Οπως είπε, η διαδικασία κατάργησης των τρόλεϊ θα γίνει σε δύο φάσεις. Αρχικά θα αφαιρεθούν τα καλώδια και οι στύλοι, ενώ στη συνέχεια θα αυξηθεί ο στόλος ηλεκτρικών λεωφορείων. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αποξήλωση των καλωδίων από τον ουρανό του κέντρου Αθήνας και Πειραιά, απόσυρση παλαιότερων οχημάτων τα οποία έχουν υψηλό κόστος συντήρησης και θα διατηρηθούν περίπου 100 πιο σύγχρονα τρόλεϊ, τα οποία θα συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια για μεταβατικό διάστημα.
«Οσο περνάνε τα χρόνια και εξελίσσεται η τεχνολογία έχουμε ηλεκτρικά λεωφορεία. Η τεχνολογία που έδινε τη δυνατότητα σε οχήματα να κινούνται μέσω καλωδίων δεν είναι πια τόσο αναγκαία όσο ήταν παλαιότερα», τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ενώ επεσήμανε ότι το κόστος λειτουργίας των τρόλεϊ είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με αυτό των λεωφορείων. Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί τρόλεϊ θα απορροφηθούν στον ΟΣΥ.
Τρένα
Ο κ. Κυρανάκης μίλησε ακόμα και στα βήματα που γίνονται για τον νέο ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι πρώτο μέλημα είναι η ασφάλεια. «Δεν θα έχουμε πλέον τυφλά τρένα για να μην ξαναζήσουμε την τραγωδία των Τεμπών», επεσήμανε. Παράλληλα, είπε ότι εγκαταστάθηκε σύστημα ασφαλούς πέδησης στα τρένα και αναμένεται να έρθουν νέες διαβάσεις με μπάρες, ενώ πολλές ισόπεδες θα μετατραπούν σε ανισόπεδες.
Σε ερώτηση αν απολυθούν υπάλληλοι του ΟΣΕ, απάντησε ότι ήδη έχουν απολυθεί υπάλληλοι που δεν ήταν στο καθήκον τους στη διάβαση, τόσο του ΟΣΕ όσο και υπάλληλοι της ανάδοχης εταιρίας. «Αν υπάρχει ευθύνη σε εργαζομένους και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές και δεν το αντιλαμβάνονται και κάνουν “χαβαλέ”, ναι, θα υπάρχει απόλυση. Ο ΟΣΕ είναι ο πρώτος Οργανισμός που θα άρει τη μονιμότητα στο Δημόσιο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.