Οπως εξήγησε ο κ. Γιαννής, «στην πραγματικότητα, αυτή η πρόταση προωθεί την κατάργηση του πεζόδρομου, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίνεται έμφαση στους πεζούς, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι προσέχουμε τα οχήματα – που στην πραγματικότητα δεν θα υπάρξει ούτε για αυτά μείωση της κυκλοφορίας, καθώς θα γλιτώσουν 1,5 λεπτό από τα φανάρια», ανέφερε, διερωτώμενος αν αυτό έχει ανάγκη η πόλη.

Μάλιστα, έθεσε επί τάπητος και τη σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ που έχει προαναγγείλει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, δεδομένου ότι σήμερα στην περιοχή της Βασιλίσσης Ολγας υπάρχουν σταθμοί μετρό και λεωφορειακές γραμμές, γεγονός που καθιστά την περιοχή από τις πλέον καλά εξυπηρετούμενες συγκοινωνιακά.
Σύμφωνα με τον καθηγητή, η συζήτηση θα έπρεπε να γυρίζει στο πώς θα γίνει η Βασιλίσσης Ολγας πλήρης πεζόδρομος αφού θα καταργηθούν τα τρόλεϊ και στην πραγματικότητα το τραμ θα μπορούσε επίσης να φύγει από το σημείο αυτό, καθώς το μετρό και οι λεωφορειακές γραμμές που υπάρχουν μπορούν να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.

Σε κάθε περίπτωση, τόνισε ότι τα 500 μέτρα του συγκεκριμένου δρόμου δεν μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα της πόλης, επισημαίνοντας ότι «αντί για οδική αρτηρία, η περιοχή θα μπορούσε να αναδειχθεί σε έναν σημαντικό πεζόδρομο που θα συνδέει τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το δίκτυο των αρχαιολογικών χώρων».
Βασιλίσσης Ολγας: Το χρονικό
Η πρόταση του Δήμου Αθηναίων για την επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και τη μετατροπή της Βασιλίσσης Ολγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.
Το σχέδιο του προηγούμενου δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, στο πλαίσιο του «Μεγάλου Περιπάτου», προέβλεπε ήπια κυκλοφορία των οχημάτων προς τις δύο κατευθύνσεις της Βασιλίσσης Ολγας: Για όσους ανέβαιναν τη Β. Αμαλίας, οι οποίοι μπορούσαν να στρίψουν δεξιά μόνο αν είχαν κατεύθυνση προς το τένις και το γήπεδο του «Εθνικού», είτε για όσους κατέβαιναν τη Βασιλέως Κωνσταντίνου που μπορούσαν να μπουν δεξιά, μόνο αν είχαν προορισμό την Αίγλη του Ζαππείου.
Η πρώην δημοτική αρχή, στην ουσία, επανέφερε την ανενεργή μελέτη από το 2000 από την «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε.», το επικαιροποίησε, έλαβε τις απαραίτητες εγκρίσεις από τα συναρμόδια υπουργεία και δημοπράτησε το έργο το 2020. Να σημειωθεί ότι στη Β. Ολγας κινούνται τραμ και τρόλεϊ.
Ο νυν δήμαρχος, Χάρης Δούκας, προχώρησε σε νέα μελέτη, σύμφωνα με την οποία τροποποιείται η χρήση του δρόμου, κάτι που ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων.
Το σχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα να μπορούν να μπαίνουν όλα τα οχήματα στη Λ. Αμαλίας δεξιά και να περνούν απέναντι, στο Καλλιμάρμαρο και από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου προς το Σύνταγμα σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης του κυκλοφοριακού στην Αμαλίας και στη Β. Κωνσταντίνου/Αρδηττού.
Σύμφωνα με τον δήμο, η ρύθμιση αυτή θα μειώσει κατά 20% την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στους εν λόγω οδικούς άξονες, ενώ θα συνοδευτεί από επιπλέον παρεμβάσεις γύρω από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός.
Τι προβλέπει
Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις που πήραν το «πράσινο φως» της δημοτικής αρχής προβλέπουν:
- Λειτουργία της Λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, με εφαρμογή κατάλληλης σήμανσης, και παράλληλη κίνηση των Ι.Χ. επιβατικών οχημάτων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που διέρχονται από το συγκεκριμένο τμήμα: Με το τραμ στην κατεύθυνση από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας προς την Αρδηττού και με το τρόλεϊ από τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου προς τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας.
- Αρση απαγόρευσης δεξιάς στροφής για τη γενική κυκλοφορία από την Αρδηττού προς την Αθανασίου Διάκου στη διασταύρωση των οδών Αρδηττού/Αθανασίου Διάκου/Καλλιρρόης/Λ. Βουλιαγμένης, με κατάργηση της υφιστάμενης σήμανσης (Ρ-28), προσθήκη σηματοδότη δύο θέσεων με ένδειξη αναλάμποντος πορτοκαλί βέλους δεξιά και μικρής κλίμακας γεωμετρικών παρεμβάσεων (στα κράσπεδα).
- Αρση απαγόρευσης αριστερής στροφής για τη γενική κυκλοφορία από την Αθανασίου Διάκου προς την Αρδηττού, στη διασταύρωση των οδών Αρδηττού/Αθανασίου Διάκου/Καλλιρρόης/Λ. Βουλιαγμένης, με κατάργηση της υφιστάμενης σήμανσης (Ρ-27 και συνοδευτική Πρ-17).
Βασιλίσσης Ολγας: Πολλές οι αντιδράσεις κατά της τροποποίησης
«Κάθε τροποποίηση απαιτεί εγκρίσεις», διεμήνυσαν με κοινό δελτίο Τύπου τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών εγείροντας θέμα τήρησης των νομίμων διαδικασιών.
«Οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες», τονίζουν.
Σύμφωνα με τα υπουργεία, η οδός «βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας».
Ηδη, για την ανάπλαση που γίνεται, το ΚΑΣ και το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και η «Ανάπλαση Α.Ε.» έχουν δώσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις. Μάλιστα, από το σημείο περνά και το τραμ, οπότε χρειάζεται και σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ.

