν είστε σπίτι στα ντουλάπια της κουζίνας. Το πρόβλημα είναι, εκτός από τα περιττά κιλά, ότι μόλις αποκαθιστούν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα νοιώθουμε τη λειτουργία του να πέφτει, θέλοντας απλά να κοιμηθούμε.