Η απόφαση προβλέπει τη μείωση του συνολικού αριθμού των πατινιών σε 800, κατανεμημένα ισόποσα μεταξύ των τεσσάρων εταιρειών ενοικίασης, καθώς και τη δημιουργία 70 καθορισμένων χώρων στάθμευσης σε τέσσερις ζώνες της πόλης.
Με την εφαρμογή των νέων μέτρων, οι εταιρείες υποχρεούνται να αιτηθούν θέσεις στάθμευσης και να συμμορφωθούν με αυστηρούς όρους, όπως η διαγράμμιση των παραχωρημένων χώρων και η τροποποίηση του λογισμικού τους ώστε να αποτρέπει στάθμευση σε μη καθορισμένα σημεία. Οι αναβάτες που σταθμεύουν σε απαγορευμένες περιοχές θα συνεχίζουν να χρεώνονται, ενώ οι εταιρείες είναι υπεύθυνες για τη συλλογή των πατινιών που εγκαταλείπονται σε ακατάλληλα σημεία. Η εφαρμογή της κανονιστικής καθυστερεί λόγω διευκρινίσεων που ζητήθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης σχετικά με τα τέλη χρήσης των χώρων στάθμευσης. Ωστόσο, ο δήμος Θεσσαλονίκης αναμένεται να προχωρήσει σύντομα στην εφαρμογή της. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τονίζει την ανάγκη συμμόρφωσης των εταιρειών και των χρηστών, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο πλήρους απαγόρευσης αν δεν τηρηθούν οι νέοι κανόνες.
Οι εταιρείες ενοικίασης εκφράζουν ανησυχία για τις επιπτώσεις των μέτρων, υποστηρίζοντας ότι ο μειωμένος αριθμός πατινιών θα δυσχεράνει τη μετακίνηση των πολιτών και θα επηρεάσει αρνητικά τις επιχειρήσεις τους. Παράλληλα, η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια, αλλά και οι πολλές παραβάσεις χρήσης, αναδεικνύουν την ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων και της ευθύνης των χρηστών.