Πολλοί οδηγοί το θεωρούν ως «ενδιάμεση κατάσταση», με αποτέλεσμα να αντιδρούν αντικρουόμενα — άλλοι φρενάρουν απότομα, ενώ άλλοι επιταχύνουν για να προλάβουν να περάσουν.
Πότε πρέπει να σταματά ο οδηγός
Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, ο οδηγός οφείλει να σταματήσει όταν ανάψει το πορτοκαλί φως, πριν από τη διάβαση πεζών ή, αν δεν υπάρχει, σε σημείο όπου έχει ορατότητα προς τον σηματοδότη. Ωστόσο, υπάρχει μία εξαίρεση: αν το όχημα βρίσκεται τόσο κοντά στο φανάρι ώστε το φρενάρισμα να εγκυμονεί κίνδυνο, τότε μπορεί να συνεχίσει την πορεία του.
Το πορτοκαλί φως δεν αποτελεί άδεια διέλευσης. Όταν αναβοσβήνει, σημαίνει κάτι διαφορετικό — ότι το φανάρι είναι εκτός λειτουργίας ή λειτουργεί προειδοποιητικά, κυρίως τη νύχτα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός πρέπει να μειώσει ταχύτητα και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, δίνοντας προτεραιότητα σε πεζούς και διερχόμενα οχήματα.
Οι ποινές για τους παραβάτες
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμο 30 ευρώ για όσους παραβούν το πορτοκαλί φανάρι, χωρίς αφαίρεση άδειας οδήγησης. Αντίθετα, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη επισύρει πολύ αυστηρότερες κυρώσεις:
-
700 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες στην πρώτη παράβαση.
-
1.000 ευρώ και αφαίρεση για 6 μήνες στη δεύτερη.
-
2.000 ευρώ και αφαίρεση για 1 έτος στην τρίτη.
Οι αρχές υπογραμμίζουν ότι το πορτοκαλί φανάρι δεν είναι προειδοποίηση να επιταχύνουμε, αλλά σήμα για προσοχή και προετοιμασία στάσης.

![«Δεν οδηγούσε ο Στέφανος το αυτοκίνητο» – Τι είπε ο δικηγόρος του Τσιτσιπά [βίντεο]](https://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2023/07/tsitsipas-150x150.jpg)