Η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας όρισε την 23η Μαρτίου 2026 ως ημερομηνία έναρξης της δίκης, η οποία θα διεξαχθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στη Λάρισα, ικανό να στεγάσει τους εκατοντάδες συνηγόρους, τους επιζώντες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και τους συγγενείς των θυμάτων, αλλά και των κατηγορουμένων, που αναμένεται να συρρεύσουν στη δικαστική αίθουσα.
Στο εδώλιο θα καθίσουν 36 κατηγορούμενοι, οι 33 από τους οποίους φέρονται να ευθύνονται για το βαρύ κακούργημα της θανατηφόρας παραβίασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο, το οποίο επισύρει ποινή ακόμα και ισόβιας κάθειρξης. Το κατηγορητήριο περιλαμβάνει επίσης σωρεία πλημμελημάτων, όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Μεταξύ των κατηγορουμένων περιλαμβάνονται ο σταθμάρχης που έβαλε τα τρένα στην ίδια γραμμή και οι συνάδελφοί του που δεν ήταν στο πόστο τους και τον άφησαν μόνο τους.
Στο εδώλιο θα καθίσουν επίσης 11 στελέχη και προϊστάμενοι τμημάτων του ΟΣΕ που βρίσκονται αντιμέτωποι με κατηγορίες για την απουσία των συστημάτων ασφαλείας, ενώ κάποιοι εξ αυτών κατηγορούνται και για τη μετάταξη του σταθμάρχη.
Υπάρχουν επίσης κατηγορίες για 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης, μεταξύ των οποίων πρώην πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρίας.
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος και ο τεχνικός διευθυντής της Hellenic Train Α.Ε. είναι άλλα δύο πρόσωπα που παραπέμφθηκαν σε δίκη, ενώ τον αριθμό 36 συμπληρώνουν ο γενικός διευθυντής Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου και η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για παραλείψεις σχετικά με την αδειοδότηση και την εποπτεία της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Η δικογραφία αριθμεί πάνω από 60.000 σελίδες και περιλαμβάνει πλήθος εγγράφων, όπως τεχνικές εκθέσεις πραγματογνωμόνων, μαρτυρικές καταθέσεις και απολογίες κατηγορουμένων.
ΔΥΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΕΣ
Εκτός της μεγάλης δίκης των Τεμπών, η οποία αναμένεται με ανυπομονησία από σύσσωμη την ελληνική κοινωνία και αναμένεται να διαρκέσει πάνω από έναν χρόνο, εκκρεμούν ακόμη δύο δικογραφίες σχετικές με το πολύνεκρο δυστύχημα, για τις οποίες ακολουθήθηκε η διαδικασία του νόμου περί ευθύνης υπουργών και ως εκ τούτου πήραν διαφορετικό δικονομικό δρόμο. Η μία αφορά τη φερόμενη αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος, με βασικό κατηγορούμενο τον πρώην υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστο Τριαντόπουλο, και η δεύτερη τους πρώην υπουργούς Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη, συν τους γενικούς γραμματείς που διετέλεσαν στο εν λόγω υπουργείο κατά την επίμαχη περίοδο, όλες με κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος.

